Netflix zalicza spadek, ale wciąż pozostaje liderem
Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, w styczniu br. Netflix zanotował w Polsce niższą odwiedzalność niż w grudniu, ale wciąż pozostaje liderem wśród serwisów VoD pod względem liczby odsłon.
Jak podaje portal Wirtualnemedia.pl, w styczniu br. Netflix zanotował w Polsce niższą odwiedzalność niż w grudniu, ale wciąż pozostaje liderem wśród serwisów VoD pod względem liczby odsłon.
Opracowane przez Wirtualnemedia.pl dane z badania Gemius/PBI wskazują, że przeglądarkową wersję platformy Netflix w styczniu 2020 roku odwiedziło 4,79 miliona użytkowników, czyli 17,05% wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 71,21 milionów odsłon i spędzili (łącznie) 952 tysięcy godzin (czyli niecałe 12 minut na każdego użytkownika).
Platforma nie podaje, ilu ma w Polsce subskrybentów. W 2019 roku ich liczbę szacowano na ok. 700-800 tysięcy. W skali globalnej, w czwartym kwartale ubiegłego roku, liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o prawie 9 milionów do 167,09 milionów. Zanotowano prawie 5,5 miliardów dolarów wpływów i 587 milionów dolarów zysku netto.
Serwis vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 3,63 miliony odwiedzających, 15,53 milionów odsłon oraz 1,84 milionów godzin korzystania (czyli po 30 minut i 20 sekund na użytkownika), a dział VoD TVP.pl - 2,83 miliony użytkowników, 40,6 miliony odsłon oraz aż 12,06 milionów godzin spędzonych przez internautów (na każdego przypadło średnio 4 godziny i 15 sekund).
Serwisy VoD innych czołowych nadawców telewizyjnych przyciągały odwiedzających na znacznie krócej. Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska): 2,47 mln internautów wygenerowało 33,06 mln odsłon oraz 7,38 mln godzin korzystania (średnio 2 godziny i 59 sekund na użytkownika). Ipla.tv (Cyfrowy Polsat): 1,15 mln użytkowników, 14,43 mln odsłon oraz 3,08 mln godzin korzystania (przeciętnie 3 godziny i 41 sekund). Dział Premium na CDA.pl: 2,81 mln odwiedzających, 33,25 mln odsłon oraz 1 mln godzin spędzonych przez internautów (21 minut na każdego). Na koniec grudnia subskrypcję w serwisie miało wykupioną 231,7 tys. użytkowników (firma CDA.pl w ub.r. zanotowała wzrost wpływów o 53 proc. do 42,9 mln zł), a pozostali korzystali z darmowego okresu próbnego lub na krótko trafili do sekcji Premium, np. klikając w jej reklamy.
HBOGO.pl: 2,43 mln internautów wygenerowało 23,18 mln odsłon oraz 401,7 tys. godzin korzystania (czyli średnio prawie 10 minut na każdego odwiedzającego). Chili.com: 576,4 tys. użytkowników, 820,2 tys. odsłon oraz 9,5 tys. godzin spędzonych przez odwiedzających, natomiast NCplusgo.pl przy 311 tys. użytkowników miało 10,61 mln odsłon oraz 179,8 tys. godzin korzystania.
Warto dodać, że w grudniu 2019 roku Netflix odnotował w Polsce rekordową odwiedzalność, m.in. dzięki premierze pierwszego sezonu serialu Wiedźmin, który okazał się globalnym hitem.
Źródło: wirtualnemedia.pl/zdjęcie główne: Netflix
naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryPremiery tygodnia
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1955, kończy 70 lat
ur. 1989, kończy 36 lat
ur. 1956, kończy 69 lat
ur. 1984, kończy 41 lat
ur. 1995, kończy 30 lat