Pewnego razu... w Hollywood to nowy film Tarantino, który w ostatni weekend lipca wszedł na amerykańskie ekrany. Polska Agencja Prasowa opublikowała informację, która wprowadza w błąd widzów.
Pewnego razu... w Hollywood to nowy film Tarantino, który zadebiutował w amerykańskich kinach 26 lipca 2019 roku. W polskich mediach można znaleźć informację, że... obejrzało go 40 mln widzów. Jest to nieprawda, ponieważ przede wszystkim w zestawieniach box office USA nikt nie liczy frekwencji w liczbie widzów, tylko w wpływach ze sprzedaży biletów w dolarach. Aby osiągnąć wynik 40 mln widzów, musiałyby one kosztować jednego dolara. Średnia cena biletu w amerykańskich kinach to okolice 10 dolarów.
Film Tarantino zebrał 41 mln dolarów (wstępne prognozy z niedzieli mówiły o 40,3 mln dolarów), więc możemy dostrzec potencjalną przyczynę zaistniałego błędu. Informacja została najpierw opublikowana przez Polską Agencję Prasowa, na którą powołują się inne media, więc najwyraźniej to tutaj nastąpiła pomyłka w tłumaczeniu i zrozumieniu wyników box office USA. Pamiętajmy jednak, że błędy zdarzają się każdemu.
Przypomnijmy, że wynik Tarantino w wysokości 41 mln dolarów (wynik finalny z weekendu) jest najlepszym w jego karierze. Według dziennikarzy Deadline z uwagi na budżet 90 mln dolarów oraz koszty globalnej promocji w wysokości 110 mln dolarów, tytuł musi zebrać na całym świecie minimum 400 mln dolarów, by wyjść na zero.
Na obecną chwilę Pewnego razu... w Hollywood ma na koncie 51,3 mln dolarów. Premiera w Polsce w sierpniu.