Jeśli zechcesz przeprowadzić testy, aby przekonać się, czy gracz będzie w stanie usłyszeć konkretne źródło dźwięku bądź sprawdzić, czy wróg usłyszy kroki zbliżającego się gracza – ray tracing ci w tym pomoże. To ta sama technologia, którą wykorzystuje się, aby śledzić promienie świetlne rozchodzące się w wirtualnym środowisku.
Po stronie AMD będzie także zaprojektowanie autorskiego modułu dźwięku przestrzennego, który sprawi, że granie na konsoli wkroczy w nowy wymiar. Przeskok jakości dźwięku ma być znacznie większy niż ten, którego mogliśmy doświadczyć zamieniając PlayStation 3 na PlayStation 4. Gracz ma się czuć tak, jakby był elementem wirtualnego otoczenia, a nie wyłącznie widzem obserwującym akcję na ekranie.
Choć Cerny nie chciał zdradzić, czy nowa generacja gogli PSVR zadebiutuje wraz z PlayStation 5, przyznał, że wirtualna rzeczywistość jest niezwykle istotnym medium z punktu widzenia Sony. Ujawnił jedynie tyle, że pierwsze PSVR będą współpracowały z nową konsolą. Jeśli firma naprawdę chce inwestować w tę technologię, ostatnie przecieki o autorskich okularach korekcyjnych do gogli VR czy zastosowaniu wirtualnej rzeczywistości do oglądania mistrzostw e-sportowych stają się bardzo wiarygodne.
Wisienką na torcie ma być zmiana, o którą Cerny’ego prosiło wielu deweloperów: w nowej konsoli nie znajdziemy dysku twardego, zastąpi go pamięć SSD, która drastycznie zwiększy m.in. szybkość wczytywania lokacji między poziomami. W trakcie wywiadu zaprezentowano, jakie korzyści możę przynieść ta zmiana. Kiedy Cerny odpalił szybką podróż w najnowszym Spider-Manie, minęło piętnaście sekund, zanim gracz ponownie przejąć kontrolę nad Pajączkiem. Uruchomienie tego samego tytułu na deweloperskiej, spowolnionej wersji PS5 sprawiło, że czas ładowania zmniejszył się do 0,8 sekundy. Zastosowanie SSD ma także poprawić jakość samej grafiki i przyspieszyć ładowanie gier czy rozgrywek wieloosobowych. Co więcej, według Sony pamięci montowane w PS5 będą dysponowały większą przepustowością niż jakiekolwiek SSD dostępny obecnie na rynku pecetowym.
Warto także wspomnieć o tym, że nowa konsola nie porzuci fizycznych nośników i będzie zbudowana w oparciu o architekturę PS4. Oznacza to, że będzie wstecznie kompatybilna.
Błyskawiczne wczytywanie lokacji, system dźwięku przestrzennego i zaimplementowana obsługa zaawansowanego ray tracingu. Szykuje nam się bardzo ciekawa konsola. Ale czy w dniu premiery PS5 Sony zademonstruje także jakieś nowe usługi? Co z nową generacją PlayStation VR? I w końcu kiedy dokładnie możemy spodziewać się premiery tej konsoli? Na te pytania nie znamy na razie odpowiedzi, ale Cerny i tak zdradził bardzo wiele na temat jej możliwości.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj