Firmy mediowe od dłuższego czasu domagały się, by udostępniano informacje na temat oglądalności popularnych seriali na takich platformach, jak: Netflix, Amazon Prime czy Hulu. Ofertę w tym aspekcie na konferencji w Las Vegas przedstawiła firma badawcza Nielsen, do tej pory kojarzona głównie z pomiarami telemetrycznymi w obrębie telewizji. Chodzi tu nie tylko o analizę oglądalności konkretnego odcinka, ale również grupy odbiorców czy porównanie wyników z tymi, które osiągają tradycyjni nadawcy. Czytaj także: VoD Britflix konkurencją dla Netfliksa i Amazona? Według badań Nielsena, tylko w okresie między 17 a 19 czerwca z serialem Orange Is the New Black zapoznało się aż 6,7 mln Amerykanów. Na podstawie prac firmy można wyprowadzić jeszcze jedną konkluzję: serwisy VoD są popularniejsze wśród młodych odbiorców niż telewizja. Dla przykładu, serial Better Call Saul ma na platformie Netflix publikę w 44% złożoną z osób w wieku 18-34 lat, podczas gdy na antenie tradycyjnego nadawcy ta grupa stanowi jedynie 24% ogółu. Sam Netflix swego czasu przestrzegał jednak przed prowadzeniem takich badań twierdząc, że sposób doboru treści w obrębie serwisów streamingowych i telewizji jest nieporównywalny.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj