Tradycyjna telewizja przegrywa z serwisami VoD
Firma badawcza Nielsen, która działa także w Polsce, rozpoczęła pomiary oglądalności w serwisach streamingowych. Wedle danych, serial Better Call Saul cieszy się większą popularnością młodych odbiorców na Netfliksie niż w telewizji.
Firma badawcza Nielsen, która działa także w Polsce, rozpoczęła pomiary oglądalności w serwisach streamingowych. Wedle danych, serial Better Call Saul cieszy się większą popularnością młodych odbiorców na Netfliksie niż w telewizji.
Firmy mediowe od dłuższego czasu domagały się, by udostępniano informacje na temat oglądalności popularnych seriali na takich platformach, jak: Netflix, Amazon Prime czy Hulu. Ofertę w tym aspekcie na konferencji w Las Vegas przedstawiła firma badawcza Nielsen, do tej pory kojarzona głównie z pomiarami telemetrycznymi w obrębie telewizji. Chodzi tu nie tylko o analizę oglądalności konkretnego odcinka, ale również grupy odbiorców czy porównanie wyników z tymi, które osiągają tradycyjni nadawcy.
Czytaj także: VoD Britflix konkurencją dla Netfliksa i Amazona?
Według badań Nielsena, tylko w okresie między 17 a 19 czerwca z serialem Orange Is the New Black zapoznało się aż 6,7 mln Amerykanów. Na podstawie prac firmy można wyprowadzić jeszcze jedną konkluzję: serwisy VoD są popularniejsze wśród młodych odbiorców niż telewizja. Dla przykładu, serial Better Call Saul ma na platformie Netflix publikę w 44% złożoną z osób w wieku 18-34 lat, podczas gdy na antenie tradycyjnego nadawcy ta grupa stanowi jedynie 24% ogółu. Sam Netflix swego czasu przestrzegał jednak przed prowadzeniem takich badań twierdząc, że sposób doboru treści w obrębie serwisów streamingowych i telewizji jest nieporównywalny.
Źródło: wirtualnemedia.pl / zdjęcie główne: Netflix
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1998, kończy 26 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1949, kończy 75 lat
ur. 1970, kończy 54 lat