„Q*bert”

Kolejna gra zręcznościowa znana ze swojego debiutu na automatach do gier. Stworzona w 1982 roku przez studio Gottlieb. "Q*bert" było produkcją 2D z elementami puzzli oraz widoku izometrycznego, który sugerował pseudo-3D. Mechanika rozgrywki była bardzo prosta, a celem było zmienienie koloru każdego klocka na planszy. Jednocześnie należało unikać przeszkód i przeciwników.

[video-browser playlist="727871" suggest=""]

„Joust”

Klasyczna platformówka z 1982 roku stworzona przez firmę Williams Electronic. Debiutowała na automatach, ale niedługo później została przeniesiona na sprzęty Atari oraz Nintendo. Gracz dosiadał w niej strusia, a celem było pokonywanie wrogich rycerzy, co prowadziło do zdobywania punktów i odblokowywania kolejnych poziomów. W 2005 roku powstał remake gry wydany na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. [video-browser playlist="727874" suggest=""]

„Space Invaders”

Prekursor współczesnych gier wideo, wydany w 1978 roku na automatach i zaprojektowany przez Tomohiro Nishikado. "Space Invaders" to klasyk, który był jedną z pierwszych gier typu shoot 'em up. Zadaniem gracza było sterowanie działkiem i niszczenie kolejnych fal nadlatujących kosmitów. Nishikado wzorował się m.in. na sadze "Gwiezdne wojny", a także na powieści "Wojna światów". W ciągu kolejnych lat gra (wydana już na Atari 2600) stała się niezwykle popularną produkcją, która jednocześnie była inspiracją dla wielu innych produkcji tworzonych w tym stylu.

[video-browser playlist="727875" suggest=""]

„Arkanoid”

Kolejny klasyk, stworzony przez firmę Taito w 1986 roku. Gracz sterował ruchomą platformą, za pomocą której odbijał piłeczkę i zbijał klocki rozmieszczone powyżej. Celem było niedopuszczenie, by piłeczka wyleciała poza ekran. Wraz z kolejnymi planszami zwiększał się poziom trudności - piłka poruszała się szybciej, a platforma, którą kierował gracz, zmniejszała się. Do dziś gra doczekała się wielu konwersji i zmian, również na współczesnym sprzęcie do grania.

[video-browser playlist="727876" suggest=""]

„Donkey Kong”

Gra, która w pierwszej kolejności pojawiła się na automatach, a w późniejszym czasie również na Atari 2600, C64 i NES. Tytułowym bohaterem stworzonym przez Nintendo, a dokładnie przez Shigeru Miyamoto, jest duży goryl, który stara się utrudnić graczowi poszukiwanie ukochanej. Co ciekawe, główny bohater to Jumpman – wczesna wersja hydraulika Mario. To właśnie w „Donkey Kongu” debiutował w wirtualnej rozrywce. Warto dodać, że „Donkey Kong” to jedna z pierwszych gier platformowych, jakie powstały (uznaje się, że wcześniej wydaną platformówką jest tylko „Space Panic”). To też pierwsza gra wideo, która posiadała szczegółową fabułę.

[video-browser playlist="727877" suggest=""]

Strony:
  • 1
  • 2 (current)
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj