„Piksele” – przegląd postaci z gier
W piątek do polskich kin wchodzi film „Piksele”, w którym ważnymi bohaterami są popularne postacie z gier komputerowych. Przypominamy ich historię oraz gry, w których się pojawiali.
W piątek do polskich kin wchodzi film „Piksele”, w którym ważnymi bohaterami są popularne postacie z gier komputerowych. Przypominamy ich historię oraz gry, w których się pojawiali.
„Pixels” to z pozoru typowy film o inwazji obcych na Ziemię. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że najeźdźcami są… postacie z kultowych gier wideo, które chcą zamienić nasz świat w tytułowe piksele. Z kim będą mierzyć się: Peter Dinklage, Josh Gad, Michelle Monaghan i Adam Sandler? Przybliżamy wirtualnych bohaterów filmu, odnosząc się do wielu znakomitych gier, które królowały na automatach i konsolach w latach 80. i 90. poprzedniego stulecia. Oto oni:
„PAC-MAN”
Prawdopodobnie najbardziej popularna gra w całej produkcji "Piksele", której tytułowy bohater sieje spustoszenie w Nowym Jorku już w zwiastunie filmu. Jego początki datowane są na 1980 rok. Twórcą gry jest Japończyk Toru Iwatani, który również pojawia się w filmie. Na samym początku w "Pac-Mana" można było grać tylko na automatach do gier, ale później produkcja pojawiała się na wielu osobistych sprzętach do grania, takich jak Atari 2600, C64, NES czy PC. Tytułowy Pac-Man to tak naprawdę żółta kulka zjadająca białe kulki w wielkim labiryncie. Zadanie utrudniają duszki. Jeśli natrafimy na któregoś z nich, tracimy jedno życie. Każdy poziom (a było ich łącznie 255) rozgrywa się na tej samej planszy, ale w grze istniał poziom trudności, sprawiający, że za każdym razem przejście planszy stawało się coraz trudniejsze.
[video-browser playlist="727861" suggest=""]
„Asteroids”
Jedna ze starszych gier tworzonych przez firmę Atari, która pojawiła się na automatach już w 1979 roku. W kolejnych latach powstawały wersje na inne sprzęty, w tym na ZX Spectrum, Amigę, Nintendo czy nawet PlayStation i Game Boya. Produkcja ta jest do dziś niezwykle popularna, a do tego wciąż przyjemna w odbiorze. Gra polegała na sterowaniu statkiem kosmicznym i unikaniu zderzania z asteroidami (można było do nich strzelać i rozbijać je na mniejsze części); posiadała wiele poziomów, a co jakiś czas przed statkiem kierowanym przez gracza pojawiał się wielki statek obcych.
[video-browser playlist="727863" suggest=""]
„Frogger”
Nieskomplikowana gra zręcznościowa stworzona przez Konami i wydana w 1981 roku. Rozgrywka była niezwykle prosta: gracz musiał przeprowadzać żabę przez drogę i rzekę, tak by trafiła ostatecznie do domu. W kolejnych wersjach "Froggera" pojawiały się coraz bardziej zróżnicowane poziomy i ruchome przeszkody, jak np. kosiarki.
[video-browser playlist="727865" suggest=""]
„Centipede”
Zręcznościowa gra z 1981 roku stworzona przez Atari, a zaprojektowana przez Eda Logga i Donę Bailey. Gracz musiał mierzyć się z wszelkiego rodzaju insektami, typu tytułowe stonogi, ale też pająki czy skorpiony. Każdy poziom kończył się w momencie wyeliminowania stonogi, która poruszała się w dół w kierunku gracza.
[video-browser playlist="727866" suggest=""]
„Galaga”
Kosmiczny shooter wydany w 1981 roku, będący jednocześnie sequelem „Galaxina”. Gracz sterował statkiem kosmicznym znajdującym się na dole ekranu. Co prawda można było tylko zmieniać strony z prawej na lewą, ale zarówno strzały, jak i poruszanie zostało przyśpieszone. Zwiększenie dynamiki sprawiło, że przeciwników eliminowało się z dużą przyjemnością. Kolejne poziomy pozwalały na niszczenie kolejnych obcych statków, podobnych do owadów.
[video-browser playlist="727869" suggest=""]
- 1 (current)
- 2
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1965, kończy 59 lat
ur. 1975, kończy 49 lat
ur. 1945, kończy 79 lat