Skasowanie projektu studia Visceral Games, dla którego pracowała Amy Hennig, to wielka strata dla graczy. Dla tytułu, który miał być zbliżony do Uncharted 4: A Thief's End w świecie Gwiezdnych Wojen, specjalnie zatrudniono scenarzystkę flagowej serii Sony. Z projektu jednak nic nie wyszło. Gra została skasowana, studio Visceral Games rozwiązane, a materiał, jaki udało się stworzyć, trafił do wewnętrznych studiów EA i na jego bazie powstaje nowa gra. Amy Hennig w rozmowie z US Gamerem jako winowajcę skasowania gry wskazuje... samo EA. Konkretnie politykę firmy, która nakazuje, aby każda gra "Elektroników" tworzona była na silniku Frostbite Engine. Właśnie silnik stanowił poważny problem dla twórców, którzy musieli sporo czasu poświęcić na adaptację tego narzędzia. Zdaniem Hennig silnik ten nie sprawdza się w grach przygodowych z elementami skradania i wspinaczki - a właśnie taką grą miał być skasowany projekt.
Tworzyliśmy elementy platformowe, wspinaczkowe oraz takie z kryciem się za osłonami na silniku do tego nieprzygotowanym. Musieliśmy wykonać więc wiele pracy, z której inne zespoły powinny jednak nadal korzystać, ponieważ technologia jest współdzielona między ekipami - tłumaczy.
Reżyserka i scenarzystka gier nie rozumie dlaczego EA zdecydowało się na zamknięcie projektu, zwłaszcza - że w jej ocenie - prace nad grą były już na dosyć zaawansowanym etapie rozwoju. Prawdopodobnie jednak tempo prac dla EA było zbyt wolne.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj