Dom mediowy MEC przeprowadził badania metodą CAWI na próbie 2 tysięcy internautów. Odbyły się one w czerwcu 2015 roku. Z raportu opublikowanego przez wirtualnemedia.pl wynika, że ponad 54% polskich internautów w wieku powyżej 20 lat deklaruje, że lubi, gdy bohaterowie seriali używają prawdziwych marek, które mogą naprawdę kupić. Czytaj także: Lokowanie produktu - polski top Według analizy jest to kwestia oczekiwania realizmu w produkcjach telewizyjnych. W tej kwestii 56% badanych mający potrzebę realizmu to mężczyźni, a 51% to kobiety. W tym jest 56% starszych badanych, a niespełna 50% to badani w wieku 20-29 lat. Aż 70% badanych wie, że w serialach są pokazywane marki, które za to płacą. Większą świadomość lokowania produktu mają mężczyźni, bo aż 72% badanych, gdzie wśród kobiet to 68% badanych. W większym stopniu tę świadomość mają widzowie w wieku 30-39 lat. A w najmniejszym stopniu osoby w wieku ponad 50 lat.
- Prawdopodobnie ta świadomość jest tak wysoka m.in. na skutek regulacji z 2011 roku, w myśl których nadawcy muszą informować widzów, że program zawierał lokowanie produktu. - mówi Izabela Albrychiewicz, prezes MEC w rozmowie z wirtualnemedia.pl
Zaskoczeniem mogą być wyniki badań irytacji lokowaniem produktów w serialach i programach telewizyjnych, bo mimo wszystko panuje przekonanie, że w Polsce robi się to inwazyjnie i w stylu kiczowatej reklamy telewizyjnej. Tutaj bowiem tylko 35% badanych internautów twierdzi, że ich to irytuje, a 51% ma przeciwne zdanie. Zdaniem Izabeli Albrychiewicz przyczyną jest to, że reklamodawcy i scenarzyści wprowadzają to mniej inwazyjnie niż przed laty. Dzięki temu jej zdaniem udaje się pogodzić interes widza i reklamodawcy. Czytaj także: Lokowanie produktu po polsku Wirtualnemedia.pl opublikowały także wyniki badania obłożenia lokowaniem produktu polskich seriali, z którego wynika, że według widzów najwięcej marek promuje się w serialu "Rodzinka.pl". Tę produkcję wskazało aż 35% badanych. Na drugim miejscu znalazła się "Pierwsza miłość" telewizji Polsat, którą wskazało 16% badanych. Podium zamyka "M jak Miłość" z takim samym wynikiem 16% badanych. Ciekawostką jest, że "Klan" znany w sieci z bardzo inwazyjnego i łopatologicznego lokowania produktu został wskazany tylko przez 12% badanych.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj