Lokowanie produktów – polski top
Nasz niedawny tekst o lokowaniu produktów w polskich produkcjach cieszył się wielkim zainteresowaniem. Postanowiliśmy więc w ramach specjalnego dodatku poszukać mocnych (i najczęściej żenujących) przykładów product placementu w serialach i filmach made in Poland.
Nasz niedawny tekst o lokowaniu produktów w polskich produkcjach cieszył się wielkim zainteresowaniem. Postanowiliśmy więc w ramach specjalnego dodatku poszukać mocnych (i najczęściej żenujących) przykładów product placementu w serialach i filmach made in Poland.
Nie wszystkie, które przyszły nam do głowy, są dostępne na YT. Nie sposób tam znaleźć chociażby co chwila wysypujących się opakowań po McDonaldzie z samochodu Maćka Stuhra w filmie Fuks czy przerażająco nachalnej reklamy KFC w pełnometrażowej animowanej adaptacji komiksu "Tytus, Romek i Atomek". Ale co nieco wyszperaliśmy – zobaczcie.
Straszny sen Dzidziusia Górkiewicza - Coca Cola
Zaczynamy z grubej rury – to naprawdę tak złe, że aż piękne. W nieudanej kontynuacji przygód bohatera słynnej "Eroiki" najważniejsza jest Coca-Cola. Po dwulitrowej butelce na głowę:
[video-browser playlist="629907" suggest=""]
Operacja Samum – piwo
Mistrzem zdobywania pieniędzy od firm, a później bardzo nieudolnego pokazywania ich produktów w swoich filmach był przez lata Władysław Pasikowski. Alkohole zmieniały się w kolejnych obrazach, ale zasada była ta sama: dużo, w centrum kadru i tak, by nikt nie przegapił. Ba, czasem nawet analizowano go jako antywzorzec:
[video-browser playlist="629909" suggest=""]
Tato – bielizna
Trochę lepiej poradził sobie Maciej Ślesicki w swym debiutanckim filmie Tato. Znalazł sposób na w miarę bezbolesne wplecenie do fabuły stanika danej firmy. Niedawno tenże producent wrócił na ekrany w nagrodzonym Wielkim Wężem, najgorszym filmie zeszłego roku - "Ostra randka 3D". Ale fragmentów tego filmu Wam oszczędzimy (jego reżyser i tak nas nie lubi).
[video-browser playlist="629911" suggest=""]
Klan - wszystko
Przejdźmy do telewizji. Największą kopalnią lokowania produktu jest oczywiście serial Klan. Najdłuższa polska telenowela mnóstwo razy gościła w swej fabule rozmaite produkty, które nadzwyczaj dobrze smakowały czy dbały o zdrowie bohaterów. Najsłynniejsza była Smakowita pajda, ale inne towary pokazano w równie drewniany sposób:
[video-browser playlist="629913" suggest=""]
[video-browser playlist="629915" suggest=""]
[video-browser playlist="629917" suggest=""]
[video-browser playlist="629919" suggest=""]
Ojciec Mateusz - ubezpieczenia
No bo powiedzmy sobie wyraźnie: dziś trudno o współczesny serial bez lokowania produktu. Wciska się wszędzie – nawet na plebanię.
[video-browser playlist="629921" suggest=""]
Pierwsza miłość – wszystko
Żeby nie było, że bijemy tylko w telewizję publiczną. W tych prywatnych wcale nie jest subtelniej. Tu ładny wyciąg z możliwości telenoweli Polsatu:
[video-browser playlist="629923" suggest=""]
Prawo Agaty – soczek
W tym pierwszym tekście dużo było o "Prawie Agaty". Uznaliśmy więc, że tytuł ten powinien pojawić się na naszej liście – choćby symbolicznie.
[video-browser playlist="629925" suggest=""]
A na koniec fajna lekcja poglądowa. Jak to się robi na Zachodzie, gdzie są początki lokowania produktu, kto fajnie sobie z tego żartuje, a kto jest rekordzistą w tym temacie. Co prawda to materiał sprzed trzech lat, ale pewne treści i nazwiska są uniwersalne.
[video-browser playlist="629927" suggest=""]
Znacie jakieś inne ciekawe polskie przykłady? Dajcie znać w komentarzach.
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 41 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1970, kończy 54 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1952, kończy 72 lat