Lokowanie produktów – polski top

Nasz niedawny tekst o lokowaniu produktów w polskich produkcjach cieszył się wielkim zainteresowaniem. Postanowiliśmy więc w ramach specjalnego dodatku poszukać mocnych (i najczęściej żenujących) przykładów product placementu w serialach i filmach made in Poland.

Nasz niedawny tekst o lokowaniu produktów w polskich produkcjach cieszył się wielkim zainteresowaniem. Postanowiliśmy więc w ramach specjalnego dodatku poszukać mocnych (i najczęściej żenujących) przykładów product placementu w serialach i filmach made in Poland.

Nie wszystkie, które przyszły nam do głowy, są dostępne na YT. Nie sposób tam znaleźć chociażby co chwila wysypujących się opakowań po McDonaldzie z samochodu Maćka Stuhra w filmie Fuks czy przerażająco nachalnej reklamy KFC w pełnometrażowej animowanej adaptacji komiksu "Tytus, Romek i Atomek". Ale co nieco wyszperaliśmy – zobaczcie.

Straszny sen Dzidziusia Górkiewicza - Coca Cola

Zaczynamy z grubej rury – to naprawdę tak złe, że aż piękne. W nieudanej kontynuacji przygód bohatera słynnej "Eroiki" najważniejsza jest Coca-Cola. Po dwulitrowej butelce na głowę:

Operacja Samum – piwo

Mistrzem zdobywania pieniędzy od firm, a później bardzo nieudolnego pokazywania ich produktów w swoich filmach był przez lata Władysław Pasikowski. Alkohole zmieniały się w kolejnych obrazach, ale zasada była ta sama: dużo, w centrum kadru i tak, by nikt nie przegapił. Ba, czasem nawet analizowano go jako antywzorzec:

Tato – bielizna

Trochę lepiej poradził sobie Maciej Ślesicki w swym debiutanckim filmie Tato. Znalazł sposób na w miarę bezbolesne wplecenie do fabuły stanika danej firmy. Niedawno tenże producent wrócił na ekrany w nagrodzonym Wielkim Wężem, najgorszym filmie zeszłego roku - "Ostra randka 3D". Ale fragmentów tego filmu Wam oszczędzimy (jego reżyser i tak nas nie lubi).

Klan - wszystko

Przejdźmy do telewizji. Największą kopalnią lokowania produktu jest oczywiście serial Klan. Najdłuższa polska telenowela mnóstwo razy gościła w swej fabule rozmaite produkty, które nadzwyczaj dobrze smakowały czy dbały o zdrowie bohaterów. Najsłynniejsza była Smakowita pajda, ale inne towary pokazano w równie drewniany sposób:

Ojciec Mateusz - ubezpieczenia

No bo powiedzmy sobie wyraźnie: dziś trudno o współczesny serial bez lokowania produktu. Wciska się wszędzie – nawet na plebanię.

Pierwsza miłość – wszystko

Żeby nie było, że bijemy tylko w telewizję publiczną. W tych prywatnych wcale nie jest subtelniej. Tu ładny wyciąg z możliwości telenoweli Polsatu:

Prawo Agaty – soczek

W tym pierwszym tekście dużo było o "Prawie Agaty". Uznaliśmy więc, że tytuł ten powinien pojawić się na naszej liście – choćby symbolicznie.

A na koniec fajna lekcja poglądowa. Jak to się robi na Zachodzie, gdzie są początki lokowania produktu, kto fajnie sobie z tego żartuje, a kto jest rekordzistą w tym temacie. Co prawda to materiał sprzed trzech lat, ale pewne treści i nazwiska są uniwersalne.

Znacie jakieś inne ciekawe polskie przykłady? Dajcie znać w komentarzach.

Co o tym sądzisz?

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV