Cykl Legendy Polskie w wydaniu Allegro powraca w postaci filmu Twardowsky 2.0. Przygotowana przez Tomasza Bagińskiego produkcja skomponowana została ze znakomitych efektów specjalnych, prawdopodobnie jednych z najlepszych, jakie mamy okazję oglądać w rodzimym kinie. Zwraca uwagę także kapitalny wygląd przestrzeni komicznej - aż się prosi, by projekt doczekał się rozwinięcia w postaci pełnometrażowego filmu o przygodach Twardowskiego. Zobaczcie sami: No url Za produkcję odpowiada Allegro. W obsadzie są Robert Więckiewicz, Aleksandra Kasprzyk, Tomasz Drabek i Piotr Machalica. Za scenografię odpowiada Jeremi Bronicki. Kostiumami zajęła się Katarzyna Lewińska. Charakteryzację stworzyła Liliana Gałązka. Natomiast za muzykę odpowiada Atanas Valkov. Legendy Polskie rozpoczęły się pod koniec 2015 roku, gdzie dwa filmy wyreżyserowane przez Tomasza Bagińskiego – Smok i Twardowsky – oraz inne materiały składające się na tę serię wyświetlono w sieci ponad 6 mln razy. Ebook z sześcioma opowiadaniami pobrało prawie 20 tys. osób. Za produkcję odpowiadają Platige Image i Fish Ladder. Filmy są realizowane na zlecenie Allegro.
–Pierwotnie projekt był dedykowany wyłącznie do grupy młodych ludzi, poniżej 18. roku życia. Z naszej perspektywy miał być po prostu inną formą komunikacji reklamowej – rodzajem sponsoringu – zdradza Marcin Dyczak, dyrektor marketingu Allegro. – Tymczasem przebiliśmy 6-krotnie nasze oczekiwania. Według mnie oznacza to, że ludzie po prostu chcą polskich produkcji, które nie są melodramatyczne, martyrologiczne lub komediowo-romantyczne. Chcą widzieć, że potrafimy również fantazjować, odnosić się do naszej polskiej kultury i robić jednocześnie filmy na wysokim poziomie jakościowym, jeśli chodzi o efekty specjalne, „fajerwerki” itp. Nasze mity, klechdy i legendy są fenomenalnie pożywnym gruntem – dodaje Dyczak. Zdecydowanie największy wpływ na kontynuację Legend Polskich miały komentarze, które otrzymaliśmy. Dziesiątki tysięcy opinii, których wymowę można skrócić do: „więcej!” – zauważa Dyczak.
Wiemy już, że cały cykl doczeka się spójnego uniwersum:
Obecnie nieustannie wyszukujemy najlepsze historie i bohaterów, którzy stworzą uniwersum. To, co jest jednak ponad tym, to znalezienie ram, w których ta wielość światów będzie mogła swobodnie funkcjonować. Dlatego jest to wielopoziomowy proces, który równolegle włącza myślenie o jego fundamentach, narracji, bohaterach, plastyce. Do tego dochodzi wiedza o literaturze, popkulturze, produktach, turystyce. Wymagało to stworzenia interdyscyplinarnego zespołu, który dokłada się do procesu powstawania świata LEGEND – zaznacza Krzysztof Noworyta z Fish Ladder.
Czytaj także: Twardowsky 2.0 - recenzja Allegro zamierza także angażować społeczność wokół całego projektu:
Chcemy budować i angażować społeczność wokół tego projektu. O tym, co się będzie działo dalej opowiedzieliśmy uczestnikom tegorocznego Pyrkonu, a naszym widzom za pomocą live streamingu na Facebooku. Robimy też coś więcej – oddajemy w ręce ludzi zamkniętą 1000-osobową grupę na Facebooku, gdzie z wyprzedzeniem będziemy pokazywać nasze pomysły. Chcemy w ten sposób zaangażować widzów do uczestniczenia w tworzeniu naszego świata i mamy nadzieję, że stworzona grupa będzie aktywnie dzieliła się swoimi opiniami – podsumowuje Marcin Dyczak z Allegro.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj