Od tak dawna tak wielu z nas ogląda filmy, które w dużej mierze mówią nam, dokąd zmierzają. Chodzi mi o to, że biorą nas za rękę i nawet jeśli czasami jest to niepokojące, pocieszają nas po drodze, że na końcu wszystko będzie dobrze. Jest to podstępne, ponieważ może to uśpić i ostatecznie przyzwyczaić nas do tego. To prowadzi tych z nas, którzy doświadczyli kina w przeszłości - i to w większym stopniu - do rozpaczy w związku z przyszłością tej formy sztuki, zwłaszcza dla młodszych pokoleń. To mroczne dni.
Scorsese powiedział, że gdy zobaczył Tár ciemne chmury się uniosły. Docenił strukturę filmu oraz zmiany lokalizacji, które pozwoliły zredukować przestrzeń i czas, co kino robi najlepiej. Pochwalił Fielda porównując jego mistrzowską reżyserię do chodzenia po linie. Określił ją jako pełną kontroli, precyzyjną i eksponowaną. Zachwycał się również ostrymi kątami i krawędziami oraz wykorzystaniem geometrii we wspaniałej kompozycji szerokiego kadru o proporcjach 2.35:1.
Granice samego kadru i prowokujące wymierzone długie ujęcia odzwierciedlają brutalną architekturę jej duszy — duszy Tár.
Tár - zdjęcia
Tár - fabuła
Cate Blanchett w filmie Tár wciela się w dyrygentkę uważaną za jedną z najwybitniejszych w swoim rzemiośle. Jest też pierwszą dyrygentką w historii, która stanęła na czele głównej niemieckiej orkiestry.To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj