Simon Cowell musi być zdrowo wkurzony. Twórca i producent "Idola" odpalił w USA kolejny program oparty na swoim pomyśle - "X Factor". Potężna kampania reklamowa, gigantyczne kontrakty sponsorskie, 5 mln dolarów dla zwycięzcy, ale oglądalność... daleka od oczekiwanej! W tracie dwugodzinnej premiery "X Factora" oglądało zaledwie 12,14 mln widzów przy współczynniku 4.2. W trakcie drugiej godziny emisji, muzyczne show FOXa zostało daleko w tyle za premierą trzeciego sezonu Współczesnej rodziny, którą oglądało 14,30 mln widzów przy kapitalnym współczynniku 6.0. Lepszą oglądalność w milionach miały nawet Zabójcze umysły na CBS.
W środy "X Factor" miał znacznie słabszą konkurencję niż w czwartki. Jeśli dziś w nocy do głosu dojdzie CBS z godzinną premierą Teorii wielkiego podrywu i nowym Person of Interest, oglądalność nowego (podobno hitu) FOXa może być jeszcze niższa!
Bardzo dobrze poradził sobie debiutancki dramat Revenge na stacji ABC, który dzięki wysokiemu współczynnikowi 18-49 (3.4) pobił premierę nowego sezonu C.S.I.: Crime Scene Investigation.
W odwrocie stacja NBC. Najlepsza z komedii - Up All Night zanotowała współczynnik tylko na poziomie 2.3 (6,04 mln). Free Agents i "Harry's Law" zanotowały bardzo słabe rezultaty. Szczegóły w tabelce poniżej.
godzina | stacja | serial | oglądalność | 18-49 |
20.00 | FOX | "X Factor" | 11,72 mln | 4.0 |
CBS | "Survivor: South Pacific" | 10,36 mln | 3.1 | |
ABC | The Middle (dwa odcinki) | 9,64 mln | 3.0 | |
NBC | Up All Night | 6,04 mln | 2.3 | |
CW | "H8R" | 1,09 mln | 0.4 | |
20.30 | NBC | Free Agents | 3,86 mln | 1.3 |
21.00 | ABC | Modern Family (dwa odcinki) | 14,29 mln | 6.0 |
CBS | Criminal Minds | 14,07 mln | 4.1 | |
FOX | "X Factor" | 12,56 mln | 4.4 | |
NBC | "Harry's Law" | 7,30 mln | 1.2 | |
CW | "America's Next Top Model" | 1,56 mln | 0.7 | |
22.00 | CBS | C.S.I.: Crime Scene Investigation | 12,59 mln | 3.1 |
ABC | Revenge | 10,15 mln | 3.4 | |
FOX | "Law & Order: SVU" | 7,60 mln | 2.3 |