Kick-Ass
Z pewnością jedna z najpopularniejszych komiksowych ekranizacji okraszonych literką R i zdecydowanie jedna z tych najciekawszych. Po pierwsze dlatego, że jest to komedia, po drugie dlatego, że jeden z bohaterów jest nastolatkiem, a towarzyszy mu jeszcze młodsza dziewczyna, która klnie jak szewc. Kick-Ass zaskakiwał świeżością podejścia do tematu superbohatera, a poprzez zestawienie młodego idealisty z bardzo brutalnym i brudnym półświatkiem film Matthew Vaughna mógł zaoferować coś nowego. Niestety druga część nie potrafiła już tak zaskoczyć i zamiast otrzymać coś równie ciekawego, widzowie zobaczyli odgrzewany kotlet, już nie taki smaczny. No urlDredd
Jedyne, co pozostało z kultowego filmu Sędzia Dredd z Sylvestrem Stallone'em, to najntisowy urok – cała reszta bardzo trudna jest do przełknięcia. Kilka lat temu próbowano na nowo przenieść przygody słynnego bohatera na duży ekran, tym razem z większym (przynajmniej artystycznie) powodzeniem. Film Pete’a Travisa epatuje brutalnością, jest szczery i bezpardonowy, bez moralnych konfliktów i podważania świata, w którym bohaterowie funkcjonują. Dzięki temu Dredd fascynował zarówno krytyków, jak i fanów komiksowego pierwowzoru. Niestety film nie poradził sobie najlepiej w box office, przez co plany ewentualnego sequelu spełzły na niczym, choć cały czas pozostaje żywa wiara w to, że Dredd grany przez Karla Urbana w końcu wróci – czy to na mały, czy na duży ekran. No url300
Jeden z najpopularniejszych komiksów Franka Millera, legendy światowego komiksu. Zack Snyder chciał odtworzyć kadr po kadrze rysunku autora, co w połączeniu ze specyficzną stylistyką dało niezwykły efekt. Opowiedziana na nowo historia 300 Spartiatów walczących pod wodzą Leonidasa w termopilskim wąwozie przeciwko armii perskiej to jedna z najciekawszych komiksowych adaptacji, szczególnie ze względu na specyficzny styl kręcenia – film powstał w całości w studiu, na blue screenie. Do tej pory 300 zachwyca stroną wizualną, co zawsze było zaletą filmów Snydera. Dzieło było punktem przełomowym w karierach wielu osób związanych z tym projektem. Zarówno Gerardowi Butlerowi, jak i Michaelowi Fassbenderowi 300 otworzyło szeroko drzwi do wielkiej kariery. Dla Zacka Snydera był to ogromny finansowy sukces i pozwolił mu na realizacje kolejnych projektów. Lata później powstał sequel na podstawie nieopublikowanego komiksu Millera, ten jednak nie był już tak wielkim sukcesem jak poprzednik. No urlSin City
Jak już mówimy o ekranizacjach wytworów wyobraźni Millera, to trudno nie wspomnieć o Mieście grzechu Roberta Rodrigueza. Najwyraźniej obrazkowe historie Amerykanina są tak naprawdę gotowymi storyboardami, które służą reżyserom za podstawę zarówno scenariuszową, jak i wizualną filmu. Tutaj także stylistyka bardzo mocno nawiązuje do tej, którą widzieliśmy na kartach komiksu, czyli, jak to bywa u Millera, wszystko jest przerysowane, brutalne i mroczne. Co ciekawe, Miller był przeciwny kręceniu filmu na podstawie jego komiksu, gdyż jego wcześniejsze doświadczenia z Hollywood przy tworzeniu RoboCopa 2 skutecznie go zniechęciły. Rodriguez był jednak wielkim fanem twórczości Millera i postanowił stworzyć krótką scenkę, którą pokazałby autorowi, by przekonać go do stworzenia pełnometrażowego filmu. Twórca komiksu był zachwycony i zgodził się na produkcję. Testowa scena stała się ostatecznie prologiem i pomogła przekonać resztę gwiazdorskiej obsady do wystąpienia w Mieście grzechu. No urlLa vie d'Adèle - Chapitres 1 et 2
Niewiele osób o tym wie, lecz zwycięzca festiwalu w Cannes sprzed dwóch lat także jest oparty na komiksie. Blue Is the Warmest Color, stworzony przez Julie Maroh, został wydany w 2010 roku i od razu zdobył zainteresowanie krytyków. Autorka rozpoczęła pracę nad albumem w wieku 19 lat, lecz ukończenie dzieła zajęło jest prawie 5 lat. Reżyser Abdellatif Kechiche miał w planach podobny film od wielu lat, lecz dopiero po trafieniu na komiks Maroh postanowił wreszcie swój projekt zrealizować – stąd inne imię głównej bohaterki oraz niektóre zdarzenia, choć szkielet fabularny został mniej więcej wierny oryginałowi. Jedną z kluczowych różnic między komiksowym pierwowzorem a ekranizacją jest znacznie bardziej gorzkie zakończenie obrazkowej opowieści. Film w Stanach otrzymał kategorię NC-17, która zazwyczaj jest wyrokiem śmierci, jeśli chodzi o kinową dystrybucję, za to we Francji był dozwolony od 12 lat. No url
Strony:
- 1 (current)
- 2
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj