29. Fargo

Makabra nigdy nie była obca braciom Coen. Ci wręcz zasłynęli w łączeniu tej stylistyki z czarnym humorem i wybitnymi kreacjami aktorskimi. Jeśli gdzieś mielibyśmy doszukiwać się ich początków, to powinniśmy wskazać właśnie na Frago. Kryminał łączy się tutaj z brutalnym thrillerem, a czasem nawet z mrożącym krew w żyłach horrorem. Mrożącym oczywiście dosłownie, bowiem akcja filmu dzieje się w mroźnej Minnesocie, gdzie ciała stygną natychmiast po śmierci, jednak bardzo powoli się rozkładają. Prawdziwa zmora dla zabójców. No url

28. Rear Window

Kolejny występ Jimmy’ego Stewarta u Hitchcocka i kolejny strzał w dziesiątkę. Trudno powiedzieć, co w tym filmie jest lepsze – sam aktor czy pomysł, by sprowadzić próbę rozwiązania tajemniczego morderstwa do jednego pomieszczenia, w którym siedzi bohater i zabawy w podglądactwo. Jedno jest pewne: Okno na podwórze to film, który do dziś nie zestarzał się ani o dzień, a emocje płynące z oglądania do tej pory przewyższają wiele współczesnych produkcji. Ponadczasowy film, który zachwyca przy każdym podejściu. No url

27. Collateral

Podstawowe cechy kina Michaela Manna przejawiają się tutaj w najczystszej postaci. Dwójka postawionych pod ścianą bohaterów musi walczyć o życie – jeden jest taksówkarzem, drugi zabójcą na zlecenie. Przeżyją tylko i wyłącznie, jeśli będą umiejętnie współpracować. Nie efekciarstwo, lecz skrzętnie budowana intryga i znakomite role Toma Cruise’a oraz Jamiego Foxxa budują ten film. Jak to zwykle u Manna bywa, bohaterowie postawieni są wyżej niż strzelaniny. No url

26. Man on Fire

Jeśli mówimy o thrillerach, to Tony Scott był tym lepszym z braterskiego duetu i dlatego najczęściej realizował się właśnie w tym gatunku. Człowiek w ogniu to klimatyczny i pięknie zrealizowany film, w którym Denzel Washington gra alkoholika próbującego uratować córkę biznesmena, której od początku miał pilnować. Kartel odpowiedzialny za porwanie ma się czego bać, bowiem bohater nie ma zamiaru spocząć, póki nie uratuje dziewczynki. No url

25. Heat

Klasyka gatunku, w której po latach spotkały się dwie największe persony kina – Robert De Niro i Al Pacino. Nieoczywisty pojedynek między policjantem a gangsterem, pełnym zasad, reguł i kodeksów. Od momentu spotkania tych dwóch bohaterów Gorączka staje się kinem najwyższej klasy, podążając w kierunku niezapomnianej finałowej sekwencji. Wszystko w tym filmie Mann sprowadził do ostatniego, wybitnego kadru. No url

24. Gone Girl

Film ulepiony z fabularnych twistów, które pozostawiają uczucie niedowierzania do samego końca seansu. Jak zwykle ugrany rewelacyjnym aktorstwem i pułapkami, w które raz za razem Fincher wpuszcza swoich bohater. Książka Gillian Flynn była wręcz stworzona dla tego reżysera – te postacie, te wydarzenia, ten klimat to coś, co Fincher podchwycił i przerobił na swoją modłę, udźwiękowiając tę historię muzyką Trenta Reznora i Atticusa Rossa. Niektóre ich kawałki wżynają się mocno pod czaszkę. No url

23. Zodiac

Dla niektórych wypadek przy pracy, dla innych najwybitniejsze dzieło Davida Finchera. Boleśnie długi, skupiony na detalach śledztwa film potrafi momentami zmęczyć, jednak nadrabia znakomitymi rolami Jake’a Gyllenhaala i Roberta Downeya Jr. Trudny, stylizowany na modłę lat 70. obraz potrafi odwdzięczyć się tym, którzy postanowili zagłębić się w zagadkę Zodiaka wraz z bohaterami. No url
Strony:
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj