Chevron – fałszywa reklama
Reklama szybko zmienia ton. Po początkowym zdaniu „My w Chevron wierzymy, że nie ma nic cenniejszego niż życie”, padają słowa:A najcenniejszym życiem ze wszystkich jest to, które jest martwe.
Reklama dalej wskazuje, że w rzeczywistości ropa jest produktem materii organicznej, poddawana ekstremalnemu ciśnieniu przez miliony lat. Ujęciom przyrody i roześmianych ludzi towarzyszy tekst, który w ogóle do nich nie pasuje. Można przykładowo usłyszeć:
Ropa, którą możemy rafinować i sprzedawać jako benzynę, aby fajny czołg mógł zmiażdżyć glinianą chatę lub samolot mógł zabrać biznesmena na kolację z kimś oddalonym o 3000 mil…
Ironia narasta, aż reklama dociera do kulminacyjnego momentu:
Ponieważ pod koniec dnia w Chevron gówno nas obchodzisz ty, twoje dziwne dzieci czy twój pies.
Reklama została po raz pierwszy opublikowana na Twitterze filmowca Adama McKaya. To także jedynym film na youtubowym kanale Hyperobject Industries – założonej przez niego firmy produkcyjnej.
Portal Deadline zapytał reżysera o jego połączenie z reklamą, na co ten bez ogródek odpowiedział:
Pomysł na nakręcenie tego filmu żartobliwego o tym, jak Chevron wraz ze wszystkimi innymi firmami naftowymi mordują nas każdego dnia, wziął się z faktu, że Chevron i wszystkie inne firmy naftowe mordują nas każdego dnia.
Adam McKay – filmy
Adam McKay wyreżyserował takie filmy jak: Big Short, Vice, Bracia przyrodni, Policja zastępcza, Legenda telewizji 2: Kontynuacja, Ricky Bobby - Demon prędkości, Legenda telewizji czy Nie patrz w górę.Nie patrz w górę – zdjęcia z filmu
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj