Premiera Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. była najchętniej oglądaną pozycją we wtorkowej ramówce pod względem liczby widzów w przedziale 18-49 (ex aequo z "The Voice"). Ale biorąc pod uwagę ogólną ilość widzów w milionach, nowy serial ABC i Marvela był dopiero trzecim wyborem Amerykanów! Agents of S.H.I.E.L.D. zanotowali oglądalność na poziomie 11,90 mln (4.6) i przegrali walkę o widza z Agentami NCIS (19,40 mln) i emitowanym na NBC "The Voice" (14,14 mln).
Należy jednak pamiętać, że w telewizji amerykańskiej kluczowa dla reklamodawców jest oglądalność w przedziale wiekowym 18-49, a tam Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. jest najchętniej oglądalną premierą serialową od czterech lat, kiedy to na ABC odbyła się premiera serialu V (2009) (14,30 mln, 5.2).
Niestety wtorkowa ramówka ABC wcale nie jest takim sukcesem, o jakim marzyła stacja. Nie powinno to dziwić, jeśli po hicie, jakim jest Agents of S.H.I.E.L.D. serwuje się widzom The Goldbergs i Trophy Wife, a następnie dramat Lucky 7. Szczególnie oglądalność tego ostatniego (4,55 mln, 1.3) udowadnia, że z minuty na minutę coraz więcej widzów postanowiło zrezygnować z oglądania ABC i przeskoczyć na inny kanał. Przy wyniku Lucky 7 nawet oglądalność Hostages z poniedziałku wygląda przyzwoicie.
Dwugodzinna emisja "The Voice" bardzo mocno przyczyniła się do sukcesu Chicago Fire. Wynik 9,25 mln, 2.8 to wzrost o blisko 50% w porównaniu z premierą serialu we wrześniu 2012 roku. Powracająca z drugim sezonem produkcja NBC pokonała w przedziale 18-49 emitowanych na CBS Impersonalnych (12,29 mln, 2.3 - spadek o odpowiednio 14 i 11 procent w porównaniu z premierą 2. sezonu we wrześniu 2012), dla których zmiana dnia emisji i godziny okazała się być kiepskim ruchem. Należy pamiętać, że "The Voice" emitowane będzie co tydzień od 21:00 do 22:00, dlatego też Chicago Fire będzie mogło liczyć na wsparcie muzycznego reality show przez cały sezon.
Dość mocno oberwała stacja FOX, której pasmo komediowe zanotowało spore spadki w porównaniu z zeszłym tygodniem.
godz. | stacja | program TV (25.09.2013) | oglądalność | 18-49 | % |
20:00 | CBS | NCIS (premiera) |
19,47 mln | 3.4 | -- |
NBC | "The Voice" (do 22:00) | 14,14 mln | 4.6 | -- | |
ABC | Agents of S.H.I.E.L.D. (premiera) | 11,90 mln | 4.6 | -- | |
FOX | Dads | 3,65 mln | 1.5 | -28% | |
20:30 | FOX | Brooklyn Nine-Nine | 4,00 mln | 1.8 | -30% |
21:00 | CBS | NCIS: Los Angeles (premiera) | 16,17 mln | 3.0 | -- |
ABC | The Goldbergs (premiera) |
9,11 mln | 3.2 | -- | |
FOX | New Girl | 4,10 mln | 2.1 | -28% | |
21:30 | ABC | Trophy Wife (premiera) | 6,61 mln | 2.3 | -- |
FOX | The Mindy Project | 3,04 mln | 1.5 | -21% | |
22:00 | CBS | Person of Interest (premiera) |
12,29 mln | 2.3 | -- |
NBC | Chicago Fire (premiera) | 9,25 mln | 2.8 | -- | |
ABC | Lucky 7 (premiera) | 4,57 mln | 1.3 | -- |