O The Order: 1886 zrobiło się głośno, gdy w trakcie konferencji Sony po raz pierwszy zaprezentowano zwiastun tej tajemniczej gry. Nikt wówczas nie wiedział, czym dokładnie będzie ten tytuł ani jaką historię opowie; wszyscy jednak byli zgodni co do jednego - trailer był świetny, a klimat wprost wylewał się z ekranu. To wystarczyło, by gracze zainteresowali się tą pozycją i z niecierpliwością zaczęli wyglądać kolejnych informacji. Te w końcu nadeszły i możecie się o nich przeczytać poniżej.

Historia

[image-browser playlist="587199" suggest=""]

Zacznijmy od fabuły, która swój początek bierze pomiędzy VII a VIII wiekiem, kiedy to wśród ludzi wyodrębniać zaczyna się niewielka grupa odmiennych genetycznie jednostek. Podczas gdy wygląd większości z nich nadal pozostaje ludzki, niektóre wykazują bardziej zwierzęce cechy, zyskując tym samym miano mieszańców. Stworzenia te różnią się także między sobą, więc poszczególnym odmianom nadane zostają nazwy zaczerpnięte z mitologii. Choć w przeciwieństwie do ludzi istoty te są bardzo nieliczne, to ich niebywała siła i wytrzymałość daje im w walce ogromną przewagę. Zdając sobie z tego sprawę, wypowiadają ludzkości wojnę, którą bardzo szybko zaczynają wygrywać.

Szansa na przetrwanie gatunku ludzkiego pojawia się kilka wieków później, kiedy to uformowany zostaje Zakon, organizacja do walki z mieszańcami, w skład której wchodzą dzielni i zdeterminowani wojownicy. Wielu z nich na przestrzeni lat polegnie na polu bitwy, lecz ich miejsce, a także nazwisko zajmą kolejni uczniowie.

Akcja właściwa gry rozpoczyna się w XIX wieku w Londynie. Konflikt trwa nadal, ale jest bardziej wyrównany dzięki technologii, jaką ludzkość zdołała opracować. Nad miastem unoszą się statki powietrzne, patrolujące przestrzeń i zapewniające mieszkańcom bezpieczeństwo, a do poszczególnych dzielnic można się szybko dostać napędzanymi elektrycznością pociągami. Mieszańcy muszą więc szukać nowych sposobów, które pozwolą im przetrwać.

Zagrożenie ze strony zmutowanych stworzeń z czasem zaczyna słabnąć, lecz na horyzoncie pojawia się inny problem - mieszkańcy wszczynają bunt, którego przyczyną jest zbyt wyraźna nierówność w poszczególnych warstwach społecznych. Zakon nie tylko musi zażegnać oba konflikty, ale również zmagać się z własnymi demonami.

Bohaterowie

[image-browser playlist="587200" suggest=""]

W Zakonie najważniejszą rolę odgrywają cztery figury (od lewej): Markiz de Lafayette, Sir Galahad, Sir Percival (Sebastian Malory) i Lady Igraine (Isabeau D’Argyll). Gracz przejmie kontrolę nad tym drugim, a pozostała trójka nierzadko będzie mu pomagać. Bohaterowie noszą imiona postaci z legend arturiańskich.

Sir Galahad - jest blisko związany z każdym członkiem swojego oddziału; dla Malory'ego jest mentorem, dla Lafayette - przyjacielem, natomiast z Isabeau łączy go coś więcej. Najlepszy z całego oddziału i o największych zasługach.

Lady Igraine (aka Isabeau D’Argyll) - jedna z najmłodszych rycerzy wcielonych do Zakonu.

Markiz de Lafayette - zwiedził kawał świata i ma wesoły stosunek do życia, co pozwala mu wprowadzić do grupy odrobinę beztroskiej atmosfery. Jego mądrość i taktyczny geniusz zwróciły uwagę Zakonu.

Sir Percival (aka Sebastian Malory) - najstarszy i najbardziej doświadczony członek Zakonu. Jedyna osoba, co do której można mieć pewność, że zawsze postąpi słusznie.

Broń

[image-browser playlist="587201" suggest=""]

Karabin łukowy (Arc Gun) - doskonały do walki na większy dystans i przeciwko opancerzonym przeciwnikom. Gracz musi przytrzymać przycisk strzału, by naładować, a następnie wystrzelić elektryczny ładunek.

Granat (Frag Grenade) - można do niego przymocować niewielką ostrą końcówkę, dzięki której granat przymocujemy do ściany lub podłogi, czyniąc z niego w ten sposób minę zbliżeniową, która będzie niemiłą niespodzianką dla przeciwników.

Karabin termitowy (Thermite Rifle) - wystrzeliwuje pociski zawierające skondensowane aluminium i tlenek żelaza, które eksplodują przy zderzeniu. Alternatywny strzał posyła rozgrzaną flarę, która podpala termit, sprawiając, że wrogowie kończą w płomieniach.

Karabin łączony (Combo Gun) - ta broń wielozadaniowa jest w stanie wystrzelić wstrząsowy ładunek skompresowanego powietrza, który pośle oponentów w... powietrze. Jeśli to ich nie wykończy, zawsze zostaje jeszcze zamontowana niżej lufa na standardowe pociski.

Informacje ogólne

The Order: 1886 jest grą akcji z perspektywy trzeciej osoby, umiejscowioną w Londynie epoki wiktoriańskiej. W produkcji Ready at Dawn gracz znajdzie elementy fantasy, mitologii i sci-fi, a także historii. Przyjdzie mu zwiedzić interesujące lokacje, jak chociażby osada Whitechapel. Twórcy obiecują bardzo filmowe doznania, głównie dzięki kamerze korzystającej z takich dobrodziejstw, jak efekt flary i organiczne tekstury. Dużą wagę przykłada się do gry światła, które w naturalny sposób będzie się załamywało i odbijało od obiektów. Te z kolei posiadać będą własną fizykę, dzięki czemu zachowają się realistycznie po wejściu z nimi w interakcję. Co więcej, elementy, które znajdą się na skraju naszego pola widzenia, stracą na ostrości.

Powyższe informacje to wciąż zaledwie niewielki wycinek tego, co znajdziemy ostatecznie w grze - w końcu do premiery pozostało jeszcze sporo czasu. Jednego natomiast można być pewnym: tytuł będzie dopracowany. Jak by nie patrzeć, studio Ready at Dawn składa się z utalentowanych twórców, którzy niegdyś pracowali w Blizzard i Naughty Dog. Chłopaki już przy okazji dwóch części serii "God of War" (wydanych na PSP) udowodnili, że potrafią wycisnąć ostatnie soki z danego sprzętu.

[[416]]

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj