Zaklejone usta, opuszki palców nakłute igłami, skórzane uprzęże i końskie ogony, błyskające zęby. Seria erotycznych snów materializuje się w formie zmysłowych, nieco dezorientujących i obsesyjnych scen. Katrina Daschner, artystka wizualna i performerka queerowej burleski, uwielbia eksplorować w swojej twórczości naturę kobiecego pożądania oraz wpisanych w nie ambiwalencji. Przyjemności płynących z poddania się, ale też tłumienia pragnień, fantazji i lęków, elektryzujących wymian spojrzeń, choreografii dotyków i uników. Film składa się z ośmiu rozdziałów, które powstawały na przestrzeni kilku lat, a całość oparta jest na noweli Jak we śnie wiedeńskiego prowokatora Arthura Schnitzlera (która była także inspiracją dla Oczu szeroko zamkniętych Stanleya Kubricka). Osią książki jest zderzenie fikcji i rzeczywistości oraz napięcie erotyczne między mieszczańską parą, która nie chce – albo nie może – zrealizować swoich pragnień, więc oddaje się fantazjom. Daschner tworzy queerową interpretację tej historii, w której wszystko jest erotycznie naładowane: od detali architektonicznych, przez tkaniny zasłon i motywy tapet, po nagą i ubraną skórę. Równocześnie z dystansem ukazuje różnorodne ciała i modele kobiecości. [opis festiwalowy]
Reżyserzy:
Katrina DaschnerKraj produkcji:
Austria, Niemcy, Hiszpania, WłochyCzas trwania:
73 min.Gatunek:
Dramat