Operowa praktyka Chéreau wydaje się służyć 'Królowej Margot': to film, którego jednym z głównych efektów jest duchota atelier i sceniczna klaustrofobia. Zapach krwi masakrowanych na ulicach Paryża hugenotów zdaje się unosić w powietrzu na długo po nocy św. Bartłomieja. Ale Chéreau robi też coś, co możliwe jest tylko w kinie: inscenizuje pojedynek fantastycznych twarzy. Od niezdrowej bladości Isabelle Adjani w roli tytułowej po demoniczne czoło Virny Lisi w roli Katarzyny Medycejskiej (nagroda w Cannes); od chropawej twarzy Daniela Auteuila w roli Bourbona, przez wąskie oczy Pascala Greggory'ego w roli Henryka Walezego, po Jeana-Huguesa Anglade'a w roli Karola IX o rozbieganych oczach, który szaleje, truje się i poci krwią. To w tych twarzach intrygi dworskie – te polityczno-religijne i te romansowe, i nierzadko perwersyjne – odnajdują życie.
[opis festiwalowy]
Aktorzy:
Valeria Bruni Tedeschi, Andreas Piper (72) więcejKompozytorzy:
Goran BregovićReżyserzy:
Patrice ChéreauProducenci:
Carsten Meyer-Grohbrügge, Claude Berri (2) więcejScenarzyści:
Danièle Thompson, Alexandre Dumas (1) więcejPremiera (Świat):
13 maja 1994Kraj produkcji:
Niemcy, Włochy, FrancjaCzas trwania:
159 min.Gatunek:
Biografia, Kryminał, Dramat

