Austria jest jednym z czterech krajów europejskich, które uznają język migowy w swojej konstytucji. Mimo to, na 10 000 niesłyszących i niedosłyszących przypada w kraju jedynie 50 osób z wyższym wykształceniem. Dostęp do tłumaczy jest bardzo ograniczony, a szkoła wciąż stawia na naukę języka mówionego, zaprzepaszczając szansę na pełny rozwój lingwistycznej kompetencji niesłyszących uczniów i nie doceniając budowanej wraz z językiem migowym tożsamości i kultury. O zmianę tej sytuacji walczy w parlamencie niesłysząca polityczka Helene Jarmer. Barbara Hager napisała o tożsamości niesłyszących doktorat i, korzystając z tłumacza, uczy na uniwersytecie. Ma niesłyszącego męża i słyszącą córkę, a teraz ze spokojem przyjmuje do wiadomości fakt, że jej nowonarodzony syn także nie słyszy. Młodsza od nich Ayse korzysta już z owoców ich pionierskiej pracy - po ukończeniu szkolenia dla niesłyszących podejmuje pracę w firmie odzieżowej wśród słyszącej załogi. Dariusz Kowalski, autor subtelnego filmowego portretu wiedeńskiej społeczności niesłyszących, sam nauczył się języka migowego, a na ekranie oddał jego pełne ekspresji piękno. W finałowej scenie 'Widzialnych głosów' zaledwie roczny syn Barbary, Emil, zaczyna z mamą swoją pierwszą rozmowę. [opis festiwalowy]
Reżyserzy:
Dariusz KowalskiProducenci:
Oliver Neumann, Sabine MoserScenarzyści:
Dariusz KowalskiPremiera (Polska):
9 grudnia 2017Kraj produkcji:
AustriaCzas trwania:
89 min.Gatunek:
Dokument