Tim Shaw i Fuzz Townshend biorą na warsztat dziesięć wyjątkowych klasyków motoryzacji, by je odrestaurować i przywrócić radość kierowcy. Przepis na to panowie opanowali do perfekcji. Potrzebne jest auto, które lata świetności ma za sobą, jego właściciel, który potrzebuje pomocy, i ktoś życzliwy z otoczenia, kto wezwie ekipę. Potem trzeba potajemnie wykraść pojazd właścicielowi i na trzy tygodnie zamknąć się z "czterokołowym wyzwaniem" w warsztacie. Mechanicy w pocie czoła, ubrudzeni po łokcie smarami, rdzą i olejami przywrócą dawną świetność każdej maszynie.
Najnowsza recenzja redakcji
Programy motoryzacyjne są w telewizji bardzo pożądanym towarem, jednak każdy z nich ma jeden podstawowy problem: nie jest brytyjskim Top Gear. Dziś, gdy czekamy na nowy sezon programu BBC oraz na autorski projekt Jeremy’ego Clarksona, Richarda Hammonda i Jamesa Maya (na platformie Amazon Studios), warto zwrócić uwagę na produkcję pokazywaną w National Geographic Channel. Car SOS to brytyjski program emitowany już od 2013 roku, który doczekał się dotychczas trzech sezonów. Obecnie rozpoczyna się emisja czwartej serii, a prowadzący i główni bohaterowie show – Tim Shaw i Fuzz Townshend - stają przed naprawdę trudnym zadaniem odrestaurowania prawdziwej legendy dróg: Volvo P1800S z 1964 roku.
Car S.O.S. to program w dużej mierze oparty na chemii prowadzących. Tim Shaw (wielki fan motoryzacji) oraz Fuzz Townshed (wybitny mechanik samochodowy) kolejny raz musieli wznieść się na wyżyny swoich umiejętności i odrestaurować jedno z najbardziej stylowych aut lat 60., jakim jest wspomniane Volvo P1800S. Samochód zakupiony został w 1992 roku przez biznesmena Petera, który samodzielnie chciał go odrestaurować. Niestety doznał wylewu, który znacznie ograniczył jego normalne funkcjonowanie, a samochód na długi czas wylądował w garażu.
Peter to tak naprawdę główny bohater odcinka – człowiek o wielkim sercu, który naprawianiem i odrestaurowywaniem samochodów zajmował się od lat. Traktował to jako hobby, a Volvo P1800 chciał zająć się po przejściu na emeryturę. Wspomniany wylew przeszkodził mu w planach i w tym miejscu do gry wchodzi Tim oraz Fuzz. Pokryty rdzą i kompletnie rozebrany pojazd trafia na lawetę, a następnie do warsztatu prowadzących, gdzie ruszają prace nad przywróceniem maszyny do żywych.
Car S.O.S. pozostaje programem o jasnym schemacie, który nie powinien zaskoczyć widzów znających poprzednie odcinki. Gdy Fuzz mozolnie pracuje nad odbudową mocno zniszczonego pojazdu, Tim wybiera się na przejażdżkę podobnym Volvo P1600, a także sięga po poradę u mechaników zajmujących się sprzedażą tego rodzaju maszyn. Jednak chyba najciekawszym elementem odcinka jest rozmowa Tima z Sir Rogerem Moore'em, czyli aktorem odgrywającym główną rolę w serialu The Saint. Volvo P1800S stało się sławne m.in. dzięki tej produkcji telewizyjnej, w której główny bohater poruszał się wspomnianym pojazdem.
Jak to w tego typu produkcjach bywa, bohaterowie programu kolejny raz dali radę. Volvo P1600S zabrane z garażu Petera wygląda jak nowe, a właściciel samochodu może w końcu zasiąść za jego kierownicą. Car S.O.S. to produkcja idealna dla miłośników samochodów, w szczególności dla ludzi lubiących starsze pojazdy, ale też dobrze znających się na motoryzacji. Volvo P1600S to jednak tylko jeden z bohaterów odcinka - liczą się też ludzie, którzy bezinteresownie przez wiele lat oddawali się swojej pasji, a dziś Tim i Fuzz mogli zrobić dla nich coś w zamian.
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- The Fiat Fiasco (7 lutego 2013)
- Phoenix Jeep (14 lutego 2013)
- Beetle Mania (21 lutego 2013)
- Cosworth in Crisis (28 lutego 2013)
- Anglia Angels (7 marca 2013)
- The Rover's Return (14 marca 2013)
- Triumph of the Stag (21 marca 2013)
- Austin Re-Powered (28 marca 2013)
- Zodiac Come Back (4 kwietnia 2013)
- Lotus Flowers (11 kwietnia 2013)
Sezon 2
- MG Miracle (24 marca 2014)
- Start the Dart (31 marca 2014)
- Cortina Conundrum (7 kwietnia 2014)
- A Porsche Puzzle (7 kwietnia 2014)
- Land Rover Legend (14 kwietnia 2014)
- Danish Dilemma (21 kwietnia 2014)
- The Herald Angels (28 kwietnia 2014)
- Morris Traveller Mayday (5 maja 2014)
- Campervan Challenge (12 maja 2014)
- Escort RS in Distress (19 maja 2014)
Sezon 3
- Stirling Moss Sprite Special (9 kwietnia 2015)
- E-Type Emergency (16 kwietnia 2015)
- Tim's Golf GTI Obsession (23 kwietnia 2015)
- Little Black Corvette (30 kwietnia 2015)
- Skyline Sensation (7 maja 2015)
- Awesome Audi (14 maja 2015)
- Morgan Mayhem (21 maja 2015)
- Alfa Romeo Renaissance (28 maja 2015)
- Lancia Reborn (4 czerwca 2015)
- Vive La Citroën (11 czerwca 2015)
Sezon 4
- Volvo P1800 (7 kwietnia 2016)
- AC Aceca (14 kwietnia 2016)
- BMW 2002 Turbo (21 kwietnia 2016)
- Datsun 240Z (28 kwietnia 2016)
- Range Rover Vogue SE (5 maja 2016)
- Mazda MX-5 (12 maja 2016)
- Singer Le Mans (19 maja 2016)
- Vauxhall Astra GTE (26 maja 2016)
- Mini Cooper S (2 czerwca 2016)
- Tim and Fuzz's Greatest Hits (9 czerwca 2016)
Sezon 5
- Mercedes – Benz 230SL (16 marca 2017)
- Jaguar MK2 (23 marca 2017)
- Aston Martin DB6 (30 marca 2017)
- Fiat Dino (6 kwietnia 2017)
- Renault 5 GT Turbo (13 kwietnia 2017)
- Fiat 500 (20 kwietnia 2017)
- Sunbeam Alpine (27 kwietnia 2017)
- Caterham 7 (4 maja 2017)
- Austin Tilly Truck (11 maja 2017)
- Mazda RX-7 (18 maja 2017)
Sezon 6
- MGA Roadster (8 marca 2018)
- Lancia Delta Integrale (15 marca 2018)
- VW Karmann Ghia (22 marca 2018)
- Triumph GT6 (29 marca 2018)
- Citroen DS (5 kwietnia 2018)
- Toyota FJ40 Land Cruiser (12 kwietnia 2018)
- Peugeot 205 GTI (19 kwietnia 2018)
- Subaru Impreza (26 kwietnia 2018)
- Messerschmitt kr200 (3 maja 2018)
- Ford Capri RS 3.1 (10 maja 2018)
Sezon 7
- Triumph TR4 (28 lutego 2019)
- Toyota Celica (7 marca 2019)
- Lotus Elise (14 marca 2019)
- Ford Model A (21 marca 2019)
- Peugeot 504 (28 marca 2019)
- Talbot Sunbeam Lotus (4 kwietnia 2019)
- VW T4 Campervan (11 kwietnia 2019)
- Lamborghini Espada (18 kwietnia 2019)
- Ford Escort MK1 Mexico (25 kwietnia 2019)
- Citroen 2CV (2 maja 2019)
Sezon 8
- Porsche 356 (12 marca 2020)
- Healey 3000 (19 marca 2020)
- Lotus Esprit (26 marca 2020)
- Hillman Imp (2 kwietnia 2020)
- Lancia Fulvia (9 kwietnia 2020)
- Ferguson TE20 Tractor (16 kwietnia 2020)
- Mitsubishi Evo (23 kwietnia 2020)
- Austin 7 Chummy (30 kwietnia 2020)
- Cannon Goldfinger (7 maja 2020)
- MG Metro 6R4 (14 maja 2020)
Sezon 9
- MG Metro 6R4 (11 marca 2021)
- Jensen Interceptor (18 marca 2021)
- Fiat X1/9 (25 marca 2021)
- VW Beetle Wizard Roadster (1 kwietnia 2021)
- Jaguar XJ-S (8 kwietnia 2021)
- Rolls Royce 20/25 Doctors Coupe (15 kwietnia 2021)
- Peugeot 106 Rallye (22 kwietnia 2021)
- Bedford HA Ice Cream Van (29 kwietnia 2021)
- Renault Alpine 110 (6 maja 2021)
- Ford Cortina Mk 3 (13 maja 2021)
- Bond Bug (20 maja 2021)
Sezon 10
- Fiat Uno Turbo (10 marca 2022)
- Saab 900 Turbo (17 marca 2022)
- Ford Escort RS2000 (24 marca 2022)
- VW Corrado (31 marca 2022)
- Dennis Fire Engine (7 kwietnia 2022)
- Toyota Supra Mk4 (14 kwietnia 2022)
- Opel Manta GTE (21 kwietnia 2022)
- Citroen HY Van (28 kwietnia 2022)
- Vauxhall Cavalier Turbo (5 maja 2022)
- MGB GT (12 maja 2022)
Sezon 11
- Ford Mondeo (9 marca 2023)
- Rover SD1 (16 marca 2023)
- Jeep Grand Cherokee (23 marca 2023)
- Porsche 911 Targa (30 marca 2023)
- Riley RMF (6 kwietnia 2023)
- Renault Alpine GTA (13 kwietnia 2023)
- JCB Digger (20 kwietnia 2023)
- Ford Mustang (27 kwietnia 2023)
- Toyota MR2 (4 maja 2023)
- Ultima Mk III (11 maja 2023)
Sezon 12
- Ford Pop Hot Rod (7 marca 2024)
- Datsun 240k Skyline (14 marca 2024)
- BMW E30 Alpina (21 marca 2024)
- Ford Fiesta Xr2 (28 marca 2024)
- Honda CR-X (4 kwietnia 2024)
- Citroen SM (11 kwietnia 2024)
- TVR Grantura (18 kwietnia 2024)
- VW Golf GTI Mk 2 (25 kwietnia 2024)
- Triumph TR7 (2 maja 2024)
- Lexus IS200 (9 maja 2024)