A Game of Thrones: Genesis to połączenie strategii czasu rzeczywistego oraz turówki. Akcję osadzono tu w krainie fantasy o nazwie Westeros, znanej z bestselerowej sagi Pieśń Lodu i Ognia, autorstwa amerykańskiego pisarza fantasy George’a R. R. Martina. Produkcja została opracowana przez Cyanide Studio, mające w dorobku takie tytuły, jak Loki i Blood Bowl.

Oryginalne powieści sagi Pieśń Lodu i Ognia słyną z niesamowicie bogatej fabuły i wielkiej liczby barwnych postaci. Twórcy przyznali, że pełne odtworzenie tego w grze jest po prostu niemożliwe. Postanowili więc skoncentrować się na tytułowej grze o tron, czyli rozgrywkach pomiędzy wysoko usytuowanymi szlachcicami. Akcja produkcji rozpoczyna się na wiele stuleci przed wydarzeniami znanymi z kart książek i ukazuje proces unifikacji Siedmiu Królestw.

W Genesis gracz rozpoczyna zabawę od Kampanii – liniowego i bardzo rozbudowanego samouczka, który zaznajamia go z regułami gry. W momencie jego ukończenia otrzymuje dostęp do trybu Królestwa. Ma w nim pełną swobodę działań i jako jeden z potężnych rodów (takich jak m.in. Stark, Lannister czy Baratheon) próbuje zjednoczyć Westeros pod swoim sztandarem. Rywale kontrolowani są przez komputer lub innych graczy.

A Game of Thrones: Genesis cechuje się innowacyjną mechaniką rozgrywki, która umożliwia odniesienie zwycięstwa różnymi drogami – m.in. poprzez działania militarne, wojny ekonomiczne lub dyplomatycznie intrygi. Oprócz oblegania wrogich twierdz graczom często przychodzi zatem wysyłać szpiegów, a nawet płatnych zabójców, mogących zdobyć informacje na temat wroga lub też zlikwidować jego najistotniejszych dowódców. Inwigilacji wymagają nie tylko wrogowie, ale również sojusznicy. Okazywanie im bezgranicznego zaufania nie jest w dziele Cyanide Studio wyrazem roztropności gracza.

Olbrzymią rolę odgrywa bowiem system dyplomacji. Wolno zawiązywać sojusze, a potem cementować je poprzez małżeństwa. Żadne przymierze nie daje jednak pełnego poczucia bezpieczeństwa, ponieważ zdrada i ciche morderstwa są na porządku dziennym. W A Game of Throne: Genesis gracz bierze udział w epickich bitwach i oblężeniach, ale nawet w trakcie starć szalę zwycięstwa przechylić może sprytny fortel. Gra wyposażona została w mechanikę pozwalającą oszukiwać rywali, dlatego nigdy nie można być pewnym czy coś, co z oddali przypomina armię jest nią w rzeczywistości, ani czy pozornie wierna jednostka nie została przekupiona przez wrogów.

Wymagania sprzętowe: Core 2 Duo 2.2 GHz, 1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

[video-browser playlist="622346" suggest=""]

[image-browser playlist="607772" suggest=""]

To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj