W sieci pojawiła się nowa kampania reklamowa związana z wejściem do kin filmu science-fiction Ghost in the Shell. Akcja została uruchomiona poprzez hashtag #IAmMajor i zachęca ludzi do zamieszczania swoich zdjęć i wpisywania jakiejś deklaracji po słowach I Am. Jednak cały czas gorącym tematem jest whitewashing, czyli zatrudnianie białych aktorów i aktorek do ról przedstawicieli innych ras. Wiele osób krytykowało za ruchy castingowe producentów ekranizacji mangi Masamune Shirowa, w tym za zatrudnienie do roli Major Motoko Kusanagi, Scarlett Johansson. Właśnie forma promocji, która miała przyciągnąć widzów do produkcji wykorzystali na swój sposób przeciwnicy whitewashing, tworząc memy nawiązujące do całej sprawy. Zobacz także: Jak tworzono specjalny kostium bohaterki Ghost in the Shell? To nie CGI! Oto kilka przykładów memów stworzonych przez internautów:
fot. twitter
+2 więcej
Film w polskich kinach już 31 marca.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj