Platforma Netflix nie podaje oficjalnie wyników oglądalności swoich seriali. Robi to więc konkurencja. Alan Wurtzel prezes NBC odpowiedzialny za rozwój i analizę w telewizji NBC przedstawił wyniki badań, które wyraźnie wskazują, że Netflix, a także Hulu i Amazon nie są zagrożeniem dla telewizji ogólnodostępnej. Firma Symphony Advanced Media na zlecenie NBC postanowiła zbadać oglądalność seriali platformy Netflix od września do grudnia 2015 roku. Badanie przeprowadzono na widowni w wieku 18-49 i oparte zostało na 35 dniach emisji danego serialu. W tym czasie serial Marvel's Jessica Jones obejrzało 4,80 mln widzów, komedię Master of None - 3,90 mln, Narcos - 3,20 mln widzów, The Man in the High Castle - 2,10 mln widzów, a Orange Is the New Black (który debiutował latem) 0,64 mln widzów.
- Porównując oglądalność tych seriali do takich hitów jak Teoria wielkiego podrywu, Empire, czy Blindspot, różnica jest zauważalna. Streaming treści z internetu nigdy nie zastąpi emisji w telewizji - zapewnił Wurtzel.
Czytaj także: Netflix pozwala na dzielenie kont Wurtzel zauważa też, że podczas pierwszego tygodnia sezonu 2015/16 w amerykańskiej telewizji, tylko 23% widzów Orange Is the New Black kontynuowało oglądanie serialu, z kolei 77% powróciło do oglądania telewizji ogólnodostępnej kablowej. Po 5 tygodniach sezonu, tylko 3% nadal oglądało produkcję Jenji Kohan na Netflixie.
- Wszyscy wracają do oglądania telewizji, jak Bóg przykazał. Netflix to zupełnie inny model biznesowy. To model, w którym musicie zapłacić czek każdego miesiąca. Wiele seriali tworzonych jest dla wąskiej widowni. Ich to jednak zupełnie nie obchodzi, skoro każdego miesiąca ludzie płacą za ich usługę - stwierdził Wurtzel.
Analiza NBC nie zaskakuje, ale dziwi fakt, że telewizja postanowiła w publiczny sposób dyskredytować niewątpliwy sukces Netflixa. Warto jednocześnie dodać, że w ramówce NBC przez cały sezon tylko kilka seriali jest w stanie osiągnąć podobny wynik w przedziale 18-49, co wyszczególniona wyżej Marvel's Jessica Jones. A czy jakiejkolwiek komedii NBC udało się w ciągu ostatnich kilku lat uzyskać w przedziale 18-49 wynik zbliżony Master of None? Nie. I nie zanosi się na to, by w ciągu najbliższych miesięcy to się zmieniło. Telewizja NBC swoją analizą zaatakowała platformę Netflix zapominając jednocześnie, że bez wsparcia muzycznego show The Voice, żaden nowy serial nie miałby w ramówce szans na zaistnienie. A jeszcze kilka lat temu, bez The Voice, NBC osiągało tragiczną oglądalność, gorszą niż konkurencja z CBS, ABC i FOX.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj