Najnowsza recenzja redakcji
Gdy zasugerowano, że Birkhoff może być agentem The Shop, wyglądało to na ruch dość interesujący. Wówczas można było zadać pytanie, kiedy go podmienili? Wydawałoby się, że ta grupa od razu by rozpoznała oszusta. Udaje się to scenarzystom prowadzić dość umiejętnie i tajemniczo, gdyż aż do samego końca nie wiadomo, czy Birkhoff jest sobą czy nie. Świetnie to wygląda w jego rozmowie z Nikitą, gdy mówi się, że nie jest tak naprawdę Birkhoffem. Kiedy już jednak poznajemy prawdę, można się było tego spodziewać, bo przecież sobowtór od początku wie, kim jest i nie jest on aktywowany przez jakąś sytuację.
Pojawienie się w rozgrywce ojca Birkhoffa, który jest równie utalentowany w tej samej dziedzinie miesza trochę szyki bohaterom, bo stracili największą przewagę. Trudno było do tego momentu powiedzieć, że może być ktoś lepszy od Seymoura, a jednak jest jedna taka osoba. Wykorzystanie tego motywu do wciągnięcia organizacji w pułapkę jest trafnym pomysłem, który dostarcza niemało wrażeń. Cieszy fakt, że Nikita próbuje dokonać tego z taktem, by nie ubili ojca Birkhoffa. W tym wątku tak naprawdę ogromnie razi jedna scena, w której ojciec w obecności Amandy wypowiada na głos zdanie, w którym pada imię syna. To psuje świetne wrażenie, jakie tworzy finałowy sezon, bo jest szalenie denerwującym banałem, jakiego nie powinno tu być.
[video-browser playlist="635328" suggest=""]
Wątek Alex dostarcza potrzebnych informacji w związku z prowokowaniem Pakistanu do wojny nuklearnej. Stawka staje się coraz wyższa i w końcu wiadomo po co organizacji potrzebni byli ci ludzie z poprzedniego odcinka. Aby doszło do konfliktu, muszą mieć swoich agentów po obu stronach barykady. Dobrze w to wszystko wkomponowuje się Sam, który pomaga uratować Alex. Nadal trudno powiedzieć, jaki jest w tym jego cel i którą stronę ostatecznie wybierze, bo chociaż pomaga bohaterce, wiemy, że ma ku temu mało szlachetne powody.
Końcówka obiecuje jeszcze więcej wrażeń w kolejnych odcinkach. Z jednej strony Amanda traci panowanie nad planem, który przejmuje jej współpracownik, z drugiej jednak przez to kobieta jest rządna krwi, czego efekty powinniśmy poznać w końcówce, jak na razie, niezłego sezonu.
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- Pilot (9 września 2010)
- 2.0 (16 września 2010)
- Kill Jill (23 września 2010)
- Rough Trade (30 września 2010)
- The Guardian (7 października 2010)
- Resistance (21 października 2010)
- The Recruit (28 października 2010)
- Phoenix (4 listopada 2010)
- One Way (11 listopada 2010)
- Dark Matter (2 grudnia 2010)
- All The Way (9 grudnia 2010)
- Free (27 stycznia 2011)
- Coup De Grace (3 lutego 2011)
- The Next Seduction (10 lutego 2011)
- Alexandra (17 lutego 2011)
- Echoes (24 lutego 2011)
- Covenant (7 kwietnia 2011)
- Into the Dark (14 kwietnia 2011)
- Girl’s Best Friend (21 kwietnia 2011)
- Glass Houses (28 kwietnia 2011)
- Betrayals (5 maja 2011)
- Pandora (12 maja 2011)
Sezon 2
- Game Change (23 września 2011)
- Falling Ash (30 września 2011)
- Knightfall (7 października 2011)
- Partners (14 października 2011)
- Looking Glass (21 października 2011)
- 343 Walnut Lane (28 października 2011)
- Clawback (4 listopada 2011)
- London Calling (11 listopada 2011)
- Fair Trade (18 listopada 2011)
- Guardians (2 grudnia 2011)
- Pale Fire (6 stycznia 2012)
- Sanctuary (13 stycznia 2012)
- Clean Sweep (3 lutego 2012)
- Rogue (10 lutego 2012)
- Origins (17 lutego 2012)
- Doublecross (16 marca 2012)
- Arising (23 marca 2012)
- Power (30 marca 2012)
- Wrath (20 kwietnia 2012)
- Shadow Walker (27 kwietnia 2012)
- Dead Drop (4 maja 2012)
- Crossbow (11 maja 2012)
- Homecoming (18 maja 2012)
Sezon 3
- 3.0 (19 października 2012)
- Innocence (26 października 2012)
- True Believer (2 listopada 2012)
- Consequences (9 listopada 2012)
- The Sword’s Edge (30 listopada 2012)
- Sideswipe (7 grudnia 2012)
- Intersection (18 stycznia 2013)
- Aftermath (25 stycznia 2013)
- Survival Instincts (1 lutego 2013)
- Brave New World (8 lutego 2013)
- Black Badge (22 lutego 2013)
- With Fire (1 marca 2013)
- Reunion (8 marca 2013)
- The Life We’ve Chosen (15 marca 2013)
- Inevitability (29 marca 2013)
- Tipping Point (5 kwietnia 2013)
- Masks (12 kwietnia 2013)
- Broken Home (19 kwietnia 2013)
- Self-Destruct (26 kwietnia 2013)
- High-Value Target (3 maja 2013)
- Invisible Hand (10 maja 2013)
- Til Death Do Us Part (17 maja 2013)

