"Fracture" to gra akcji, ukazana z perspektywy trzeciej osoby, stworzona przez zespół odpowiedzialny m.in. za popularny cykl "MechAssault".
Akcja gry toczy się w drugiej połowie XXII wieku, konkretnie w roku 2161, po tym jak, w wyniku gigantycznej powodzi w dorzeczu Missisipi, Stany Zjednoczone podzieliły się na dwie frakcje: zachodnią Republikę Pacyfiku oraz wschodni Sojusz Atlantycki, toczące ze sobą wojnę. Pierwsza z nich, wyspecjalizowana w manipulacjach genetycznych, wspierana jest przez siły azjatyckie, druga natomiast, opierająca swoje działania na cybernetyce, otrzymała wsparcie Europy. Główny bohater – Mason Briggs – to świetnie wyszkolony żołnierz. Zgodnie z normami Wschodniego Sojuszu Atlantyckiego, został przeszkolony w dziedzinie nowoczesnej techniki wojennej zwanej Terra Deformation (Deformowaniem Terenu), dzięki której może utworzyć przejście do niedostępnego obszaru czy też używając specjalnych granatów tektonicznych spowodować wypiętrzenie się konkretnego kawałka ziemi, w celu zniszczenia celów wrogiego oddziału. Twórcy gry postarali się aby, dzięki płynnej grafice i solidnemu systemowi fizycznemu, zarówno tereny jak i postacie wygląda naturalnie. [opis dystrybutora]
Premiera (Świat)
7 października 2008Premiera (Polska)
13 października 2008Gatunek:
Gra akcji, TPPDeveloper:
Day:1:StudiosSilnik:
Despair EnginePlatforma:
PS3, Xbox 360Wydawca:
Polska: Licomp Empik Multimedia Świat: Lucasarts