Repertuar kin Nowość Program TV

Star (2016)

Śr. ocena 6

Znasz ten serial? Oceń!

0,0

Zgłoś błąd na stronie

Trailery i materiały video

Star - trailer 1. sezonu

Najnowsza recenzja redakcji

UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY!

2. sezon Star jest tym, czym Imperium było na samym początku. Obecnie serial pod względem muzycznym i dramatycznym stoi o klasę wyżej od swojego popularniejszego poprzednika.

Nowy sezon Star rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach z finału poprzedniej serii. Szybko dowiadujemy się, co się zmieniło i jak wygląda sytuacja. Największą niespodzianką tych dwóch odcinków jest kwestia ciąży Alex. Finał zapowiadał ciekawą komplikację, która może doprowadzić do dojrzewania młodej bohaterki. Tym bardziej szkoda, że wyraźnie premierowe odcinki zasugerowały aborcję, nie poronienie, jak wszystkim tłumaczy. To zmienia trochę perspektywę na tę postać, która podjęła dość radykalną decyzję. Najwyraźniej w momencie, gdy jej chłopak (i ojciec dziecka) został kaleką, kobieta zdecydowała się wybrać karierę i jego, kosztem dziecka. To jest wątek o bardzo ciekawym potencjale dramatycznym, który może poruszyć ważne problemy branży muzycznej i młodych kobiet chcących osiągnąć sukces. Nie chodzi o same kwestie moralnego usprawiedliwiania jej decyzji, ale raczej o nadania jej ludzkiej wartości i wiarygodności. By to miało koniec końców sens.

Ciągle mam problem ze Star i tym, jak ona jest kształtowana w tym serialu. Bohaterka jest antypatyczna, irytująca i często zachowuje się absurdalnie, jakby pozjadała wszystkie rozumy świata. Jest to fabularnie uzasadniona, a nawet w 2. odcinku pada oskarżenie, że Star jest samolubna, ale nie zmienia to faktu, że brak tutaj rozwoju. Jej kolejne błędy muszą doprowadzić do dojrzewania, nabrania pewności oraz ufności do ludzi, z którymi jest związana. Trudno kibicować bohaterce, która swój sukces muzyczny opiera na seksualności, a nie talencie wokalnym. To też jest podkreślane w tych odcinkach i to podbudowuje antypatię do tej postaci.

Nieźle natomiast wygląda sytuacja z Simone, która znajduje się w ośrodku dla trudnej młodzieży. Nie wiem, jak dokładnie wygląda praca urzędów w USA, ale wydaje mi się to dość kuriozalne, że dziewczyna idzie do ośrodka przypominającego poprawczak z pannami, które wyglądają i zachowują się, jakby były gangów. Przypuszczam, że nie jest to niemożliwe, ale na pewno rzuca się ten dysonans w oczy. Nie powiem, jest interesująco, bo twórcy pokazują problemy urzędu państwowego z perspektywy zwykłej dziewczyny popełniającej niezbyt duży błąd. Jest w tym coś mądrego i interesującego.

Ciekawie rozwiązano kwestię Jahila, który powraca z martwych. Upozorowanie śmierci oraz cliffhanger z pierwszego odcinka sugerujący, że Carlotta go zabiła jest świetnym i intrygującym zagraniem. Ostatecznie rozwiązanie wygląd inaczej, ale próbę należy pochwalić. Na razie nie czuć jednak, by jego rola w tym serialu miała jakiś sens. Gdzieś wraz z finałem poprzedniego sezonu on zanika. Pada sugestia związku z branżą muzyczną i potencjalną chęcią wypromowania krewnego, ale to za mało, by było to usprawiedliwione.

Pod względem emocjonalnym, fabularnym i dramaturgicznym serial porusza wątki życiowe, problemów seksualności, branży muzycznej czy codzienności, ale jak na razie, trzyma się z dala od rejonów telenoweli. Co by nie mówić o życiu bohaterek w tych dwóch odcinkach, jest to bardziej dramat muzyczny, niż opera mydlana, bo jest w tym więcej przemyślenia, serca i dojrzałych wniosków. Jednocześnie czuć momentami przekombinowanie niektórych elementów (kwestia Alex i sklepu), ale trzyma to solidny poziom.

Ten serial wygrywa w kwestii muzycznej. Każda piosenka, każdy tekst ma znaczenie fabularne, a wszystko jest wręcz perfekcyjnie wykorzystane. Aktorki błyszczą na ekranie, gdy zmieniają się w piosenkarki obdarzone niezwykłym głosem. To wówczas ten serial wywołuje wielkie emocje – porusza, wciąga i daje do zrozumienia, że to ten element serialu jest tutaj najważniejszy. Szczególnie, że twórcy często stosują zabieg fantazji zmieniającej się w coś w rodzaju teledysku. Wtedy wychodzimy z rzeczywistości, by zobaczyć bohaterki tańczące i śpiewające o czymś ważnym. Wszystko dobrze rozpisane, wywołuje emocje i wpadające w ucho.

Czasem mam problem z tym, że twórcy serialu za bardzo opierają się na tym, że bohaterki są atrakcyjnymi i seksownymi kobietami. Ich zachowanie na scenie, stroje, sposób tańczenia i tak dalej to elementy w pełni wpisane w definicję słowa seksowny. A to pokazuje smutną prawdę o branży muzycznej – możesz mieć talent, ale bez urody i seksapilu nie zaistniejesz. Szkoda, że ten wątek jednak jest tak mocno wyeksponowany w tym serialu, bo choć chcą tworzyć dramat prawdziwy, można by pokazać ten wyjątek od reguły.

Star trzyma poziom, bo brzmi świetnie i wzbudza wiele emocji. Szkoda, że crossover z Imperium został kompletnie zmarnowany krótkim występem (niemuzycznym) Jamala. Mam nadzieję, że jeszcze w tym sezonie wrócą do tego, bo fajnie byłoby zobaczyć Big Trouble we wspólnym numerze z Jamalem czy Hakeemem.

Pokaż całą recenzję

Obsada

Star Davis
Alexandra Crane
Jahil Rivera

Sezony

Sezon 1:

Sezon 2:

Sezon 3:

Sezon 4:

  • 01: 1 (28 marca 2019 r.)

Powiązane Artykuły

Norbert Zaskórski
-

Nowe sezony seriali 2018 – jesień w Polsce i w USA

Wszyscy czekamy na nowe sezony seriali, które uwielbiam oglądać. Jesień w Polsce i w USA…

Michał Kujawiński
-

Nowe seriale i kolejne sezony na wrzesień 2018

Po spokojniejszym - jeśli chodzi o serialowe produkcje - miesiącu czas na wrzesień, w którym…

Norbert Zaskórski
-

Premiery seriali 2018 (styczeń-czerwiec). Daty w USA i w Polsce

Zaczynamy 2018 rok, co w telewizji oznacza nowe seriale oraz powracające sezony popularnych tytułów. W…

Adam Siennica
1-

Premiery seriali – jesień 2017. Daty premiery w USA i w Polsce

Jesień 2017 to okres, na który czekają wszyscy fani seriali. Na ekranach pojawią się dziesiątki…

Co o tym sądzisz?

Z dniem 31.03.2019 dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.