Zgodnie z danymi zawartymi w czwartkowym raporcie Agencji Reutera na podstawie wewnętrznych dokumentów Amazona, przedstawiono analizę kosztów i korzyści z 19 oryginalnych serii platformy streamingowej od 2014 do 2017 roku. Według raportu Agencji Reuters, sporym zainteresowaniem wśród subskrybentów cieszyła się produkcja Good Girls Revolt. Amazon wydał 81 milionów dolarów na realizację tego serialu i przyniósł on oczekiwane zyski, ale nie zdołał przyciągnąć zbyt wielu nowych subskrybentów. Z kolei serial The Man in the High Castle radził sobie najlepiej spośród swojej kategorii ze wszystkich oryginalnych produkcji Amazona. Udało się też za pomocą tego serialu przyciągnąć największą liczbę nowych użytkowników. Według raportu Agencji Reutera, pierwszy sezon kosztował 72 miliony dolarów wliczając w to koszty produkcji i marketingu. Dzięki temu udało się wypracować świetny wynik 1,15 miliona nowych subskrybentów. Na drugi sezon, Amazon Studios zdecydowało się wydać 107 milionów dolarów na koszty produkcji i marketingu, co daje prawie 11 milionów dolarów na odcinek. Nie przełożyło się to jednak na pozyskanie większej liczby nowych subskrybentów i udało się zarobić platformie jeszcze mniej niż w przypadku 1. sezonu. Wygląda więc na to, że znaczne zwiększenie budżetu serialu nie przełożyło się na lepsze wyniki finansowe. Z raportów przytoczonych przez Reutera możemy zobaczyć również szczegóły dotyczące innych produkcji:
  • Sneaky Pete- 1. sezon kosztował 93 miliony dolarów
  • Goliath - 1. sezon kosztował 82 miliony dolarów
  • Bosch - 1. sezon kosztował 47 milionów dolarów, 2. sezon kosztował 53 miliony dolarów
  • Mozart in the Jungle - 1. sezon kosztował 37 milionów dolarów
Amazon nie potwierdza informacji opublikowanych przez Agencję.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj