Agencja badawcza IRCenter poprzez swoją stronę ircenter.com opublikowała dzisiaj obszerną analizę obecności filmu Star Wars: The Force Awakens w mediach społecznościowych pod kątem aktywności w Polsce. Dane oferują wiele ciekawych informacji. Okazuje się, że najwięcej dyskusji na temat Gwiezdnych Wojen odbywało się na Facebooku (aż 37%), ale też na Twitterze, który przecież nie jest w Polsce aż tak popularny (23%).  Pozostałe portale, gdzie najchętniej były toczone dyskusje to Instagram, YouTube oraz Wykop. Porównano także zainteresowanie filmem w okresie przed i w dniu premiery z tym, jak to wyglądało przy popularności innego jesiennego hitu - Spectre o Jamesie Bondzie. Okazuje się, że dynamika dyskusji o Gwiezdnych Wojnach zanotowała wzrost o 1965% w porównaniu do 1622% przygód Bonda. W okresie styczeń - 22 grudzień 2015 roku w polskiej sieci powstało 174 012 publikacji o Gwiezdnych Wojnach. W tym samym czasie o Spectre było zaledwie 69 438. Można rzec, że podobnie by wyglądało to, gdyby Przebudzenie Mocy porównywane byłoby do każdej innej superprodukcji.
źródło: ircenter.com
W dyskusjach nie brano pod uwagę tylko nowego filmu i postaci, bo popularne były również gra Star Wars: Battlefront oraz marka LEGO Star Wars. Obie rzeczy był też najchętniej wyszukiwane w Google'u przez polskich internautów po frazach Star Wars i Gwiezdne Wojny. Zanotowano tu aż 40 500 wyszukiwań, a przy najpopularniejszych frazach było to 110 000 wyszukiwań. Największe zainteresowanie filmem w Google'u miało miejsce naturalnie w dzień premiery, czyli 18 grudnia. Wówczas zainteresowanie w Google'u zwiększyło się o 174% i zanotowano 550 000 wyszukiwań. Dla porównania  Spectre w dniu swojej premiery zanotował wzrost o 309%, ale wyszukiwań miało tylko 440 000. Zmierzono też dyskusje o filmie pod kątem popularności sieci kinowych. Wygrywa tutaj Multikino, które wrzuciło 758 publikacji tematycznych do sieci wywołujących dyskusje. Potem jest IMAX z 553 publikacjami, a na końcu jest Cinema City z 331 publikacjami. Multikino wygrało na instagramie z wynikiem 29%, ale IMAX wygrał na Facebooku, gdzie 6% dyskusji odbywało się na ich profilu.
źródło: ircenter.com
Nie jest też zaskoczeniem, że największa aktywność miała miejsca w okolicach premiery o północy z 17 na 18 grudnia i po niej. Wówczas Internauci udostępniały najwięcej treści, dzieląc się wrażeniami z filmu. Najbardziej wówczas używany był Instagram, gdzie królowały hashtagi związane z wizytą w kinie (#starwars, #multikino, #cinemacity, #helios, #gwiezdnewojny itd). Publikowali wtedy zdjęcia z sensu, a nawet fotki biletów. Pełna wersja raportu znajduje się na stronie ircenter.com
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj