Sztuczna inteligencja przerobi dowolny utwór na mapę do Beat Saber
Algorytm sztucznej inteligencji Beat Sage wykorzysta technologię uczenia maszynowego, aby wygenerować nowe plansze do gry Bear Saber na podstawie dowolnego utworu muzycznego
Algorytm sztucznej inteligencji Beat Sage wykorzysta technologię uczenia maszynowego, aby wygenerować nowe plansze do gry Bear Saber na podstawie dowolnego utworu muzycznego
Beat Saber to jedna z najlepszych gier VR, duchowy spadkobierca takich tytułów jak Guitar Hero. Jej największą zaletą jest otwartość na scenę moderską – twórcy dopuszczają wgrywanie własnych utworów stworzonych przez społeczność. Te jednak trzeba zaprojektować od zera, a nie każdy ma czas i umiejętności, aby przerobić ulubiony kawałek na beatsaberową wersję. Na szczęście na rynku funkcjonuje szereg narzędzi do automatycznego generowania map a jedno z nich doczekało się interesującej aktualizacji.
Chris Donahue oraz Abhay Agarwal postanowili ułatwić tworzenie nowych, dobrze wyglądających poziomów, dlatego stworzyli sztuczną inteligencję wyszkoloną w procesie komponowania map do Beat Sabera. W pierwotnej odsłonie, która zadebiutowała pod koniec kwietnia 2020 roku, usługa współpracowała wyłącznie z utworami pochodzącymi z YouTube’a oraz SoundClouda. W najnowszej wersjidodano opcję, która w znaczny sposób rozszerzy funkcjonalność tego narzędzia. Beat Sage dogada się z plikami MP3.
W procesie uczenia maszynowego jako materiał szkoleniowy dla sztucznej inteligencji wykorzystano utwory z oryginalnej ścieżki dźwiękowej Beat Sabera. Pozwoliło to na stworzenie modelu predykcyjnego, który generuje mapy świetnie imitujące styl oryginalnej gry. Z kolei do generowania nowych utworów zaangażowano dwie sztuczne inteligencje. Pierwsza przesłuchuje ścieżkę audio i przewiduje, w których momentach powinny pojawić się bloki do zbicia, a druga analizuje je pod kątem funkcjonalnym. Wylicza, jakiego koloru bloki należy postawić i w którą stronę je zwrócić, aby zbicie ich było jednocześnie możliwe do wykonania i satysfakcjonujące. Co ciekawe, algorytm nie jest w stanie wygenerować poziomów na poziomie Easy – autorzy narzędzia twierdzą, że opracowanie tych najprostszych map stanowi dla sztucznej inteligencji znacznie większe wyzwanie niż wyliczenie gęstej siatki rytmicznej dla wyższych poziomów.
Warto zauważyć, że narzędzie nadal jest w wersji rozwojowej i twórcy zachęcają do wsparcia projektu za pośrednictwem Patreona. Wraz z wzrostem liczby wspierających będą dodawać do swojej sztucznej inteligencji kolejne funkcje, m.in. możliwość generowania poziomów dookolnych czy dodawania murków do plansz.
Beat Sage dostępny jest za darmo na stronie twórców.
Źródło: UploadVR
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1981, kończy 43 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1963, kończy 61 lat
ur. 1967, kończy 57 lat
ur. 1961, kończy 63 lat