Fabuła? Po co komu fabuła!
Kto gra w looter shootery dla fabuły? I w sumie mógłbym to zdanie zostawić i nie pisać nic więcej. Wypada jednak przybliżyć ten element, więc sytuacja wygląda następująco: nasz bohater to Outrider – jeden z członków specjalnego korpusu utworzonego na potrzeby kolonizacji planety Enoch. Owa planeta jest celem dla pozostałości rasy ludzkiej, która zniszczyła Ziemię i musi ją opuścić. Po dotarciu na miejsce i lądowaniu naszym zadaniem jest sprawdzenie terenu i przygotowanie się na pierwszy transport kolonistów. Oczywiście sporo rzeczy idzie nie tak, pojawia się tajemnicza burza zwana Anomalią i nasz bohater ląduje w komorze kriogenicznej ze względu na odniesione rany. Ma tam zostać do momentu, aż jakiś lekarz będzie mógł się nim zająć. Lekarz się znajduje i zostajemy odmrożeni, problem w tym, że minęło 30 lat, a Enoch jest teraz wielkim polem walki. I to na razie tyle – kwestię postaci, dialogów i tak dalej zostawiam, do momentu ogrania pełnej wersji.Wizualnie jest... poprawnie
Należy pochwalić deweloperów za niezłą optymalizację na PC. Gra chodzi nawet na średnim sprzęcie i laptopach, co jest zdecydowanie plusem (biorąc pod uwagę okoliczności ostatnich premier). Jest jednak kilka rzeczy, które mnie osobiście drażnią, a momentami są dość zaskakujące. Do poprawy jest synchron przy dialogach. Niezależnie od platformy ruchy ust w osiemdziesięciu procentach nie pokrywają się z wypowiadanymi liniami dialogowymi. Momentami brakuje podpisów. W przerywnikach filmowych kamera strasznie się trzęsie. Próba stworzenia wrażenia „kręcenia z ręki” nie wyszła najlepiej i wrażenie jest raczej dziwne, momentami irytujące. Problem jest też z modelami w czasie przerywników (źle dograne tekstury, ręce czy płaszcz przenikające przez stół) – to drobna rzecz, jednak nie poprawia immersji i występuje dość często. Po przejściu prologu fragment rozgrywki, który dostajemy, jest strasznie... brązowy. Wszystkie lokacje są do siebie niesamowicie podobne, jednak jest to tylko wycinek świata gry, więc nie ma sensu wydawać wyroków. Może okazać się, że im dalej, tym ładniej, a materiały marketingowe sugerują sporo różnorodności. Mam jednak wrażenie, że wizualnej stronie brakuje ostatecznego sznytu. Pierwsza scena, kiedy transportowce wyjeżdżają z lądownika, wygląda jak zrobiona z przez juniora z gotowców. Nie chcę nikogo urazić, ale byłem naprawdę zdziwiony tym, jak momentami słabo to się prezentuje.Znajomy gameplay
Jeżeli jesteście fanami Gears of War, to jest to gra dla Was. Całość walk opiera się na systemie osłon, które dają czas na przeładowanie i uleczenie się (do leczenia za chwilę wrócimy). Poruszanie się między osłonami wymaga jednak wprawy i momentami wydaje się niedopracowane – zwłaszcza na wyższym poziomie trudności, kiedy przeciwnicy non stop rzucają granatami, a snajperzy czyhają na każdy błąd. W takich sytuacjach – kiedy przeciwnicy wymuszają ciągły ruch i przemieszczanie się – system osłon powinien działać idealnie, a tak niestety nie jest. W Outriders nie można skakać, a jednocześnie w kilku miejscach znajdują się niewielkie krawędzie czy stopnie, z których nasza postać nie może zeskoczyć. I byłoby wszystko w porządku, gdyby nie fakt, że zeskok jest animowany i przerywa ostrzał. Dlatego uważajcie. Pamiętajcie też o tym, że nie można skakać – zwłaszcza jeśli zapędzicie się w zaułek i będziecie otoczeni przez wrogów. Nie da rady uciec. Piszę to z własnego doświadczenia. Nasz bohater może wybrać jedną z czterech klas: Technomantę, Piromantę, Niszczyciela i Manipulanta. Każda klasa posiada własne drzewko umiejętności, które rozdziela się na 3 typy „podklas”, jednak umiejętności możemy dobierać wedle własnego uznania, co jest ciekawym rozwiązaniem, bo pozwala nam na sporą dowolność przy tworzeniu buildów. Drugą rzeczą są umiejętności specjalne dla danej klasy. Jest ich osiem, z czego w danym momencie możemy korzystać z trzech. I wszystko jest tutaj poprawne – każda klasa pozwala na inny typ rozgrywki (tank, DPS, kontrola pola walki), każda oparta jest na żywiole (ogień, elektryczność etc.), więc każdy z graczy, który spędził nieco czasu przy grach RPG czy Action RPG, spokojnie w lot złapie podstawowe zasady.To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h
Skomentuj