
Serial:
RevolutionSezon:
1Premiera (Świat):
30 kwietnia 2013Gatunek:
Dramat, Sci-Fi, Thriller
Najnowsza recenzja redakcji
Prawdopodobnie od razu, gdy zobaczyłem nazwisko Rambo, spodziewałem się jednego - akcji w stylu Johna Rambo. I zbytnio się nie pomyliłem. Gdy Miles udaje się do swojego rodzinnego miasteczka, będąc szantażowanym przez Monroe, pokazuje się z najlepszej strony. Prawdopodobnie tylko dlatego kupuję decyzję Milesa, generała wielkiej rebelii, który ot tak pozwala, by emocje wzięły górę i porzuca wszystko, idąc na samotną akcję. Miles, jak na serialowego odpowiednika samotnego komandosa przystało, spisuje się znakomicie. W akcji jest bezwzględny i zabójczy, a w rozmowie z kobietą to twardziel jak z okładki - nie zwraca uwagi, że nad głową huczy mu ogień, czas na miłe słowa skierowane do niewiasty zawsze być musi.
Kluczowa scena, z bezpośrednim szantażem ze strony Monroe, to taka typowa tyrada niedorzeczności, które momentami są tak głupie, że aż śmieszne. Pierwszy dziwaczny fakt: gdy Monroe wzrusza się nad zwłokami ukochanej, wszyscy łączą się z nim w bólu i nikt nawet nie próbuje go zastrzelić. Zwłaszcza nasza bohaterska Charlie, który do znudzenia mówi, że przybyła tu, by upewnić się, że go zabiją. Następstwa tego udowadniają mi, że Revolution to tak naprawdę kreskówka - Monroe niczym Mojo-jojo z "Atomówek", nawet mając przewagę liczebną, ucieka przed groźnymi bohaterami, bo tak wypada. Brakuje jedynie na koniec okrzyku "ja tu jeszcze wrócę!". Wmieszano w to jeszcze dziecko Monroe, o którym nie wiedział - zdaję sobie sprawę, że twórcy chcieli tym osiągnąć efekt "ja jestem twoim ojcem" z "Imperium Kontratakuje", ale im nie wyszło.
[image-browser playlist="" suggest=""]©2013 NBC
Gdzieś na dalszym tle mamy przygodę Rachel i Aarona. W końcu twórcy dają kilka minut panu programiście, co pozwala nam choć trochę poznać tę postać. Pokazano nam jego bardziej emocjonalne oblicze. Sytuację z jego żoną można zaliczyć na plus, ale już rozmowa o tym, że go kocha, ale i tak zostawia, jest trochę naciągana. Przesadzony i niepotrzebny melodramatyzm. Czyżby chciano nam pokazać, że Aaron nie ma po co żyć, aby móc go potem bez problemu heroicznie uśmiercić?
Dawno w Revolution nie było tak zabawnego cliffhangera. Sprawienie, że Tom będzie musiał współpracować z Milesem to znakomity zabieg, który może w kolejnych odcinkach być podstawą humorystycznej warstwy serialu, a może nawet powodem licznych emocji. Istotny jest też fakt, że Miles chce w końcu walczyć bezwzględnie - tu możemy doszukiwać się nadziei na to, że kolejne odcinki będą przynajmniej niezłe.
Revolution to serial przesycony wadami, momentami twórcy serwują nam prawdziwy festiwal głupot, ale ostatnie dwa odcinki nawet im się udały. Zapewne nie śmieję się na fragmentach, na których twórcy by chcieli, ale bawię się przyzwoicie. Chyba o to chodzi w oglądaniu seriali?
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- Pilot (17 września 2012)
- Chained Heat (24 września 2012)
- No Quarter (1 października 2012)
- The Plague Dogs (8 października 2012)
- Soul Train (15 października 2012)
- Sex and Drugs (29 października 2012)
- The Children’s Crusade (5 listopada 2012)
- Ties That Bind (12 listopada 2012)
- Kashmir (19 listopada 2012)
- Nobody’s Fault But Mine (26 listopada 2012)
- The Stand (25 marca 2013)
- Ghosts (1 kwietnia 2013)
- The Song Remains the Same (8 kwietnia 2013)
- The Night The Lights Went Out In Georgia (22 kwietnia 2013)
- Home (29 kwietnia 2013)
- The Love Boat (6 maja 2013)
- The Longest Day (13 maja 2013)
- Clue (20 maja 2013)
- Children of Men (27 maja 2013)
- The Dark Tower (3 czerwca 2013)
Sezon 2
- Born In The U.S.A. (25 września 2013)
- There Will Be Blood (2 października 2013)
- Love Story (9 października 2013)
- Patriot Games (16 października 2013)
- One Riot, One Ranger (23 października 2013)
- Dead Man Walking (30 października 2013)
- The Patriot Act (6 listopada 2013)
- Come Blow Your Horn (13 listopada 2013)
- Everyone Says I Love You (20 listopada 2013)
- Three Amigos (8 stycznia 2014)
- Mis Dos Padres (15 stycznia 2014)
- Captain Trips (22 stycznia 2014)
- Happy Endings (29 stycznia 2014)
- Fear and Loathing (26 lutego 2014)
- Dreamcatcher (5 marca 2014)
- Exposition Boulevard (12 marca 2014)
- Why We Fight (19 marca 2014)
- Austin City Limits (2 kwietnia 2014)
- $#!& Happens (30 kwietnia 2014)
- Tomorrowland (7 maja 2014)
- Memorial Day (14 maja 2014)
- Declaration of Independence (21 maja 2014)

