
Serial:
RevolutionSezon:
2Premiera (Świat):
13 listopada 2013Gatunek:
Dramat, Sci-Fi, Thriller
Najnowsza recenzja redakcji
Tom Neville ponownie wyrasta na jedyną postać, której perypetie ogląda się z przyjemnością. Jest wyrazisty, dwulicowy i doskonale wie, co robi. Jego kolejny krok w planie jest prosty, ale skuteczny. Nie do końca jednak wiem, co on osiągnie z tego, że doprowadził oficjela do kryjówki tylko po to, by zabił swoją żonę. Jego jedyną kartą przetargową była ta osoba, więc sam motyw nie do końca mnie przekonuje.
Horn grany przez Ivanka to kolejna postać, która zasługuje na uwagę. Szalony profesor jest łotrem, który ma charyzmę, a dzięki wydarzeniom odcinka - także jakąś historię. Przedstawione fakty pozwalają nam zrozumieć, dlaczego jest on psychopatą i jaki jest jego cel. Jest bezkompromisowy i nie bawi się w żadne podchody, jak to zwykli robić inni bohaterowie Revolution. Dowodem na to jest sama końcówka odcinka, w której przeprowadza eksperyment z emocjami Aarona.
[video-browser playlist="633824" suggest=""]
Przez niektóre wydarzenia z tego epizodu zaczynam się zastanawiać, czy oglądam serial science fiction, czy jakąś wariację Ligi Sprawiedliwych. W pewnych momentach Charlie przypomina mi Batmana, bo mówi ochrypłym głosem jak Christian Bale, więc coraz dalej jej do Rambo, z którym też ją porównywano. Aaron to naturalnie Superman. Kim są pozostali? Trudno powiedzieć, bo na razie ich brak charakteru przeszkadza w dokładnej ocenie osobowości. Razi mnie zachowanie tych postaci, a zwłaszcza relacje Rachel z Charlie, które prezentują głębię kałuży i niczego nie wnoszą do fabuły. Do tego postacie żyją w post-apokaliptycznym świecie, co naturalnie musi mieć wpływ na ich człowieczeństwo, więc zachowanie Rachel jest tym bardziej dziwne. W jednej chwili wygląda na kompletnie przekonaną, że ubije ojca, by jednak w ostatnim momencie zrezygnować przez obecność Aarona. Nie wiem, co scenarzyści sobie myślą, opisując to, co kłębi się w głowach bohaterów. Revolution skorzystałoby z głębszego spojrzenia na człowieczeństwo w stylu The Walking Dead.
Na tym tle jedynie Monroe jest prawdziwy, ludzki i wystarczająco charyzmatyczny. Dobry w walce, potrafi pokazać jakieś normalne zachowanie i emocje. Jego decyzja o pozostawieniu Aarona jest oczywista, a postępowanie Pittmana - niedorzeczne. Wiem, że ten bohater jest mdłym mięczakiem niepotrafiącym samodzielnie podjąć żadnej decyzji, ale uczepienie się pleców Monroe i pokładanie w nim nadziei na to, że rozwiąże wszelkie problemy, jest przesadą.
Problem z Revolution w drugim sezonie jest taki, że serial nie raczy nas wystarczająco dużymi absurdami, aby stworzyć nutkę autoparodii. Produkcja wpadła w bagno wielkiej przeciętności, przez co sam już nie wiem, jak ją traktować. Pomimo kilku bzdur odcinek ogląda się nawet nieźle - z odpowiednim podejściem i nabijaniem się z irracjonalnych zachowań postaci zapewnia nawet przyzwoitą rozrywkę.
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- Pilot (17 września 2012)
- Chained Heat (24 września 2012)
- No Quarter (1 października 2012)
- The Plague Dogs (8 października 2012)
- Soul Train (15 października 2012)
- Sex and Drugs (29 października 2012)
- The Children’s Crusade (5 listopada 2012)
- Ties That Bind (12 listopada 2012)
- Kashmir (19 listopada 2012)
- Nobody’s Fault But Mine (26 listopada 2012)
- The Stand (25 marca 2013)
- Ghosts (1 kwietnia 2013)
- The Song Remains the Same (8 kwietnia 2013)
- The Night The Lights Went Out In Georgia (22 kwietnia 2013)
- Home (29 kwietnia 2013)
- The Love Boat (6 maja 2013)
- The Longest Day (13 maja 2013)
- Clue (20 maja 2013)
- Children of Men (27 maja 2013)
- The Dark Tower (3 czerwca 2013)
Sezon 2
- Born In The U.S.A. (25 września 2013)
- There Will Be Blood (2 października 2013)
- Love Story (9 października 2013)
- Patriot Games (16 października 2013)
- One Riot, One Ranger (23 października 2013)
- Dead Man Walking (30 października 2013)
- The Patriot Act (6 listopada 2013)
- Come Blow Your Horn (13 listopada 2013)
- Everyone Says I Love You (20 listopada 2013)
- Three Amigos (8 stycznia 2014)
- Mis Dos Padres (15 stycznia 2014)
- Captain Trips (22 stycznia 2014)
- Happy Endings (29 stycznia 2014)
- Fear and Loathing (26 lutego 2014)
- Dreamcatcher (5 marca 2014)
- Exposition Boulevard (12 marca 2014)
- Why We Fight (19 marca 2014)
- Austin City Limits (2 kwietnia 2014)
- $#!& Happens (30 kwietnia 2014)
- Tomorrowland (7 maja 2014)
- Memorial Day (14 maja 2014)
- Declaration of Independence (21 maja 2014)

