Marvel to marka znana każdemu miłośnikowi komiksów. Film "Renesans Marvela" ukazuje, w jaki sposób wydawnictwo, które w 1996 roku ogłosiło upadłość, stało się po piętnastu latach medialnym imperium. Założone w 1939 roku wydawnictwo Marvel (początkowo znane jako Timely Comics) to jedna z najsilniejszych marek w świecie komiksów. Wydawca powieści graficznych o przygodach Spider-Mana, Daredevila czy Hulka w 1996 roku znalazł się na dnie i ogłosił bankructwo. Już rok później we współpracy z producentem filmowym Avim Aradem utworzono Marvel Entertainement, konglomerat medialny, który nie tylko zajął się wydawaniem komiksów, ale także produkcją nakręconych na ich podstawie filmów i seriali. Autorzy skupieni wokół wydawnictwa wspominają tę spektakularną transformację. Renesans wydawnictwa Marvel to jeden z najciekawszych przypadków redefiniowania popularnej marki po to, by uratować jej istnienie. Wyreżyserowany przez zafascynowanych uniwersum Marvela francuskich filmowców dokument próbuje wyjaśnić ten fenomen. Dzięki rozmowom ze związanymi z wydawnictwem pisarzami, rysownikami, scenarzystami i producentami widzowie mogą dokładnie prześledzić drogę, którą przeszła marka Marvel od ogłoszonego w 1996 roku bankructwa do spektakularnego sukcesu.

