Serce miłości (2017)

Serce miłości

Polska, początek XXI wieku. Artystka wymykająca się zaszufladkowaniu i eksperymentujący muzyk. Dwójka outsiderów, których bardzo wiele ze sobą łączy. Androgyniczni, szczupli, bez włosów, często ubrani w identyczne uniseksy – wyglądają jak męska i żeńska wersja tej samej osoby. Ich stan zakochania przypomina perwersyjną wersję narcyzmu, bo, patrząc na kochanka, patrzą na własne odbicie. W ich relacji miłość przenika się ze sztuką. Intymnym wyznaniom i gestom nadana zostaje artystyczna forma. I odwrotnie – sztuka jest ich sposobem na życie emocjonalne. Żyją w stworzonym przez siebie świecie, w którym mogą wszystko projektować i kontrolować. Wszystko, oprócz własnych emocji. [opis dystrybutora kino]

Trailery i materiały wideo

Serce miłości - zwiastun

Najnowsza recenzja redakcji

Serce miłości to opowieść o toksycznej miłości i poszukiwaniu swojego artystycznego wyrazu oraz autonomii twórczej. On, Bąkowski (Jacek Poniedziałek), to zasłużony już twórca z długim stażem, ona, Zuzanna (Justyna Wasilewska), to początkująca artystka. Razem stanowią, pomimo wielu różnic, zgrany kolektyw i dziwny przykład symbiozy. Bąkowski nie waha się jednak kraść pomysły kobiety ze względu na swój artystyczny status, a Zuzanna staje się chorobliwie wręcz zazdrosna o mężczyznę. Obydwoje będą musieli znaleźć złoty środek w swoim związku.

Reżyser filmu, Łukasz Ronduda w bardzo dobry sposób przedstawił relację pomiędzy głównymi bohaterami zaprezentowanej historii. Świetnie zbalansowano tę toksyczność w interakcji pomiędzy Zuzanną a Bąkowskim z aspektami, w których występuje zrozumienie i miłość na tej linii. Nasi bohaterowie mimo wielu sprzecznych elementów w swoich rysach psychologicznych są do siebie bardzo podobni, co przejawia się także prawie identycznym wyglądem. Twórcy doskonale utworzyli właśnie z tych różnic i niesnasek pewien rodzaj idealnego monolitu, który opiera się na kontraście charakterów i dzięki niemu może funkcjonować. Tutaj paradoksalnie o poziomie związku decydują jego złe cechy, co fantastycznie prezentuje się na ekranie. Najlepszym tego przykładem jest scena, w której Zuzanna rozmawia z kuratorką,  kobieta mówi jej o tym, że są praktycznie identyczni z Bąkowskim i czasami nawet myślą o tym samym.

Twórca produkcji wykorzystał tak naprawdę minimum środków, ale uzyskał przy tym maksymalną wartość przekazu. Główną osią fabularną jest właśnie relacja Zuzanny i Bąkowskiego, jednak świetnie komponuje się ona z tłem, w jakim reżyser prezentuje nam swoją historię. Scena eksperymentalnych form artystycznych bardzo dobrze współgra z opowieścią głównych bohaterów, a właściwie w pewnym momencie staje się pełnoprawnym aktorem w tym filmie. Każdy utwór muzyczny, performance czy wystawa stanowi tutaj element fabularny, który wzmacnia przekaz motywacji, celów i wartości głównych bohaterów, a także charakteryzuje ich psychikę, wewnętrzne rozterki, niepokój i gniew. Nie wszystkim widzom może spodobać się takie podejście do sztuki, sam nie jestem fanem eksperymentalnych form artystycznych, ale w tym wypadku stanowią one bardzo dobrą część składową interesującej opowieści.

Twórcy w ciekawy sposób poruszają temat toksycznej miłości głównych bohaterów, jednak bardziej frapującą widza kwestią  jest - jak mi się wydaje - poszukiwanie własnej artystycznej drogi, sprawa tego, gdzie leżą granice twórczej swobody i czy razem z nią mogą iść w parze inne aspekty życia. To właśnie elementy związane z kreowaniem artystycznej tożsamości charakteryzują także związek głównych bohaterów, co reżyser filmu zawarł na ekranie w naturalny, organiczny sposób, wplatając ten problem do relacji Zuzanny i Bąkowskiego i tworząc z niego fundament ich interakcji. Kwestia artyzmu i eksperymentowania ze sztuką bardzo dobrze współgrała z psychologicznym aspektem relacji pary głównych postaci, za co spory plus.

W ostatnim czasie w kinach dostaliśmy kilka bardzo dobrych polskich produkcji i śmiało mogę powiedzieć, że Serce miłości także wpisuje się w ten świetny poziom naszego rodzimego kina.

Co o tym sądzisz?

Zobacz w kinach

Znajdź najbliższe
Brak emisji w tym mieście

Zobacz w TV

Ale kino+

20 lutego 2020 o 13:30

Ale kino+

25 lutego 2020 o 10:25

Zobacz w VOD

naEKRANIE Poleca

naEKRANIE poleca
naEKRANIE poleca
naEKRANIE poleca
naEKRANIE poleca
naEKRANIE poleca

Dzisiaj urodziny obchodzą

Millie Bobby Brown

Millie Bobby Brown

ur. 2004, kończy 16 lat

Benicio Del Toro

Benicio Del Toro

ur. 1967, kończy 53 lat

David Mazouz

David Mazouz

ur. 2001, kończy 19 lat

Luke Pasqualino

Luke Pasqualino

ur. 1990, kończy 30 lat

Josh Trank

Josh Trank

ur. 1984, kończy 36 lat

Porównywarka VOD Nowość Repertuar kin Program TV