Frostbite prezentuje algorytm do tworzenia realistycznych włosów
Technologia Nvidia Hair Works doczekała się godnego konkurenta. Inżynierowie odpowiedzialni za silnik Frostbite zaprezentowali własny algorytm do tworzenia realistycznie wyglądających włosów.
Technologia Nvidia Hair Works doczekała się godnego konkurenta. Inżynierowie odpowiedzialni za silnik Frostbite zaprezentowali własny algorytm do tworzenia realistycznie wyglądających włosów.
Pamiętam, jak szokującym doświadczeniem był pierwszy seans Final Fantasy VII: Advent Children. Postaci z ukochanej siódemki nie tylko pozbyły się swojego pikselowego wizerunku, nagle okazało się, że da się tak odwzorować kolczastą fryzurę Clouda, aby nie wyglądała skrajnie karykaturalnie. Owszem, wciąż widoczny był w niej ten charakterystyczny mangowy sznyt, ale system symulacji fizyki pozwolił stworzyć w miarę realnie wyglądające włosy.
Włosy, zmora większości twórców gier. Na przestrzeni lat powstały prawdopodobnie setki artykułów poświęconych temu elementowi grafiki komputerowej. Najlepiej ewolucję technologii do symulowania wyglądu fryzur bohaterów widać na przykładzie serii Tomb Raider. W pierwszej odsłonie Lara mogła pochwalić się skromnym kokiem, a każda kolejna część coraz lepiej odwzorowywała zachowanie jej warkocza bądź końskiego kuca. W Shadow of the Tomb Raider fryzuwa bohaterki prezentuje się rewelacyjnie.
Dotychczas jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań symulujących zachowanie się włosów była technologia Nvidia Hair Works. W zamian za zredukowanie płynności rozgrywki pozwalała sprawić, że nagle włosy bohaterów zaczną poddawać się prawom fizyki. Jak się okazuje, oprogramowaniu od Nvidii właśnie wyrósł poważny konkurent. Silnik Frostbite został bowiem wzbogacony o system symulowania oraz renderingu włosów.
Nadrzędnym celem programistów odpowiedzialnych za produkcję tego narzędzia było stworzenie algorytmu, który będzie w stanie działać w czasie rzeczywistym, a przy okazji pozwoli stworzyć fryzury podobne do tych, które możemy podziwiać u aktorów filmowych bądź w scenkach przerywnikowych w grach. Prace rozpoczęto w zeszłym roku, ale nie rozpowiadano o tym projekcie zbyt głośno. Teraz nadszedł czas, aby zaprezentować efekty eksperymentów.
Ekipa odpowiedzialna za wdrożenie nowego usprawnienia dla silnika Frostbite będzie publikować na blogu EA wpisy wyjaśniające i prezentujące działanie nowej technologii w praktyce. Na dobry początek udostępniono kilka nagrań demonstracyjnych. Poniżej publikujemy jedno z nich:
W ciągu kilku kolejnych miesięcy mamy bliżej zapoznać się z takimi elementami jak system koloryzacji włosów, cieniowania czy wygładzania krawędzi. W najnowszym wpisie można znaleźć kilka krótkich filmów ujawniających potencjał Frostbite Hair. Niestety, na razie nie zdradzono, w jakiej grze będziemy mogli po raz pierwszy na żywo zapoznać się z działaniem tej technologii.
Źródło: EA
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1962, kończy 62 lat
ur. 1968, kończy 56 lat
ur. 1988, kończy 36 lat
ur. 1980, kończy 44 lat
ur. 1965, kończy 59 lat