Telewizja TVN wyemitowała w grudniu 2014 roku reklamę alkoholu, a sprawą (po wcześniejszej skardze widza) od tego czasu zajmowała się Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Dziś poznaliśmy ostateczny wyrok w sprawie.
27 grudnia 2014 roku telewizja TVN o godzinie 0:43, w czasie przerwy w emisji filmu
The Godfather, wyemitowała reklamę wina australijskiej marki Jacob's Creek. Według ustawy o radiofonii i telewizji reklamowanie alkoholu jest zabronione we wszystkich środkach przekazu (poza piwem). Ma to związek z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i wychowywaniem w trzeźwości.
Czytaj także: Zwolnienia w mediach publicznych! Oto nowa ustawa medialna
Jan Dworak - przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zdecydował, że TVN naruszył ustawę i nakazał zapłacić 60 tys. zł kary. Telewizja TVN podczas postępowania tłumaczyła, że wyemitowany materiał miał informować o sponsorowaniu wydarzenia: Dni Australii, jakie w 2015 roku odbyły się we Wrocławiu. KRRiT stwierdziła jednak, że przekaz był bardzo charakterystyczny i wyraźnie przedstawiał reklamę alkoholu. Doceniono jednak, że spot wyemitowany został w nocy, co wpłynęło na niższą oglądalność.
Przypomnijmy, że we wrześniu 2015 roku TVN musiał także zapłacić karę za emitowanie pornografii. Więcej tym pisaliśmy
tutaj.
TVN nie zabiera głosu w sprawie. Nie wiadomo, czy telewizja odwoła się od decyzji KRRiT.
To jest uproszczona wersja artykułu. KLIKNIJ aby zobaczyć pełną wersję (np. z galeriami zdjęć)
⇓
⇓
Spodobał Ci się ten news? Zobacz nasze największe HITY ostatnich 24h