Za reżyserię europejskiego serialu odpowiada Baltasar Kormakur (2 Guns). W rozmowie z Time Magazine opowiada, że akcja rozgrywa się 20 tysięcy lat w przyszłości i jest oparta na faktach, ponieważ gra w pewnym sensie stała się rzeczywistością dla wielu ludzi. W tym miejscu odnosi się do wielu fanowskich historii, które są dostępne pod adresem https://truestories.eveonline.com, a z których oni korzystają, tworząc podstawę fabuły serialu.
"Eve" na tę chwilę nie ma stacji, ale reżyser podkreśla, że razem z twórcami gry, którzy są producentami serialu, liczą, iż miliony graczy będą podstawowymi widzami. Ważna dla nich jest wierność oryginałowi. Kormakur uważa, że można być kreatywnym i wymyślić coś własnego, ale nie ma powodu brać coś tak ważnego dla wielu ludzi i zrobić coś gorszego.
Podkreśla, że sam nie jest graczem i w "EVE Online" nigdy nie grał. Jego osoba ma w ekipie pracującej nad serialem być przeciwwagą dla entuzjastów gry. Funkcja jest o tyle ważna, że ma on zadbać o to, aby serial mógł przekonać do siebie także widzów nie znających gry.
Reżyser nie przejmuje się tym, że od lat nie zrealizowano udanego filmu na podstawie gry. Podkreśla, że swego czasu nie było dobrych filmów na podstawie komiksów, aż w końcu ktoś to zmienił. Na razie data premiery nie jest znana. Trwa etap pre-produkcji.
[info] Kiedy na Ziemi gwałtownie wzrosła populacja, a większość zasobów wyczerpała się, ludzkość zaczęła kolonizację Układu Słonecznego. Rozwój doprowadził do konkurencji i walki o zasoby. Wszystko zmienia się wraz z odkryciem tunelu czasoprzestrzennego prowadzącego do niezbadanej galaktyki. Odkryte miejsce nazwano Nowy Eden. Założono tam kolonię oraz stworzono bramę międzygwiezdną, aby ustabilizować tunel. Miała ona połączyć kolonie z resztą cywilizacji ludzkiej. Nazwano ją Eve. Gdy niespodziewanie zapadł się naturalny tunel, zniszczył on bramę. Koloniści Nowego Edenu zostali pozostawieni samym sobie. Byli skazani na wyginięcie. Przez wieki tylko małej garstce potomków udało się przetrwać i odbudować ich własne społeczeństwo. Jednak ich wiedza i wspomnienia o Ziemi zanikły. Jej istnienie pozostało mitem. Przez ten czas wyodrębniło się pięć głównych frakcji, które stworzyły własne cywilizacje - Imperium Amarrskie, Państwo Caldaryjskie, Federacja Gallente, Republika Minmatar i Dyrektoriat Jove. Akcja rozgrywa się 20 tysięcy lat w przyszłości i skupia na międzygalaktycznej wojnie pomiędzy frakcjami. [/info]