Hearthstone - 3. sezon Ustawki. Profesor Przebrzyd, nieumarli stronnicy i... tęsknota za Zadaniami
Sprawdzamy, jakich zmian doczekała się Ustawka w 3. sezonie. Popularny tryb Hearthstone otrzymał sporo nowej zawartości, ale przy okazji utracił mechanikę Zadań.
Sprawdzamy, jakich zmian doczekała się Ustawka w 3. sezonie. Popularny tryb Hearthstone otrzymał sporo nowej zawartości, ale przy okazji utracił mechanikę Zadań.
Hearthstone otrzymało kolejną porcję nowej zawartości, tym razem dla miłośników Ustawki. Popularny, inspirowany auto-battlerami tryb doczekał się startu 3. sezonu rozgrywek, w którym pierwsze skrzypce, tak jak wcześniej w rozszerzeniu Pochód Króla Lisza, grają nieumarli. Kolejny rodzaj stronników nie jest jednak jedyną nowością, jaka czeka na graczy...
Nieumarli to bez wątpienia najciekawszy dodatek wprowadzony w 3. sezonie. Ten typ stronników opiera się przede wszystkim na mechanice Odrodzenia: jednostki po zniszczeniu wracają ponownie na stół w swojej podstawowej (zazwyczaj, bo są wyjątki) wersji. Bardzo szybko przekonałem się, że w pewnych warunkach może być to niezwykle potężne lub... irytujące, gdy jest wykorzystywane przeciwko nam. Odrodzenie, zwłaszcza w połączeniu z innymi zdolnościami, świetnie sprawdza się bowiem jako kontra na buildy, które cieszyły się sporą popularnością w poprzednim sezonie, bo nawet teoretycznie słabych stronników możemy używać (dwukrotnie) do zdejmowania z oponentów Boskiej Tarczy lub wykorzystać jako typowe mięso armatnie i poświęcić ich na przykład na wyeliminowanie wrogów z trucizną.
Oczywiście potencjał odradzających się nieumarłych stronników jest znacznie większy i można łączyć ich ze sobą w celu uzyskania naprawdę interesujących efektów. Przykład: Morowa Siostra zapewnia stały bonus do zdrowia i ataku dla wszystkich naszych jednostek, gdy sojusznik się Odradza, a Blanka, Klacz Grzechu, po wskrzeszeniu zachowuje wszystkie dodatkowe efekty i statystyki. Zdecydowanie jest się z czym bawić i eksperymentować! Ciekawie wypadają również karty, które wzmacniają stronników w DOWOLNYM miejscu w danej rozgrywce, nie tylko znajdujących się na stole, ale też w naszej ręce, a nawet będących jeszcze w posiadaniu Karczmarza. W ten sposób jesteście w stanie przygotować się na późniejsze etapy rozgrywki.
W motyw nieumarłych wpisuje się również nowy bohater, Profesor Przebrzyd, ze swoją specjalną zdolnością "Budujemy umarlaka". Kosztuje ona 4 punkty many (całkiem sporo), ale może okazać się naprawdę mocna – pozwala bowiem stworzyć jednego stronnika z dwóch innych. Połączenie dwóch efektów może dać ogromną przewagę, ale jest pewien haczyk: dwie "części" wybieracie spośród dwóch zestawów po trzech stronników, a więc w grę wchodzi pewna losowość. No i musicie wiedzieć, które zdolności warte są uwagi i zadziałają ze sobą najlepiej. To zaś sprawia, że ten heros lepiej sprawdzi się po rozegraniu kilku wstępnych partyjek i zaznajomieniu się z mocnymi i słabymi stronami konkretnych nieumarłych stronników, kiedy już nauczycie się najbardziej efektywnych połączeń.
Ciekawym urozmaiceniem rozgrywki okazało się wprowadzenie stronników podwójnego typu. Daje to jeszcze więcej możliwości i swobody przy tworzeniu taktyk i pozwala na kolejne ciekawe kombinacje, nie rezygnując jednocześnie z bonusów związanych z trzymaniem się jednego konkretnego rodzaju. Samodzielne odkrywanie ciekawych kombosów sprawia sporo frajdy. A jeśli ktoś nie ma na to ochoty, to może skorzystać z powszechnie dostępnych w sieci poradników, bo doświadczeni gracze, jak zwykle zresztą, bardzo szybko zaczęli dzielić się swoimi buildami.
Choć 3. sezon wprowadził sporo nowej zawartości, a kolejna Ścieżka Nagród to dobra motywacja do spędzenia kilkunastu lub kilkadziesiąt godzin z Ustawką, to jednak coś z gry usunięto. Zniknęła mechanika Zadań. Sam po zaledwie kilku rozegranych meczach zacząłem za tym tęsknić. System nie był co prawda idealny i często potrafił sfrustrować swoją losowością (niektóre z nagród potrafiły dać ogromną przewagę nawet na wczesnym etapie zabawy), ale ta nieprzewidywalność miała swój urok. No i była to kolejna rzecz, która zachęcała do eksperymentowania z różnymi taktykami. Często decydowałem się na inną strategię, gdy pewna nagroda zachęcała mnie do zmiany podejścia i na przykład zagrywania innego rodzaju stronników, niż pierwotnie planowałem. Żałuję, że całkowicie wyeliminowano zadania, zamiast pokusić się o jakieś przemodelowanie tego systemu poprzez ograniczenie losowości lub zbalansowanie bonusów, które można było otrzymać za wykonywanie misji.
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1972, kończy 52 lat
ur. 1982, kończy 42 lat
ur. 1969, kończy 55 lat
ur. 1990, kończy 34 lat
ur. 1979, kończy 45 lat