Repertuar kin Nowość Program TV

Wszystkie pieniądze świata (2017)

All the money in the world

Śr. ocena 6.9

Znasz ten film? Oceń!

0,0

Zgłoś błąd na stronie

Trailery i materiały video

Wszystkie pieniądze świata - polski zwiastun

Najnowsza recenzja redakcji

Mówi się, że życie pisze najlepsze scenariusze… ale czy filmowcy potrafią je wykorzystać? Wszystkie pieniądze świata opowiadają historię porwania Paula Getty’ego, dziedzica olbrzymiej fortuny.

O Wszystkich pieniądzach świata w mediach było głośno już przed premierą, choć wcale nie za sprawą samego filmu, a wydarzeń towarzyszących jego powstaniu. Najpierw wykasowano sceny z Kevinem Spaceyem w związku ze skandalem obyczajowym, a następnie roztrząsano olbrzymie dysproporcje w zarobkach za dokrętki między Markiem Wahlbergiem i Michelle Williams.

W natłoku kontrowersji na drugi plan zepchnięta została sama opowiadana historia, a przecież historia porwania wnuka naftowego magnata, niechęć dziadka do zapłacenia okupu i walka matki o uwolnienie syna wydaje się świetnym scenariuszem na film; tak biograficzny, jak i mający znamiona thrillera. Tym bardziej, że twórcy – z Ridleyem Scottem na czele – zdecydowali się zachować ogólny zarys historii porwania Paula Getty’ego, ale pozmieniali wiele szczegółów. Niestety nie wszystko w tym obrazie zagrało.

Przede wszystkim Wszystkie pieniądze świata nie mają jasno nakreślonego motywu przewodniego. Teoretycznie na pierwszy plan wysuwa się kwestia porwania i koszmaru, jaki przechodzi Paul, jak i jego matka próbująca wydobyć pieniądze na okup od magnata. To także próba pokazania w postaci J. Paula Getty’ego postaci krwiożerczego kapitalisty opętanego swoimi obsesjami i nieskorego do wydania choćby centa na inne cele. Być może twórcy chcieli także pokazać rozpad rodziny czy deprawującą potęgę pieniądza… ale tego wszystkiego możemy się raczej domyślać, bo większość tez w filmie nie wybrzmiało, albo też zostało złagodzonych kolejnymi scenami.

Znasz ten film?

Oceń, jak Ci się podobał:

0,0

Na scenie pozostaje więc co najwyżej dramat matki, która nie ma możliwości uratowania syna. I właśnie Michelle Williams jest najjaśniejszym elementem filmu, choć i tak z roli tej dało się wycisnąć więcej. Przyzwoicie rozegrana jest kwestia relacji porwanego nastolatka z jednym z porywaczy, choć ze strony aktorskiej mamy tu do czynienia raczej z rzemiosłem. Nieźle wypada również Christopher Plummer jako bezwzględny kapitalista, a słabości tej postaci są raczej wadą scenariusza niż gry aktorskiej. Niezrozumiała jest za to rola Marka Wahlberga – jego postać śmiało można by wyciąć z filmu i nie byłoby żadnej straty – snuje się na ekranie, robi za zapchajdziurę, a jego pięć minut (a raczej kilkanaście sekund), w których doprowadza do przełomu, to po prostu fatalnie napisany twist fabularny.

Historia porwania Paula Getty’ego wydaje się gotowym scenariuszem na dobry film. Jednakże twórcy zbytnio przy niej pokombinowali, starali się uczynić ją jeszcze bardziej dramatyczną i jednocześnie napiętnować pogoń za bogactwem jako celem samym w sobie. Gdzieś w międzyczasie nieco rozmyła się ludzka tragedia.

Pokaż całą recenzję

Obsada

Fletcher Chase
Jean Paul Getty
John Paul Getty III
Młody John Paul Getty III
 

 

Powiązane Artykuły

Wiktor Fisz
-

Polecamy w player.pl – luty 2019

Kler i Odwróceni, Venom, Atomic Blonde - takie hity będzie można obejrzeć w lutym w…

Wiktor Fisz
-

Seriale, które dobrze rokują po pierwszych sezonach

Znamy to wszyscy bardzo dobrze. Zadowalający pierwszy sezon, a potem znaczące obniżenie jakości albo niespodziewana…

naEKRANIE
-

TOP 10: Najlepsze seriale – marzec 2018

Nasi redaktorzy i recenzenci z końcem każdego miesiąca wybierają najlepsze seriale. To, co w danym…

Wiktor Fisz
-

Oscary, które nie były przepustką do wielkiej hollywoodzkiej kariery

Wśród miłośników kina popularna jest opinia, że osoba odbierająca Oscara, trafia do filmowego nieba i…

Co o tym sądzisz?

Z dniem 31.03.2019 dokonamy migracji systemu komentarzy. Nowy system komentarzy pozwoli nam m.in. rozwinąć funkcje, których nie możemy uzyskać w Disqus, zwiększy bezpieczeństwo strony i przyspieszy czas jej ładowania. W związku z tym wymagana jest Państwa zgoda na przeniesienie Państwa komentarzy do nowego systemu i powiązania go z Państwa kontem w serwisie naEKRANIE.pl. Prosimy o zalogowanie się na wszystkie konta disqus, z których Państwo korzystacie i powiązanie ich z naszym serwisem. W przypadku braku udzielenia tejże zgody, Państwa komentarze w dniu uruchomienia nowego systemu komentarzy przejdą proces zmiany na anonimowe. Proszę kliknąć tutaj, aby wyrazić zgodę i powiązać to konto.

Jeżeli posiadasz oddzielne konto w serwisie disqus kliknij tutaj, aby je powiązać

UWAGA: Ten komunikat będzie się pojawiał aż do momentu uruchomienia systemu nowych komentarzy niezależnie od tego czy wykonasz powyższe instrukcje czy nie.