Skąd wziął się spadek zainteresowania Marvelem i Gwiezdnym Wojnami? Jest diagnoza
Eksperci wskazali przyczyny, dlaczego widzowie już tak chętnie nie chodzą do kin na filmy Marvela i przestają oglądać seriale z danych franczyzn.
Eksperci wskazali przyczyny, dlaczego widzowie już tak chętnie nie chodzą do kin na filmy Marvela i przestają oglądać seriale z danych franczyzn.

W zeszłym miesiącu Kevin Feige, prezes Marvel Studios, stwierdził, że Disney+ "zdewaluował" markę MCU. Przyznał, że tego było po prostu za dużo, pomimo że był to duży impuls ze strony firmy. Zostali postawieni w samym środku pewnego nakazu, w którym Disney zażądał więcej treści dla swojej nowo uruchomionej platformy streamingowej. Marvel Studios chętnie skorzystało z okazji, aby wprowadzić kolejne komiksowe postacie, jak Moon Knight i She-Hulk. Poza tym skupiono się na drugoplanowych bohaterach z filmów, jak Loki czy Scarlet Witch.
Początkowo pomysł się sprawdzał, ale później zainteresowanie filmami i serialami zaczęło spadać, co doprowadziło do spadku sprzedaży biletów. Według The Wrap w pierwszym kwartale 2025 roku Disney+ utracił 700 tys. subskrybentów.

Dlaczego Marvel już nie obchodzi widzów?
Teraz pojawiły się komentarze ludzi z wewnątrz branży na temat wpływu ekspansji Disneya w streamingu na Marvela, Gwiezdne Wojny oraz Pixara. Jeden z doświadczonych producentów powiedział:
Inny dyrektor ds. marketingu zauważył, że kiedyś oglądanie filmu z franczyzy Gwiezdnych Wojen było czymś wyjątkowym. Dodał, że jest różnica między wydawaniem filmu co cztery lata a emitowaniem trzech seriali przez cały czas oraz premierą filmu co roku.
Lucasfilm wyciągnął z tego wnioski, ponieważ poza drugim sezonem Ahsoki nie ma w planach żadnych innych seriali z Gwiezdnych Wojen. Natomiast w 2026 roku trafi do kin produkcja The Mandalorian & Grogu.

Krytyka Marvela
Dave Gonzales, współautor MCU: The Reign of Marvel Studios, stwierdził, że to wszystko nadszarpnęło markę. Wszystkie submarki uległy erozji, bo wszystko znajdowało się w fazie rozwoju.
Dodał potem, że Marvel Studios kręcił seriale jak filmy (np. WandaVision), które kosztowały setki milionów dolarów. Z powodu tej strategii najbardziej ucierpiał Pixar, który wchodzi w skład korporacji The Walt Disney Company. Animowane filmy tego studia, które trafiły do kin w ostatnich latach, jak Buzz Astral, Między nami żywiołami, Elio czy To nie wypanda, nie poradziły sobie zbyt dobrze w box office. Wyjątkiem jest W głowie się nie mieści 2, które zarobiło niemal 1,7 miliarda dolarów.

Źródło: comicbookmovie.com



naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1963, kończy 62 lat
ur. 1961, kończy 64 lat
ur. 1980, kończy 45 lat
ur. 1947, kończy 78 lat
ur. 1977, kończy 48 lat

