Ron Moore o serialach „Star Treka”
Twórca Battlestar Galactica, który pracował jako scenarzystach w świecie "Star Treka" w ostatnio udzielonym wywiadzie opowiadał, co trzeba zrobić, by "Star Trek" powrócił do świata seriali.
Twórca Battlestar Galactica, który pracował jako scenarzystach w świecie "Star Treka" w ostatnio udzielonym wywiadzie opowiadał, co trzeba zrobić, by "Star Trek" powrócił do świata seriali.

Moore podkreśla, że ludzie muszą zrozumieć jedną ważną rzecz - filmy z uniwersum "Star Treka" a seriale to dwa różne twory. Kinowe widowiska skupione są na akcji, kosmicznych bitwach i olbrzymich stawkach. Seriale natomiast opierają się na moralności i komentarzu społecznym.
- To jest science fiction, który pozwala spojrzeć na ludzkie społeczeństwo i kulturę. Filmy nigdy nie zrobią tego, co robią odcinki serialu. Jak na przykład rozszczepienie Picarda na dwie części podczas teleportu i późniejsza filozoficzna dysputa o naturze człowieczeństwa, która nasza część odpowiada za dobro, która za zło. Filmy nigdy tego nie poruszą. "Star Trek: Następne pokolenie" opowiadał o takich moralnych kwestiach, o tym, jak społeczeństwo się kształtuje i co ma na to wpływ - czytamy w wywiadzie.
Moore uważa, że "Star Trek" w telewizji będzie tym czymś, z czym ludzie są bardziej zaznajomieni, niż nowe kinowe filmy. Wierzy, że "Star Trek" powróci i ponownie będzie królować na małym ekranie. Twierdzi, że trzeba mieć odwagę iść śmiało tam, gdzie nikt przedtem nie szedł. By poruszać ważne problemy, korzystać z ambitnych pomysłów, bo odcinki z "łotrem tygodnia" nigdy nie przejdą.
Przypomnijmy, że Bryan Singer i Bryan Fuller planują zrealizować serial w uniwersum "Star Treka", lecz jak mówił Roberto Orci, producent kinowych filmów, oficjalne decyzje zapadną po premierze "Star Treka 2" J.J. Abramsa.

Najlepsze z 24h


naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1985, kończy 40 lat
ur. 1988, kończy 37 lat
ur. 1980, kończy 45 lat
ur. 1982, kończy 43 lat
ur. 1986, kończy 39 lat

