Zapowiedzi wydawnictwa W.A.B. na maj
Co ciekawego wydawnictwo W.A.B. przygotowało dla swoich czytelników na maj?
Co ciekawego wydawnictwo W.A.B. przygotowało dla swoich czytelników na maj?

-
Zmartwychwstały Craig Russell
kategoria: literatura piękna
seria: mroczna
gatunek: powieść
data premiery: 08.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka
format: 125 x 194 mm
liczba stron: 416
ISBN: 978-83-7881-828-1
tytuł oryginału: Eterna
przekład: Jerzy Malinowski
cena katalogowa: 34,90 zł
Dwa morderstwa w ciągu 24 godzin: znany kiedyś radykalny obrońca przyrody oraz genetyk, który pracował nad zagadnieniem dziedziczenia, zostają znalezieni martwi. Zabójca obu oskalpował, a na jednym i drugim miejscu zbrodni technicy odkrywają „podpis” mordercy: rude włosy, które pochodzą z tej samej głowy, odcięte przed 20 laty.
Jan Fabel i jego ludzie z wydziału zabójstw pracują pod ogromną presją. Rozpętuje się medialna burza, prasa pisze już o seryjnym zabójcy, Hamburskim Fryzjerze. Czy zbrodnie w Hamburgu to makabryczny rytuał, czy chodzi może o zemstę?
Craig Russell (ur. 1956) – znany i ceniony autor powieści kryminalnych. Brytyjczyk o szkockich korzeniach, pracował jako oficer policji, a potem jako copywriter, zanim zajął się pisarstwem.
Zadebiutował powieścią Blond Eagle (wyd. polskie: Krwawy orzeł), która zapoczątkowała hamburskie kryminały z detektywem Janem Fablem. Drugą linię w twórczości Russella tworzą kryminały „szkockie” – ich akcja rozgrywa się w latach 50. w Glasgow – których bohaterem jest prywatny detektyw Lennox. Nawiązują one do poetyki noir i powieści Raymonda Chandlera.
Inne książki autora opublikowane przez wydawnictwo Buchmann:
Baśniowy morderca, Krwawy orzeł, Lennox
-
Ukrainka Barbara Kosmowska
kategoria: literatura piękna
seria: poza seriami
gatunek: powieść
data premiery: 08.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka ze skrzydełkami
format: 135 x 210 mm
liczba stron: 320
ISBN: 978-83-7414-741-5
cena katalogowa: 34,90
Współczesna Warszawa. Do miasta przybywają tym samym pociągiem dwie kobiety, Iwanka Matwijenko i Zofia Wolska. Iwanka jest młodą wiolonczelistką z Ukrainy, w Polsce chce zarobić na dom, który dzielić ma z Mykołą, także muzykiem. Jej narzeczony przetarł już polskie szlaki – od jakiegoś czasu mieszka w Warszawie, pracuje w pizzerii, a wieczorami gra w knajpie. Iwance także marzy się praca zgodna z jej wykształceniem, ale oczywiście, będąc Ukrainką, może co najwyżej zarabiać jako sprzątaczka lub gosposia. Zofia to leciwa właścicielka podupadłego gospodarstwa rolnego. Opuszcza je, by odwiedzić najmłodszego syna, Bronka. To jedyny z trójki jej potomków, który poradził sobie w życiu. Teraz, już jako Bruno, ma piękną żonę i świetnie prosperującą firmę komputerową. Wkrótce losy obu kobiet skrzyżują się ponownie. Miłość i marzenia o lepszym życiu, zazdrość i pogarda. Kosmowska napisała przejmującą powieść. Ukrainka mówi więcej o życiu emigracji zarobkowej w Polsce niż raporty socjologów i dziennikarzy.
– Już i granica – szept handlarki przechodzi w lament.
– Bagaż panienki żaden, to może moją paczkę, tę torbę kraciastą na chwilę? Jedną sekundę potrzymać przy sobie, póki nie pójdą… Nużda ciężka z bachorami, na utrzymaniu je mam, po córce łajdaczce je mam, co poszła z chałupy gdzie nie wiadomo do dziś, bajstruki zostawiła...
– rozbrzmiewa żebracza litania. − I męża mam, mójbożechorego, choreńkiego... A żyć jakoś
trzeba... Choć odechciało się, ale, co robić, pańska wola, nasza dola, raz matka rodziła, raz umierać mamy...
fragment
Barbara Kosmowska (ur. 1958) – pisarka i literaturoznawca. Debiutowała jako licealistka, w latach osiemdziesiątych zdobywała liczne nagrody w konkursach poetyckich. Jej pierwsza powieść – Głodna kotka – trafiała do księgarń w 2000 roku. Wydany rok później Teren prywatny wygrał konkurs „Dziennik polskiej Bridget Jones” Wydawnictwa Zysk i S-ka i znalazł się na liście bestsellerów „Rzeczpospolitej”. Kolejne książki: Prowincja (2002), Gobelin (2002), W górę rzeki (2003), Niebieski autobus (2004) i Hermańce (2008) cieszyły się nie mniejszą popularnością. Kosmowska publikuje także utwory dla dzieci i młodzieży.
Inne książki autorki opublikowane przez W.A.B.:
Hermańce (2008), Samotni.pl (2011), Niebieski autobus (2011), Dziewczynka z parku (2012)
-
Sensei i miłość Hiromi Kawakami
kategoria: literatura piękna
seria: Don Kichot i Sancho Pansa
gatunek: powieść
data premiery: 08.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka ze skrzydełkami
format: 123 x 195 mm
liczba stron: 240
ISBN: 978-83-7747-844-8
tytuł oryginału: Sensei no kaban
przekład: Anna Zalewska
cena katalogowa: 34,90 zł
Wzruszająca historia nietypowej przyjaźni.
Książka w klimacie filmu Między słowami. Tsukiko Ōmachi jest samotną trzydziestoośmioletnią kobietą. Wolne dni przesypia. Regularnie chodzi do baru pana Satoru. Sensei Harutsuna Matsumoto, były nauczyciel języka japońskiego, dobiega siedemdziesiątki, ale dzięki górskim wędrówkom wciąż jest w doskonałej formie. Kolekcjonuje zużyte baterie, pisze haiku, lubi od czasu do czasu zasmakować hazardu.
Pewnego dnia w barze pana Satoru tych dwoje składa identyczne zamówienie. Od tamtej pory los nieustannie ich ze sobą styka. Z czasem Sensei staje się dla Tsukiko kimś więcej niż tylko życiowym przewodnikiem. A wtedy na horyzoncie pojawia się jej miłość sprzed lat – Takashi Kojima…
W powieści Kawakami nie ma fajerwerków i skandali, do których przyzwyczaiła nas współczesna kultura popularna, chociaż nie znaczy to, że książka przepełniona jest powagą i patosem. Wręcz przeciwnie, dużo tu najprzedniejszego poczucia humoru.
Ta książka jest jak lekcja szczęścia. Kawakami pisze o drobnych gestach i niepozornych rzeczach, które rozjaśniają życie.
„Le Figaro littéraire”
Kawakami ma prawdziwy talent do opisywania szarej rzeczywistości, marzeń i wspomnień, potrafi niezwykle przekonująco pokazać pragnienie miłości.
„Publishers Weekly”
Z recenzji powieści Pan Nakano i kobiety:
Kawakami pisze tak umiejętnie i tak dyskretnie buduje napięcie, że (zachodni) czytelnik podświadomie czeka na jakieś spektakularne wydarzenie lub nagły zwrot akcji. Nic podobnego jednak – na szczęście! – nie następuje. Pisarka skupia się na drobiazgach, bo drobiazgi częściej niż gwałtowne burze emocji wzbogacają nasze życie (i literaturę). I stąd właśnie płynie przyjemność obcowania z tą prozą.
„Der Spiegel”
U Kawakami nie spotkamy przepracowanych kandydatów do karoshi, nie usłyszymy zgiełku, ani nie doświadczymy innego chaosu niż ten uczuciowy. I może nie zobaczymy jakiejś innej Japonii, lecz na pewno taką, jaką lubimy poznawać, czytając japońską literaturę. Japonię pełną ciszy, powściągliwości i poezji.
Marta Mizuro, „Zwierciadło”
[Powieść Kawakami] przypomina film Dym Wayne’a Wanga – ta sama powolna narracja, to samo skrępowanie w wyrażaniu uczuć i ten sam pomysł na zamknięcie prawie całej akcji w małym sklepiku. […] Autorka nawleka drobiazgi, miniobserwacje, spojrzenia na sznurek narracji, aż ni z tego, ni z owego okazuje się, że mamy do czynienia z poważną opowieścią o miłości.
Leszek Bugajski, „Newsweek”
Pan Nakano i kobiety to powieść, której znaczenie wyłania się spomiędzy drobnych wydarzeń, tak jak codzienne spokojne życie pośród bibelotów w „Sklepie Nakano”. I dla tej właśnie zapomnianej zwyczajności istnienia warto sięgnąć po książkę Kawakami.
Milena Schefs, „Nowe Książki”
Hiromi Kawakami (ur. 1958) – japońska pisarka, eseistka, krytyk literacki. Ukończyła biologię na uniwersytecie Ochanomizu w Tokio. Zadebiutowała w 1994 roku powieścią Kamisama. W 1996 otrzymała Nagrodę Akutagawy za Nadepnęłam na węża (wyd. pol. 2010), w 2001 Nagrodę Tanizakiego za Sensei i miłość, a w 2007 nagrodę japońskiego ministerstwa edukacji za Manazuru (wyd. pol. 2011). Sensei i miłość ukazuje się także po angielsku, arabsku, francusku, hiszpańsku, katalońsku, niderlandzku, niemiecku, portugalsku i włosku.
Inne książki autorki:
Pan Nakano i kobiety (2012)
-
Trzy razy tak! Janusz Rudnicki
kategoria: literatura piękna
seria: archipelagi
gatunek: powieść
data premiery: 08.05.2013
wydanie: I
oprawa: twarda z okleiną
format: 123 x 195 mm
liczba stron: 208
ISBN: 978-83-7747-845-5
cena katalogowa: 34,90 zł
Trzy razy tak! – nowy zbiór brawurowych opowieści Janusza Rudnickiego, jednego z najoryginalniejszych pisarzy polskich.
Jeździłem i pisałem. Tłukłem się po Europie jak diabeł po piekle. Jeździłem tyle, że krok mi się zmienił, po chodniku chodzę tak jak w korytarzu pociągu, szeroko, na rozstawionych nogach. Stałem się urządzeniem przenośnym, podłączyć mnie można do każdego gniazda. Tak Rudnicki mówi o swojej nowej książce. I faktycznie, co kilka stron każe jej bohaterowi przenosić się z miasta do miasta, z kraju do kraju, w końcu z kontynentu na kontynent. Gnać od tematu do tematu i od awantury do awantury. A także przeskakiwać z teraźniejszości w przeszłość, do dzieciństwa, które im odleglejsze, tym częściej każe do siebie wracać. Co z tego wynika? Znakomita literatura. Szalony język i dziki humor idealnie równoważą tu gorycz dojrzałości i samotność. Obrazki z głębin PRL-u nakładają się na kolorowe prospekty Wspólnej Europy. Co i rusz na horyzoncie pojawia się śmierć. Arcypolski, europejski i ogólnoludzki, wstrząsający i rozbrajający, jedyny w swoim rodzaju: Rudnicki.
Magdalena Cielecka: Chciałam go zamordować, jeśli nic nowego nie wyda. I wydał.
Andrzej Chyra: Rudnicki? Jak złapię oddech, to coś wykaszlę.
Krystyna Janda: To drink o nazwie „Zmora z Piekielnym Talentem”.
Kora: Kocham go!
Hanna Krall: No cóż... Rozdarta jestem między szczerym podziwem a nieszczerą zazdrością.
Kazimierz Kutz: To jest szaleństwo, co ten facet wyprawia!
Maciej Stuhr: Janusz Rudnicki jest żyjącym pisarzem, co sprawia, że po każdą kolejną książkę sięgam chętnie i z nadzieją. Że będzie lepiej. Oczywiście jeszcze lepiej!
Magda Umer: Nie wierzyłam, że jeszcze komuś ktoś za mojego życia podaruje taki talent!
Robert Więckiewicz: Ten Rudnicki z „Wyborczej”? No to inna rozmowa jest!
Janusz Rudnicki urodził się w 1956 roku w Kędzierzynie-Koźlu. W 1983 wyjechał do Hamburga, studiował tam slawistykę i germanistykę. Stale współpracuje z „Gazetą Wyborczą”, „Twórczością” i „Chimerą”. Opublikował tomy prozy Można żyć (1992), Cholerny świat (1994), Tam i z powrotem po tęczy (1997), Męka kartoflana (2000, wydanie II zmienione: W.A.B. 2010). W 2004 roku w Wydawnictwie W.A.B. ukazał się Mój Wehrmacht, w 2007 – Chodźcie, idziemy, nominowane do nagrody NIKE i Europejskiej Nagrody Literackiej. Tom Śmierć czeskiego psa (W.A.B. 2009) znalazł się w finale nagrody NIKE, był także nominowany do nagrody GDYNIA, „Gwarancji Kultury” TVP Kultura i Literackiej Nagrody Europy Środkowej ANGELUS.
-
Sergiusz, Czesław, Jadwiga Maria Nurowska
kategoria: literatura piękna
seria: poza seriami
gatunek: powieść
data premiery: 08.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka ze skrzydełkami
ilustracje: zdjęcia czarno-białe
format: 123 x 195 mm
liczba stron: 256
ISBN: 978-83-7747-848-6
cena katalogowa: 32,90 zł
Anna, świeżo upieczona studentka polonistyki, podczas spaceru po promenadzie w Hastings zostaje zagadnięta przez starszego mężczyznę – Sergiusza Piaseckiego. To nazwisko niewiele jej mówi, ale przypadkowe spotkanie wpłynie na jej dalsze życie. Po pięciu latach ponownie przyjedzie do angielskiego kurortu, by zebrać materiały do biografii pisarza. Autor początkowo niechętny temu pomysłowi, z czasem otwiera się przed swoją rozmówczynią, a tuż przed śmiercią przekazuje jej tajemniczy zielony zeszyt, w którym znajdują się zapiski dotyczące szokującej zagadki z przeszłości, w którą zamieszani byli utalentowany poeta i piękna kobieta…
Sergiusz Piasecki i Czesław Miłosz nigdy nie darzyli się sympatią. Czy jednak wpływ na ich stosunki miały tylko odmienne poglądy? A może między pisarzami stanęła kobieta? W swojej najnowszej książce Maria Nurowska bada, co mogło podzielić Piaseckiego i Miłosza, nie boi się krytycznie spojrzeć na swoich bohaterów, pisze o wydarzeniach, o których inni biografowie ledwo napomykają. Odważna, bezkompromisowa powieść, która pokazuje obu pisarzy w nowym świetle.
Kiedy usiadłam nad maszynopisem, zrozumiałam, dlaczego Piasecki zdecydował się mi go pokazać, znalazłam w nim bowiem odpowiedzi na moje pytania o Helenę. No… nie do końca, byłam niemal przekonana, że ktoś taki istniał naprawdę, zagmatwany stosunek dwojga powieściowych bohaterów był dla mnie nadal niezrozumiały, tylko w prawdziwym życiu można by go jakoś tłumaczyć…
(…)
A więc Narcyz… Wtedy przyszła mi do głowy dziwna myśl, że jestem w stanie wiele poświęcić, aby odkryć kim był, kim była Helena… I tak się poniekąd stało…
Fragment
Nurowska pokazuje niejednoznaczność postaw w chwilach ekstremalnych – nie tylko tych historycznych, ale i intymnych. Przygląda się także tematom tabu…
Bernadetta Darska, z recenzji Wyboru Anny
Zarówno intryga, jak i tło psychologiczne powieści Marii Nurowskiej są jedyne w swoim rodzaju. Mamy do czynienia z rzadkim przypadkiem podwójnego sukcesu, literackiego i biograficznego.
Jean-Maurice de Montremy, „Le Figaro”, z recenzji trylogii Panny i wdowy
Maria Nurowska – autorka powieści, opowiadań, słuchowisk i sztuk teatralnych. Studiowała filologię polską i słowiańską na Uniwersytecie Warszawskim. Zadebiutowała w 1974 roku na łamach miesięcznika „Literatura”, a popularność i uznanie krytyki przyniosły jej już pierwsze książki: zbiór opowiadań Nie strzelać do organisty (1975) oraz powieść Moje życie z Marlonem Brando (1976). W swoich utworach Maria Nurowska często kreśli portrety psychologiczne bohaterów na tle ważnych wydarzeń historycznych. Najnowsze powieści autorki to Drzwi do piekła (2012) oraz Dom na krawędzi (2012). Jej książki cieszą się niesłabnącym powodzeniem wśród czytelników zarówno w Polsce, jak i na świecie, zostały przetłumaczone na szesnaście języków, w tym chiński i koreański. We Francji i w Niemczech były bestsellerami.
Strony autorki: www.marianurowska.com.pl, www.facebook.com/nurowska
Inne książki autorki opublikowane przez W.A.B.
Miłośnica (2001), Imię twoje... (2005), Powrót do Lwowa (2005), Dwie miłości (2006), Księżyc nad Zakopanem (2006), Niemiecki taniec (2007), Rosyjski kochanek (2007), Panny i wdowy t. I - III (2007), Anders (2008), Listy miłości (2008), Sprawa Niny S. (2009), Tango dla trojga (2009), Wybór Anny (2010), Hiszpańskie oczy (2010), Nakarmić wilki (2010), Mój przyjaciel zdrajca (2011), Requiem dla wilka (2011), Innego życia nie będzie (2012), Po tamtej stronie śmierć (2013)
-
Jak Lech Wałęsa przechytrzył komunistów Reinhold Vetter
kategoria: literatura faktu
seria: Fortuna i fatum
gatunek: biografia
data premiery: 08.05.2013
wydanie: I
oprawa: twarda z obwolutą
zdjęcia: czarno-białe
format: 160 x 240 mm
liczba stron: 488
ISBN: 978-83-7747-849-3
tytuł oryginału: Polens eigensinniger Held. Wie Lech Wałęsa die Kommunisten überlistete
przekład: Viktor Grotowicz
cena katalogowa: 59,00 zł
Bohater uparty czy natrętny? Mąż stanu czy kompromitacja wolnej Polski?
Laureat Pokojowej Nagrody Nobla. Człowiek, który zniszczył komunizm. Pierwszy prezydent demokratycznej Polski wybrany w wolnych wyborach po upadku reżimu. Charyzmatyczny lider opozycji w czasie obrad Okrągłego Stołu. Postać, która do dziś wzbudza kontrowersje. Wielbiony przez jednych, nienawidzony przez innych. Jaki jest Lech Wałęsa? Czy współpracował z SB? Czy dobrze rządził Polską? Jak był odbierany na Zachodzie? Co jest prawdą, a co przekłamaniem na jego temat? Jak odnalazł się w nowej rzeczywistości?
Reinhold Vetter zbierał materiały do tej książki przez trzydzieści lat. Ma doskonałe rozeznanie w polskiej scenie politycznej – od ponad ćwierćwiecza pracuje jako korespondent z Europy Wschodniej dla niemieckich mediów. Lecha Wałęsę zna osobiście, ich pierwsze spotkanie miało miejsce podczas pamiętnych strajków z sierpnia 1980 roku.
Z dociekliwością dziennikarza i obiektywizmem naukowca Vetter przybliża sylwetkę człowieka legendy, bohatera „Solidarności”, prezydenta elektryka, bohatera-antybohatera, którego nie ominęły ataki z każdej niemal strony.
To pierwsza tak obszerna i wyczerpująca biografia Lecha Wałęsy na polskim rynku, która rzuca nowe światła na barwną postać ekscentrycznego polityka.
Vetter przedstawia Wałęsę jako „człowieka przełomu”, który przyczynił się do zniszczenia starego systemu, ale - jak mówił autor - ze względu na swoje usposobienie nie do końca odnalazł się w warunkach nowej demokracji, wymagającej cierpliwości i często czasochłonnego szukania kompromisów.
Anna Widzyk
Książka pokazuje Lecha Wałęsę nie jako Mesjasza lecz człowieka zdolnego do sensownych kompromisów i niekonwencjonalnych zabiegów politycznych, często nie wolnych od „delikatnych przebiegłości”.
Maria Latkowska
Reinhold Vetter (ur. 1946) – jest jednym z najbardziej aktywnych dziennikarzy polsko-niemieckich. W 1978 roku nawiązał kontakt Niezależnymi Wolnymi Związkami Zawodowymi w Trójmieście, potem relacjonował powstanie Solidarności i jej działalność. W 1983 roku współredagował obszerną dokumentację o Solidarności: Solidarność. Die polnische Gewerkschaft Solidarität in Dokumenten, Diskussionen und beiträgen. Na początku lat osiemdziesiątych pomagał w inicjatywie „Solidarność z Solidarnością” w Kolonii, a także organizował pomoc dla podziemnej poligrafii.
-
Zabójcze ciało Kate White
kategoria: literatura piękna
seria: mroczna
gatunek: powieść
data premiery: 15.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka
format: 125 x 194 mm
liczba stron: 368
ISBN: 978-83-7881-827-4
tytuł oryginału:
przekład: Roman Palewicz
cena katalogowa: 34,90 zł
Makabryczna zbrodnia i skomplikowane śledztwo nowojorskiej dziennikarki...
Bestsellerowy tytuł w rankingu „New York Timesa”!
Gdy Bailey Weggins otrzymuje propozycję weekendowego wyjazdu do eleganckiego spa, nie zastanawia się ani chwili. Opuszcza Manhattan i udaje się do pięknej miejscowości w Massachusetts. Jednak dziennikarce nie będzie dane wypocząć – w późny piątkowy wieczór Weggins znajduje w pokoju zabiegowym zwłoki. Z przerażeniem patrzy na ciało zawinięte w srebrną folię, przywodzące na myśl jakąś potworną mumię z kosmosu...
Czyta się jednym tchem. Jeśli lubisz suspens, pokochasz tę powieść.
„Redbook”
Mistrzowskie umiejętności autorki i niepokorny charakterek jej bohaterki docenią wszyscy czytelnicy.
„Publisher Weekly”
Kate White (ur. 1951) – amerykańska pisarka, była redaktor naczelna magazynu „Cosmopolitan”. Jest autorką poradników dla kobiet biznesu (Why Good Girls Don’t Get Ahead but Gusty Girls Do) oraz powieści, które cieszą się dużym uznaniem krytyki i znalazły się na liście bestsellerów „New York Timesa”.
Zabójcze ciało to kryminał z cyklu z Bailey Weggins, nowojorską dziennikarką. Kolejne tytuły z tej serii są w przygotowaniu.
-
Duchy przeszłości Peter Temple
kategoria: literatura piękna
seria: mroczna
gatunek: powieść
data premiery: 22.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka
format: 125 x 194 mm
liczba stron: 320
ISBN: 978-83-7881-846-5
tytuł oryginału: Bad debts
przekład: Paweł Lipszyc
cena katalogowa: 34,90 zł
Peter Temple, urodzony w 1946 roku, jest australijskim autorem kryminałów. Dorastał w Południowej Afryce, gdzie studiował politologię i historię. Pracował jako dziennikarz, a także jako korektor i tłumacz dla wydawnictwa Friedrich Reinecke z Hamburga. W 1980 r. przeprowadził się do Australii, gdzie pisał artykuły dla „Australian Society”. Wykładał dziennikarstwo i medioznawstwo na Royal Melbourne Institute of Technology.
Zaczął pisać w latach 90. XX wieku. Jest twórcą głośnego cyklu kryminalnego o Jacku Irishu, który otwierają Duchy przeszłości, oraz kilku innych powieści, takich jak Przeklęty brzeg (2008), Mediator (2011) i W dzień zła (2011), znanych już polskim czytelnikom.
Za Duchy przeszłości otrzymał prestiżową Ned Kelly Award dla najlepszej debiutanckiej powieści (1997).
Jeden z najlepszych twórców kryminałów na świecie.
„The Times”
Po przeczytaniu nowych powieści Michaela Connelly’ego czy Martina Cruza Smitha, muszę stwierdzić, że Temple to ta sama liga. Australia jest jeszcze daleko w tyle, ale ten facet to światowa klasa.
„Washington Post”
Co łączy morderstwo, miłość do futbolu, stolarstwo, wyścigi konne, dużo długów i złe doświadczenia z alkoholem?
Protagonista powieści Petera Temple, John Irish, to facet po przejściach, prowadzący dość zadziwiające życie, aczkolwiek niekoniecznie do niego przywiązany. Po stracie żony Irish topi smutki w alkoholu. Kiedy udaje mu się wyjść na prostą, na automatyczną sekretarkę nagrywa mu się dziwny człowiek, wyraźnie potrzebujący jego pomocy. To Danny McKillop, dawny klient Jacka, skazany za potrącenie dziewczyny ze skutkiem śmiertelnym. Irish oddzwania do mężczyzny następnego dnia, jednakże ten już nie żyje. O Dannym krążą dwie sprzeczne opinie: z jednej strony, to alkoholik, awanturnik i kapuś, z drugiej – przykładny mąż i ojciec. Jak się okazuje, są osoby, które nie wierzą w jego winę, mimo że istniały niepodważalne dowody. Kto zatem mówi prawdę? Wszystko wskazuje na to, że Danny się czegoś obawiał… Czy komuś zależało na tym, by się go pozbyć?
Kryminalne zagadki Melbourne!
-
Warsztat diabła Jáchym Topol
kategoria: literatura piękna
seria: Don Kichot i Sancho Pansa
gatunek: powieść
data premiery: 22.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka ze skrzydełkami
format: 123 x 194 mm
liczba stron: 192
ISBN: 978-83-7747-851-6
tytuł oryginału: Chladnou zemi
przekład: Leszek Engelking
cena katalogowa: 34,90 zł
Wstrząsająca opowieść o komercjalizacji zbrodni
Młody mężczyzna ucieka z Terezina – czeskiej twierdzy, w której hitlerowcy założyli obóz koncentracyjny. Nie ma ze sobą nic prócz Pajączka – pendrive’a zawierającego bazę adresową bogatych osób ocalałych z Holokaustu. Za ich pieniądze wspólnie z wujkiem Lebo i młodymi ludźmi z całego świata założyli komunę: turystom odwiedzającym Terezin sprzedawali T-shirty z Franzem Kafką, serwowali getto pizzę, organizowali dla nich Warsztaty Radości. Jednak władzom nie spodobała się ta działalność, więc postanowiły ją ukrócić.
A teraz mężczyzna wyrusza na Białoruś, by zaangażować się w budowę nowego muzeum…
Czy pamięć o największych zbrodniach totalitaryzmów można przekuć w lukratywny biznes, a symboliczne miejsca kaźni zamienić w atrakcyjne cele turystycznych wycieczek?
Topol po raz kolejny okazuje się mistrzem groteski, wrzuca czytelnika w niemal karnawałową, surrealistyczną fabułę. Jednak po drodze do masowych grobów w Europie Wschodniej zadaje podszyte subtelną ironią pytania o naszą refleksję nad historią i obraz świata, który się z niej wyłania.
Zobaczcie europejskie muzeum ludobójstwa, Warsztat Diabła – huczy dalej Artur i rozlewa do kieliszków wódkę.
Czy my mamy morze, góry, zabytki? Nie, wszystkie zabytki spłonęły. Wybudujmy więc na Białorusi Park Jurajski Grozy, skansen totalitaryzmów. Znajdziemy na mapie świata miejsce dla siebie dzięki worom naszych kości, tobołom krwi i ropy. Brzmi nieźle, co? To będzie nęcące, nie?
fragment
W krótkiej, ale gorzkiej powieści Topola spod warstwy groteski wyłania się wciąż otwarta, głęboka rana w pamięci, która potrzebuje oczyszczenia, by móc się zabliźnić.
„Corriere della Sera”
Z cienia Kundery wychodzi nowe pokolenie czeskich pisarzy. Topol z pewnością należy do najważniejszych z nich.
Tibor Fischer
Topol pisze szczerze, namiętnie; i to mi się podoba.
Cees Nooteboom
Ta eskapada przez podziemne bunkry i jaskinie europejskiej świadomości jest dla czytelnika prawdziwym wyzwaniem. Odważna i bezlitosna książka.
„Frankfurter Allgemeine Zeitung”
Dzieła Topola uznano za credo pokolenia czeskich czterdziestolatków.
„Polska The Times”
Jáchym Topol (ur. 1962) jest uważany za największą osobowość literatury czeskiej średniego pokolenia. Prozaik i poeta, debiutował wydanym w samizdacie tomikiem poezji Eskymáckej pes (Eskimoski pies, 1981). Współtwórca i współpracownik renomowanych pism „Revolver Revue” i „Respekt”. Pisał teksty piosenek dla grupy rockowej swojego brata Psí vojáci. W latach dziewięćdziesiątych wydał m.in. książkę poetycką V úterý bude válka (We wtorek będzie wojna) i przekład legend indiańskich we własnym wyborze, Trnová dívka (Cierniowa dziewczyna). W Polsce ukazały się jego wiersze w tomie Kocham cię jak wariat (wyd. pol. 1992), sztuka Droga do Bugulmy (wyd. pol. 2006), powieści: Siostra (1994; W.A.B. 2002), Anioł (1995; wyd. pol. 2002), Nocna praca (2001; W.A.B. 2004) i Strefa cyrkowa (2005, W.A.B. 2008) oraz swoista „kronika podróży” – Supermarket bohaterów radzieckich (2004; wyd. pol. 2005). Warsztat diabła (2009) to jego najnowsza książka.
Inne książki autora opublikowane przez W.A.B.:
Strefa cyrkowa (2008)
-
Tango Justin Vivian Bond
kategoria: literatura faktu
seria: na brzegu
gatunek: wspomnienia, biografia
data premiery: 22.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka ze skrzydełkami
format: 135 x 202 mm
liczba stron: 144
ISBN: 978-83-7747-852-3
tytuł oryginału: Tango. My childhood, backwards and in high heels
przekład: Jacek Poniedziałek
cena katalogowa: 27,90 zł
Wspomnienia artystki, która urodziła się jako chłopiec - z przedmową Piotra Gruszczyńskiego, w przekładzie Jacka Poniedziałka.
Mx Justin Vivian Bond, amerykańska artystka, transseksualistka i aktywistka LGBT (Lesbians, Gays, Bisexuals, Transgenders) opowiada o swoim dorastaniu, zdominowanym przez napięcie między własnymi pragnieniami a presją wychowania. Wraca do dawnych fascynacji, do pierwszych zbliżeń z chłopcami i dziewczynami i często wstydliwych eksperymentów ze swoją seksualnością. Dużo miejsca poświęca pierwszemu kochankowi, Michaelowi Hunterowi, który przykrywał swój homoseksualizm udawaną męskością – tak jakby w pojedynkę tańczył tango.
Bond wspomina, żeby zrozumieć. Dlaczego nie mogła wprost wyrażać swoich potrzeb? Dlaczego wszyscy przekonywali ją, że musi być kimś innym, niż się czuje? Czym jest normalność, do której jesteśmy zmuszani? Jej książka jest poruszającym apelem o to, aby każdy mógł żyć w zgodzie z tym, kim jest.
Książka będzie podstawą spektaklu w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, premiera w Teatrze Nowym planowana jest na maj 2013 roku.
Dziękuję Ci, Justin, za twoją odwagę pisania prawdy o dzieciństwie transseksualnego dziecka w tym społeczeństwie. Dziękuję również za poczucie humoru. To książka wielkiego formatu, a do tego – zabawna.
Yoko Ono
Tango to piękna, szczera książka, przepełniona bólem i radością, książka jednego z wielkich szamanów współczesności.
Sandra Bernhard
Podobnie jak sama Bond, jej wspomnienia są zabawne, melancholijne oraz pełne śmiesznych i zarazem okrutnych spostrzeżeń.
„The New York Times”
Justin Vivian Bond (ur. 1963) – amerykańska piosenkarka, tekściarka, aktorka, malarka, performerka, pisarka. W latach dziewięćdziesiątych zyskała sławę jako członek duetu kabaretowego Kiki and Herb. Od 2004 roku skupia się na karierze solowej. Wydaje płyty, gra w filmach oraz w teatrze, wystawia swoje prace w galeriach. Laureatka wielu nagród. Jest osobą transseksualną, urodziła się jako chłopiec. Utożsamia się z ogólnoświatowym ruchem Radical Faerie walczącym o prawa środowisk LGBT. Za książkę Tango (2011) otrzymała nagrodę Lambda Literary Award.
-
Złowrogie szóstki Kate White
kategoria: literatura piękna
seria: mroczna
gatunek: powieść
data premiery: 29.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka
format: 125 x 194 mm
liczba stron: 416
ISBN: 978-83-7881-847-2
tytuł oryginału:
przekład:
cena katalogowa: 34,90 zł
-
Długi pocałunek z Glasgow Craig Russell
kategoria: literatura piękna
seria: mroczna
gatunek: powieść
data premiery: 29.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka
format: 125 x 194 mm
liczba stron: 448
ISBN: 978-83-7881-843-4
tytuł oryginału: The Long Glasgow Kiss
przekład: Jacek Majewski
cena katalogowa: 34,90 zł
Śmierć bukmachera w pamiętliwym i ponurym Glasgow!
Długi pocałunek z Glasgow jest bardzo mroczną i pełną napięcia powieścią.
eurocrime.co.uk
Glasgow Russella to drobni przestępcy, bandy katolików i protestantów, okrutni królowie półświatka i ... jeszcze więcej innych zbirów.
nettiethomson.com
Glasgow, lata pięćdziesiąte XX wieku. Prywatny detektyw Lennox, zwykle balansujący na granicy prawa, jest podejrzany o zabójstwo bukmachera i hodowcy chartów Jimmy’ego „Bilona” MacFarlane’a, który właśnie szykował spory przekręt na wyścigach psów. Detektyw ma jednak mocne alibi – spędził tę noc z jego córką.
Lennox musi rozwikłać sprawę morderstwa. Okazuje się, że jest w nie zamieszany niejaki Willie Sneddon, jeden z Trzech Królów półświatka Glasgow – człowiek, któremu nikt w mieście nie chciałby stanąć na drodze. Wraz z nim pojawia się jeszcze inny, poważniejszy gracz…
Craig Russell (ur. 1956) – znany i ceniony autor powieści kryminalnych. Brytyjczyk o szkockich korzeniach, pracował jako oficer policji, a potem jako copywriter, zanim zajął się pisarstwem. Zadebiutował powieścią Blond Eagle (wyd. polskie: Krwawy orzeł), która zapoczątkowała hamburskie kryminały z detektywem Janem Fablem; ostatnio w tej serii ukazał się Zmartwychwstały (2013).
Drugą linię w twórczości Russella tworzą kryminały „szkockie”, których bohaterem jest prywatny detektyw Lennox. Nawiązują one do poetyki noir i twórczości Raymonda Chandlera.
-
Berlin. Przewodnik po duszy miasta Dorota Danielewicz
kategoria: literatura faktu
seria: terra incognita
gatunek: reportaż
data premiery: 29.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka ze skrzydełkami
zdjęcia: czarno-białe
format: 142 x 202 mm
liczba stron: 280
ISBN: 978-83-7747-839-4
cena katalogowa: 34,90 zł
Przewodnik po mieście i historii
Dorota Danielewicz przyjeżdża do Berlina na początku lat osiemdziesiątych XX wieku, gdy jest podzielony na dwie, w założeniu przeciwstawne, części. Kilka lat później ma okazję obserwować, jak po okresie rozdarcia zabliźniają się miejskie rany. W ciągu trzech dekad miasto nad Szprewą przeszło metamorfozę, dzięki której dziś wymyka się ono wszelkim próbom zaszufladkowania. Ta metropolia zaskakuje swoją różnorodnością. Tu także jak nigdzie indziej indywidualne losy splatają się nierozerwalnie z europejską historią poprzedniego stulecia.
W sentymentalnej wędrówce przez stacje metra, dzielnice i parki towarzyszą nam bohaterowie filmów Wima Wendersa i Toma Tykwera oraz muzyka U2, Davida Bowiego, Tangerine Dream i Nicka Cave’a. W każdej opowieści, autorka dyskretnie wskazuje kolejny nietypowy, nieoczywisty sposób na zwiedzanie miasta.
Nad placem św. Marka niesie się dźwięk fortepianu, to Christian ćwiczy partie z Te Deum Händla. Na kwadratowej wieży kościoła siadają wrony; na krzyżu mieszczą się trzy, nieświęta trójca powietrznych przestrzeni. Wiewiórki buszują w liściach lip, a w krzakach jaśminu przy murze kościelnym kury szkolnego dozorcy szukają pilnie czegoś do jedzenia. Wieczorem, już po sabacie wron na wieży, owczarek dozorcy zagania kury do kurnika, mamy zabierają dzieci z placu zabaw do domu, a lawenda wokół fontanny zaczyna pachnieć latem. […]
Na tle zieleni placu pojawia się czarny beret pastora Gerharda wracającego z ogrodu. Za chwilę z jego okna będzie można usłyszeć popularną pieśń Mozarta, pastor lubi kończyć dzień przy pianinie. Jeśli do tego pojawi się kwartet Romów z Tangiem milonga, a przygłuchawy pan Bröhme puści sobie przy wieczornym winie na pełen regulator płytę z marszami wojskowymi, wówczas symfonia placu św. Marka będzie kompletna.
(fragment)
Dorota Danielewicz (ur. 1964 w Poznaniu) od 1981 roku mieszka w Berlinie. Absolwentka slawistyki i etnologii na Freie Universität w Berlinie i Ludwig-Maximilians-Universität w Monachium. Jako dziennikarka i literaturoznawczyni współpracowała m.in. z berlińskim Literarisches Colloqium, a także z polską redakcją berlińskiej rozgłośni radiowej SFB4 oraz z Radio France Internationale. Autorka licznych publikacji na łamach prasy polskiej i niemieckiej („Berliner Zeitung”, „Märkische Allgemeine”, „Der Tagesspiegel”, „Kultura”), od 1988 roku regularnie prowadzi spotkania z autorami polskimi w Niemczech i niemieckimi w Polsce. Wydała antologię poezji polskiej Kochać to, co niewidzialne (1998) oraz wspólnie z historykiem Maciejem Górnym tom wspomnień polskich berlińczyków Berlin. Polnische Perspektiven (2008).
-
Oczy mojego kochanka Eimi Yamada
kategoria: literatura piękna
seria: zmysłowa
gatunek: powieść
data premiery: 29.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka ze skrzydełkami
format: 117 x 196 mm
liczba stron: 208
ISBN: 978-83-7747-723-6
tytuł oryginału:
przekład: Anna Horikoshi
cena katalogowa: 29,90 zł
Mroczne strony namiętności
Debiut z 1985 roku uczynił z Eimi Yamady jedną z najważniejszych współczesnych japońskich pisarek. Krytycy okrzyknęli ją głosem pokolenia X, porównując jej prozę z kultowymi książkami Breta Eastona Ellisa i Douglasa Couplanda.
Oczy mojego kochanka to zbiór trzech opowiadań o mrocznych stronach namiętności.
Kimu wplątuje się w sadomasochistyczny romans z afroamerykańskim dezerterem, Ruiko popada w obsesję na punkcie palców czarnoskórego jazzmana, Coco próbuje zaskarbić sobie przychylność jedenastoletniego syna swojego kochanka. Te trzy Japonki dla miłości nie cofną się przed żadnym poniżeniem. To proza naturalistycznych opisów seksu, przeciwny biegun romansów spod znaku „żyli długo i szczęśliwie”.
Eimi Yamada po mistrzowsku chwyta czytelników w sieć zdrady, podstępu, kary i przebaczenia.
Eimi Yamada wkroczyła do literatury japońskiej jako piewczyni kobiecej seksualności. Pisarka wprowadziła do głównego nurtu współczesnej literatury japońskiej śmiały, zmysłowy opis doświadczanej przez kobietę przyjemności seksualnej. Pierwszoplanowym celem jej narracji było ukazanie bohaterki niezależnej, uwolnionej od wizji pasywnej kobiecości. Do powstania wizerunku pisarki skandalistki przyczynił się fakt wykorzystywania przez autorkę wątków autobiograficznych. […] Proza Yamady ma dużą siłę ekspresji i ładunek emocjonalny. Erotyczny opis jej autorstwa oferuje smakowanie miłości fizycznej wszystkimi zmysłami. Pisarka wykorzystuje bodźce dźwiękowe, smakowe, węchowe, dotykowe i wizualne, opisując je wprost lub przedstawiając za pomocą metafory.
Renata Sowińska-Mitsui, fragment eseju Cztery razy kobiecość
Yamada komplikuje rasowe stereotypy – hiperseksualnego ciemnoskórego mężczyzny i uległej azjatyckiej piękności – by pokazać, jak kulturowe i rasowe różnice wzmagają siłę seksualnych dziwactw.
„Publishers Weekly”
Historie te są brutalnie realistyczne, a nieprzewidywalność zachowań ich bohaterów i obsesyjna, irracjonalna seksualność ich związków przyprawiają o emocjonalną rozterkę.
„Library Journal”
Eimi Yamada (ur. 1959) jest popularną, budzącą żywe reakcje czytelników pisarką japońską. W swojej twórczości porusza tematy seksualności, rasizmu i małżeństw mieszanych. Jako nastolatka fascynowała się afroamerykańską muzyką i literaturą. Przez krótki czas zajmowała się tworzeniem komiksów (manga), by w końcu poświęcić się w pełni prozie. Przełomową książką w twórczości Yamady okazały się właśnie Oczy mojego kochanka, uhonorowane prestiżową nagrodą Bungei.
Anna Horikoshi ukończyła japonistykę na Uniwersytecie Warszawskim. Mieszkała w Japonii i w Kanadzie, od powrotu do Polski pracuje jako tłumaczka oraz przewodnik po Krakowie. Przełożyła Koniec Świata i Hard-boiled Wonderland Murakamiego, Obcego i W pogoni za dalekim głosem Taichi Yamady oraz Miłość na marginesie i Muzeum ciszy Yoko Ogawy.
-
Tajemnica pułkownika Kowadły Tadeusz Cegielski
kategoria: kryminał, sensacja, thriller
seria: mroczna
gatunek: kryminał historyczny
data premiery: 29.05.2013
wydanie: I
oprawa: miękka ze skrzydełkami
format: 123 x 195 mm
liczba stron: 488
ISBN: 978-83-7747-855-4
Bandyci, milicjanci i szpiedzy w Warszawie lat 50
Warszawa, grudzień 1957 roku. Brawurowy napad na sklep jubilerski to zapowiedź dużo poważniejszego rabunku. Komisarz Ryszard Wirski – znany już czytelnikom z powieści Morderstwo w alei Róż – organizuje obserwację banków i urzędów pocztowych w sylwestrową noc. Niestety, nie udaje mu się zapobiec kolejnemu skokowi bezwzględnych i sprytnych złodziei.
Tymczasem Wirski bada również sprawę domniemanego samobójstwa dyrektora banku i poznaje okupacyjną historię przedwojennego kasiarza, najwyraźniej związanego z serią napadów. Niespodziewanie major spotyka Tanię Rypnis. Jego przyjaciółka lęka się o bezpieczeństwo partnera życiowego, pułkownika Mikołaja Kowadły, którego prześladuje ktoś bardzo, ale to bardzo niebezpieczny.
Czy Ryszard Wirski i Mikołaj Kowadło, dawni wrogowie, teraz zawrą sojusz? Przyjdzie im bowiem stawić czoła arcytrudnemu przeciwnikowi, gdy komisarz Wirski połączy wszystkie wątki śledztwa…
Z recenzji Morderstwa w alei Róż:
Kryminalna intryga, wątki romansowe i obyczajowe, temperament, energia, postacie „z historią” – Tadeusz Cegielski wyraźnie składa hołd Tyrmandowi. A przy okazji starej szkole pisarstwa, która nie kaleczyła języka nowomową. Czytając Morderstwo w alei Róż, ma się rzadką dziś przyjemność obcowania z piękną, literacką polszczyzną, stylistyką równie elegancką jak maniery przedwojennego oficera policji Wirskiego.
Dariusz Materek, Salon Kulturalny
Morderstwo w alei Róż wśród ostatnich kryminalnych nowości stanowi miłą odmianę. Nie jest bowiem książką, w której kryminalna zagadka to pretekst do pokazania społecznych patologii. Nie ma tu rytualnych, szczegółowo opisanych morderstw, nie ma seryjnego mordercy. Jest za to nietypowy główny bohater, Ryszard Wirski, oraz Warszawa sprzed pięćdziesięciu lat.
Marta Stasiak, portalkryminalny.pl
Odkrywając w miarę czytania tajniki intrygi zaplanowanej przez autora, nie można nie czuć zdumienia, z jaką wirtuozerią wykorzystał on schematy znane nam ze starych dobrych kryminałów (o których zresztą jest często mowa w książce), by utrzymywać prawie do końca książki absolutną równowagę między rozbudowanymi motywami stricte kryminalnymi oraz politycznymi.
zbrodniawbibliotece.pl
Tadeusz Cegielski (ur. 1948) – historyk, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Warszawskiego, znawca historii nowożytnej oraz historii idei, wolnomularz. Był przewodniczącym Rady Muzealnej Zespołu Pałacowo-Parkowego w Dobrzycy; od 1992 roku pełni funkcję redaktora naczelnego czasopisma „Ars Regia”, poświęconego wolnomularstwu. Jest współautorem książki Rozbiory Polski 1772–1793–1795, autorem prac o wolnomularstwie, a także programów i podręczników szkolnych w zakresie historii. Związany z mediami od czasów studenckich, pisał również scenariusze telewizyjne, filmowe oraz adaptacje teatralne.
Zadebiutował jako pisarz kryminałem Morderstwo w alei Róż.
Inne książki autora:
Morderstwo w alei Róż (2010)
Źródło: informacja prasowa




naEKRANIE Poleca
ReklamaKalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1996, kończy 29 lat
ur. 1963, kończy 62 lat
ur. 1947, kończy 78 lat
ur. 1976, kończy 49 lat
ur. 1986, kończy 39 lat

