Zuckerberg: Pracujemy nad goglami Oculus Quest Pro
Facebook mógł porzucić pecetową wirtualną rzeczywistość wraz z zaprzestaniem sprzedaży Rifta S, ale to nie oznacza, że firma odcina się od najbardziej wymagających graczy. Z myślą o nich tworzy Questa Pro.
Facebook mógł porzucić pecetową wirtualną rzeczywistość wraz z zaprzestaniem sprzedaży Rifta S, ale to nie oznacza, że firma odcina się od najbardziej wymagających graczy. Z myślą o nich tworzy Questa Pro.
Od czasu przejęcia Oculusa przez Facebooka start-up sukcesywnie zmierza w stronę sektora mobilnego, a Rift S był ostatnim produktem nawiązującym do gamingowych korzeni firmy. Po wygaszeniu tego modelu pierwotny charakter Oculusa odszedł w zapomnienie i dziś to Quest 2 jest motorem napędowym VR-owej gałęzi społecznościowego giganta.
Nawet jeśli mobilne gogle z linii Quest nie radzą sobie z pecetowym gamingiem tak dobrze jak konkurencja, to mają nad nimi jedną zasadniczą przewagę – kusząco niską cenę. Za niespełna 1600 zł otrzymujemy wszystko, czego potrzeba do zanurzenia się w wirtualnej rzeczywistości. Aby zauważalnie zwiększyć immersyjność doświadczeń za pośrednictwem pecetowych gogli, trzeba wydać kilka tysięcy złotych za sam zestaw VR i dodatkowo dysponować komputerem o wysokiej wydajności.
Jak się jednak okazuje, Facebook nie zamierza porzucać rynku wysoko wydajnych urządzeń do wirtualnej rzeczywistości. Mark Zuckerberg na łamach wywiadu dla serwisu CNET potwierdził doniesienia o rzekomych pracach nad Questem Pro, który ma być sprzętem przeznaczonym dla bardziej wymagających odbiorców.
Według szefa Facebooka w Queście Pro mogą znaleźć się m.in. dodatkowe czujniki monitorujące aktywność użytkownika, które sprawdzą się poza środowiskiem gamingowym. Zuckerberg w trakcie wywiadu wspomniał m.in. o potencjale technologii rozpoznawania mimiki twarzy oraz śledzenia położenia gałek ocznych. Dzięki nim bylibyśmy w stanie m.in. precyzyjniej odwzorowywać nasze awatary w wirtualnej rzeczywistości. Ponadto gogle wyposażone w rozwiązania tego typu potrafiłyby określić, na jakim elemencie obrazu zawiesiliśmy wzrok i renderować dany fragment w wyższej rozdzielczości, aby poprawić jakość bodźców wizualnych.
Na razie nie wiadomo, kiedy nowy sprzęt miałby pojawić się na rynku, ani jak dokładnie będzie wyglądać. Jednak już fakt, iż mamy tu do czynienia z urządzeniem z linii Quest, pozwala przypuszczać, że gogle będą w pełni niezależne i sparujemy je z komputerem za pośrednictwem modułu łączności bezprzewodowej. Zwłaszcza że Zuckerberg wielokrotnie wspominał w rozmowie o tym, jak kable wystające z gogli psują immersyjność wirtualnych doświadczeń.
Źródło: Engadget
Kalendarz premier seriali
Zobacz wszystkie premieryDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1993, kończy 31 lat
ur. 1972, kończy 52 lat
ur. 1948, kończy 76 lat
ur. 1976, kończy 48 lat
ur. 1974, kończy 50 lat