Park Beyond - wrażenia z gry o budowie parku rozrywki. Jest świeżość
Miałem okazję zagrać w wersję przedpremierową gry Park Beyond. Czy wnosi ona coś nowego do gatunku, w których budujemy parki?
Miałem okazję zagrać w wersję przedpremierową gry Park Beyond. Czy wnosi ona coś nowego do gatunku, w których budujemy parki?

Park Beyond po krótkiej, wstępnej przygodzie pozostawia zaskakująco pozytywne wrażenia. Przez lata powstało mnóstwo gier o budowaniu parku (wiele miało dużo świetnych i nietuzinkowych pomysłów), więc do nowej produkcji podszedłem dość sceptycznie. Niesłusznie! Szybko zaskakuje ona pomysłem, kreatywnością i rozwiązaniami, które pozornie są proste, ale wpływają aktywnie na rozrywkę.
Wkraczając w kampanię, możemy zostać zaskoczeni wesołą fabułą, charakterystyczną grupą postaci i wpływem na określone decyzje. To pozwala nacechować grę o budowie parku czymś więcej – czymś, co ma znaczenie i jakiś cel poza wykonaniem określonych zadań. Wszystko śledzimy z perspektywy pierwszej osoby, co pozwala jeszcze bardziej wczuć się w proces podejmowania decyzji. Gra rozpoczyna od prostego samouczka, który pokazuje, że kampania jest przystosowana do każdego gracza (pewnie w każdym wieku) i duży nacisk kładzie na frajdę – a nie realizm czy utrudnienia, które mogą ją zabierać.
Park Beyond wyróżnia się kreatywnością w budowie parku. Rozmaitość szalonych atrakcji, niemających zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością, pozwala realizować bardzo niekonwencjonalne i zwariowane pomysły, dając tym samym satysfakcję przy budowie parku, który jest po prostu odgrzewaniem rzeczy z innych gier tego typu. Twórcy postarali się o wiele ciekawych pomysłów i swobodę. To jest największy plus – podczas budowy parku, torów i innych aspektów nie czujemy się ograniczeni przez irracjonalne dyrdymały twórców. Jest to może proste, ale nie prostackie. Budowanie to przyjemność, która pozwala się bawić, a nie irytować (jak to bywa wówczas, gdy funkcjonalność jest niedopracowana).
Cieszą też detale dotyczące prowadzenia parku i zajmowania się jego poszczególnymi aspektami. Jest wiele opcji w każdej atrakcji czy sklepie. Dostajemy wiele danych, które pozwolą nam lepiej zarządzać całym systemem. A takie pozornie zwyczajne rzeczy – np. test bezpieczeństwa atrakcji – pozwalają nam też sprawdzić granice naszych szalonych pomysłów. Jak można się domyślić, nie zawsze trafimy. A to zachęca do głębszego przemyślenia każdego aspektu prowadzenia parku.
Graficznie Park Beyond wygląda ładnie. W jakimś stopniu wywołuje u mnie skojarzenia z Simsami – i to jak najbardziej pozytywne. Taki styl idealnie pasuje do odrealnionego parku ze snów (dosłownie od tego zaczyna się kampania – od szalonego snu o parku). Zapowiada się gratka dla fanów. Pytanie brzmi: czy gra po wielu godzinach nadal będzie wciągająca? Jeśli szalone pomysły twórców wygrają z monotonią, może to być prawdziwy hit.



naEKRANIE Poleca
ReklamaDzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1983, kończy 42 lat
ur. 1992, kończy 33 lat
ur. 1994, kończy 31 lat
ur. 1981, kończy 44 lat
ur. 1973, kończy 52 lat

