
Najnowsza recenzja redakcji
To było oczywiste, że ścieżki byłych współpracowników wcale nie skierowały się w zupełnie inne rejony. Zarówno Damon Lindelof, jak i Carlton Cuse po raz kolejny postanowili w telewizji wykreować świat pełen tajemnic, zamknięty i nie do końca dla nas oczywisty. Jeden robi to lepiej, drugi gorzej, jednak z pewnością jednego elementu w Colony brakowało, a który Lindelof wyeksploatował w The Leftovers nadzwyczajnie. Mowa oczywiście o religii - i to ten wątek, ledwie muśnięty przez twórców, wydaje mi się w Broussard najbardziej interesujący.
Z pewnością będzie jeszcze okazja, by na nim się skupić, bowiem najważniejszym elementem siódmego odcinka jest oczywiście poszukiwanie tajemniczego „Czerwonego Beretu”, który podejrzewany jest o bycie członkiem Ruchu Oporu. Ta gra między Katie, Willem i opozycją zdążyła już naprawdę zmęczyć – odrobinę za dużo jest tu przypadkowych spotkań, zbiegów okoliczności. Układ, w którym Will jest nietykalny, jest wręcz absurdalny, szczególnie że to on zadaje największe straty podziemnym bojówkom. Całe szczęście, że bohaterowie wreszcie się opamiętali, jednak wydaje się, że za późno już na leczenie ran – opozycyjna komórka wydaje się rozbita i nawet jeżeli Broussardowi uda się ukryć, to działalność Katie jest już spalona. Nie widzę innej możliwości, chyba że scenarzyści wpadną na kolejny błyskotliwy pomysł, by sztucznie przeciągnąć i tak bardzo kłopotliwą sytuację w małżeństwie Bowmanów.
Moralne dylematy w Colony sprawdzają się najlepiej, więc jawność działań głównych bohaterów może nadać jeszcze lepszą dynamikę i to z poczuciem, że grają do jednej bramki. Katie bowiem działała na szkodę zarówno swojego męża, jak i Ruchu Oporu. Podobnie twórcy starają się zrealizować postać Snydera, jednoznacznie przecież negatywną, przynajmniej w pierwszych odcinkach. Ocieplanie jego wizerunku działa całkiem dobrze; myślę, że potencjał jego postaci zostanie jeszcze wykorzystany - może dopiero w przyszłym sezonie. Nie mogę się jednak oprzeć wrażeniu, że castingowa decyzja, by zatrudnić Petera Jacobsona, to jawny komunikat do widza, by mu nie ufać. Ten facet jest stworzony do grania bad guyów.
O wątku Maddie nie ma raczej co wspominać. Pretekstowy, utrzymywany sztucznie miałkimi skandalami i lekko erotycznymi scenami - to pójście po linii najmniejszego oporu. Widać, że jej postać, z pewnością istotna dla przyszłych wydarzeń, czeka w tym scenariuszowym bagnie na lepsze czasy, co ogląda się jedynie z pobłażliwym uśmiechem. Szczególnie irytująca jest ta sytuacja, gdy o postaci serial przypomina raz na dwa lub trzy tygodnie. Ten element zdecydowanie wymaga poprawienia.
Colony miało już sporo czasu, by nadać odcinkom swój charakter. Na razie serial Cuse’a i Condala charakteru nie ma, lecz świat i fabuła jeszcze wystarczają, by utrzymać mnie przed telewizorem. Zostały zaledwie trzy odcinki do końca sezonu, doprowadzenie więc pewnych wątków do konkluzji z pewnością serialowi zrobi dobrze. Pytanie tylko, czy jest tu jakikolwiek główny wątek, który miałby znaleźć swoje zwieńczenie już wkrótce. Nie łudźmy się, że powrót syna Bowmanów zobaczymy wcześniej niż za kilka lat.
Pokaż pełną recenzję
Sezony
Sezon 1
- Pilot (14 stycznia 2016)
- A Brave New World (21 stycznia 2016)
- 98 Seconds (28 stycznia 2016)
- Blind Spot (4 lutego 2016)
- Geronimo (11 lutego 2016)
- Yoknapatawpha (18 lutego 2016)
- Broussard (25 lutego 2016)
- In from the Cold (3 marca 2016)
- Zero Day (10 marca 2016)
- Gateway (17 marca 2016)
Sezon 2
- Eleven.Thirteen (12 stycznia 2017)
- Somewhere Out There (19 stycznia 2017)
- Sublimation (26 stycznia 2017)
- Panopticon (2 lutego 2017)
- Company Man (9 lutego 2017)
- Fallout (16 lutego 2017)
- Free Radicals (23 lutego 2017)
- Good Intentions (2 marca 2017)
- Taman Shud (9 marca 2017)
- The Garden of Beasts (16 marca 2017)
- Lost Boy (23 marca 2017)
- Seppuku (30 marca 2017)
- Ronin (6 kwietnia 2017)
Sezon 3
- Maquis (2 maja 2018)
- Puzzle Man (9 maja 2018)
- Sierra Maestra (16 maja 2018)
- Hospitium (23 maja 2018)
- End of the Road (30 maja 2018)
- The Emerald City (6 czerwca 2018)
- A Clean, Well-Lighted Place (13 czerwca 2018)
- Lazarus (20 czerwca 2018)
- The Big Empty (27 czerwca 2018)
- Sea Spray (4 lipca 2018)
- Disposable Heroes (11 lipca 2018)
- Bonzo (18 lipca 2018)
- What Goes Around (25 lipca 2018)

