W związku z eksperymentami genetycznymi, jakie miały miejsce w trakcie operacji na wyspie Shadow Moses (Metal Gear Solid) „Wąż" znajdzie się w niezwykłych tarapatach. Nie tylko chodzi o śmiertelnych wrogów, ale również o zdrowie głównego bohatera. Rzecz jasna nadal nosi bojowy kombinezon i charakterystyczną opaskę na czole, ale z powodu zmian w organizmie często traci siły - m.in. momentami dopada go spazmatyczny kaszel, uniemożliwiający skuteczne działanie na polu walki (przydaje się wtedy lekarstwo, aplikowane za pomocą strzykawki).
Główny bohater jak zwykle dysponuje obszernym arsenałem militarnym, a ponadto wyposażono go w specjalne urządzenie, zakładane na jedno oko i nazwane Solid Eye System. Sprzęt ten pozwala na dokonywanie dokładnej analizy otoczenia, czyli pokazywanie wykresu taktycznego itp. Oczywiście w nerwowych chwilach Snake uspokaja się przypalając nieodłącznego papierosa, natomiast naukowiec Otacon służy pomocną dłonią w pozornie beznadziejnych sytuacjach. Kryzysowe momenty zdarzają się nierzadko, gdyż autorzy wprowadzili serię Metal Gear Solid w zupełnie nowy wymiar - po penetrowaniu lasów w MGS3 przyszedł bowiem czas na miejską dżunglę, chociaż nie zaludnioną przez zwykłych obywateli, lecz nieustannie patrolowaną przez uzbrojonych po zęby żołnierzy w towarzystwie niebezpiecznych maszyn kroczących. Developerzy z Konami zaimplementowali tak zaawansowany system Sztucznej Inteligencji wirtualnych przeciwników, że dzięki wykonywaniu odpowiednich działań można nawet przestraszyć wrogich żołdaków.
Premiera (Świat)
12 czerwca 2008Premiera (Polska)
12 czerwca 2008Gatunek:
Gra akcji, Skradanka, Taktyczna, TPPDeveloper:
KonamiPlatforma:
PS3Wydawca:
Polska: CDP.pl / CD Projekt Świat: Konami