Good Trouble to spin-off produkcji The Fosters, który skupi się na Callie i Marianie, które zaczną dorosłe życie.
Aktorzy:
David Lambert, Noah Centineo, (2) więcejReżyserzy:
Jon M. ChuProducenci:
Jennifer Lopez, Maia Mitchell, (9) więcejPremiera (Świat):
8 stycznia 2019Kraj produkcji:
USACzas trwania:
45 min.Gatunek:
Komedia, Dramat, Romans
Trailery i materiały wideo
Good Trouble - zwiastun
Najnowsza recenzja redakcji
Good Trouble jest spin-offem familijnego serialu The Fosters, innej dość popularnej produkcji stacji Freeform. Good Trouble przedstawia dalsze losy dwóch córek rodziny Adams Foster - Callie (Maia Mitchell) oraz Mariany (Cierra Ramirez). Pierwszy sezon składa się z trzynastu odcinków i już teraz stacja zamówiła kontynuację serialu. Callie i Mariana przenoszą się po zakończeniu studiów do Los Angeles i tam rozpoczynają swoje samodzielne, a przede wszystkim dorosłe życie. Jak można się spodziewać, na swojej drodze spotkają się z sytuacjami, które postawią w wątpliwość ich instynkt moralny, a wybory, których będą musiały dokonać, nigdy nie będą łatwe. Callie rozpoczyna swoją aplikację adwokacką w kancelarii konserwatywnego sędziego Wilsona (Roger Bart), a Mariana próbuje odnaleźć się jako programista w jednej z najlepiej prosperujących firm w Los Angeles. Młode kobiety muszą odnaleźć się nie tylko w nowym środowisku pracowniczym, ale także mieszkaniowym. Okazuje się, że przez niedopatrzenie dziewczyny wynajmują pokój w odrestaurowanym teatrze, w którym muszą dzielić wspólną przestrzeń z innymi, zupełnie nieznanymi im ludźmi. Tak rozpoczyna się ich dorosłe życie w małej komunie, gdzie być może i mieszkańcy mają różne charaktery, ale łączy ich wspólna ideologia.
Good Trouble wyraźnie odcina się od słodkiego i dość bezpiecznego serialu jakim jest The Fosters. Tam, gdzie jego poprzednik był zachowawczy i podchodził z umiarkowanym dystansem, tak Good Trouble wskakuje z pełną parą i bez zażenowania bierze się za rogi z tym co grzeczne i przewidywalne. Już od samego początku serial stara się udowodnić widzowi, że niesie ze sobą nową jakość i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom widzów generacji Z. Jest tutaj bardzo niewiele tradycyjnych elementów, które można zidentyfikować jako normalne czy konserwatywne. Bohaterowie serialu tworzą dość artystyczną klikę, w której indywidualność i ekspresja siebie samego stoi na pierwszym miejscu. Co więcej, serial bardzo wyraźnie sięga po atrybuty dorosłości, podkreślając tym samym, że jest czymś więcej niż rodzinną opowiastką. Ponieważ wydarzenia dzieją się kilka lat po finale The Fosters, a główne bohaterki w dalszym ciągu nie wyglądają zbyt dojrzałe, to sięgnięto po inne metody, by uwidocznić ich wiek. Akcja nie stroni od imprez, w których alkohol jest wyraźnie widoczny. Nie brakuje również golizny, choć ta jest pokazywana w raczej niewymuszony sposób. Towarzyszy sytuacjom intymnym, rzadko jest wykorzystywana dla elementu szoku. Widać, że Good Trouble, oprócz ciekawie rozbudowanej warstwy fabularnej, chce oddziaływać na zmysły widzów. Stąd głębia smaków, kolorów, ekspozycja pięknego, naturalnego ciała. Wszystko wydaje się być tak intensywne, że wylewa się z ekranu i chce porwać swoich widzów.
Serial jest stworzony w dość charakterystyczny dla siebie sposób. Jest przede wszystkim bardzo kolorowy, wartki i bezpretensjonalny. Posiada jednak powtarzający się schemat, który dopiero z czasem przestaje być aż tak zauważalny, a co za tym idzie - mniej irytuje. Każdy odcinek posiada główną oś wydarzeń, ale bardzo często wykorzystywane są przeskoki w czasie albo alternatywne prowadzenie wątków. Do tego ostatniego mam najwięcej zastrzeżeń, zwłaszcza w pierwszych odcinkach, bo utrudnia to po prostu właściwą percepcję opowieści. Są to zwłaszcza newralgiczne sceny, w których postać musi dokonać jasnego wyboru, a który zaważy na jej losie. Dostając scenę, w której bohater,stojąc wobec dylematu, mówi, jak chce, a zaraz potem jednak wydarzenia dzieją się tak jak być “powinny”, łatwo można się pogubić, nie wspominając nawet o wielokrotnym rozczarowaniu. Pod koniec sezonu, przestaje to jednak przeszkadzać i działa tutaj zwyczajne przyzwyczajenie się do tego schematu.
Jest to jedna z niewielu rzeczy, na które w gruncie rzeczy można narzekać. Cała reszta bardzo szybko daje się lubić i z łatwością można złapać fanowskiego bakcyla. Najsłabszym punktem serialu jest jego pilot, który chce pokazać za dużo, za szybko, za bardzo chaotycznie. Z każdym kolejnym odcinkiem, serial nie tylko nabiera wprawy, ale zyskuje sympatię widza. Co ciekawe najmocniejszym jego elementem wcale nie są dwie główne bohaterki, ale właśnie mieszkańcy Koterii, którzy z czasem zyskują coraz więcej uwagi widzów. To właśnie poprzez nich, twórcy starają się dosięgnąć do jak największej grupy odbiorców, w ciekawy sposób poruszając różnorodne problemy współczesnego społeczeństwa. Pod tym względem Good Trouble nie różni się za bardzo od The Fosters - oba seriale chcą być nie tylko produkcją rozrywkową, ale mają na celu podniesienie dyskusji na tematy społeczne. Dlatego chociażby za sprawą Mariany serial porusza sprawę maskulinizacji zawodów i obecnemu tam seksizmowi; Callie i Malika pokazują dwie różne strony dla społecznego ruchu Black Lives Matter; postać Dennisa ukazuje problem często ignorowanej depresji wśród mężczyzn; na przykładzie postaci Rebeki serial wypowiada się w sprawie molestowania w pracy, a Gael czy Alice są reprezentacją mniejszości seksualnych i etnicznych. Co ciekawe, serial nie jest nachalny ze swoją liberalną postawą. Przedstawione obrazy wydają się być naturalne i swobodne. Pojawia się sporo dość poważnych terminów odnoszących się bezpośrednio do konkretnych problemów społecznych, ale nikt nimi nie szafuje, ani nie wyolbrzymia. Nie są one rzucane na wiatr, ani pusto wykorzystywane.
Dużym plusem są również główne wątki serialu. Nie jest ich sporo, ale są rozbudowane i poświęca się im wystarczająco dużo czasu, aby w pokazać zarówno szerszy kontekst, jak i jednostkowy wymiar. Sytuacja Mariany w firmie, jej zmagania by być traktowaną na równi z mężczyznami nie jest może pomysłem nowym, ale została przedstawiona w zupełnie nowym świetle. Z kolei Callie i jej działalność prawnicza ukazuje swoistego rodzaju bezradność wobec autorytetu i systemu prawa, ale i chęć sprawiedliwości tak bardzo charakterystyczną dla młodego pokolenia. Ciekawym zabiegiem jest również pokazanie zaplecza demonstracji i tego, jak rodzi się ruch społeczny sprzeciwiający się niesprawiedliwości. Całość okraszona jest tym niespokojnym duchem młodości, ciekawości i chęci eksperymentowania. Z łatwością można stwierdzić, że każdy znajdzie tam coś dla siebie.
Moim osobistym, na szczęście małym, rozczarowaniem są epizodyczne wątki poświęcone rodzeństwu Callie i Mariany. Jude, Jesus i Brandon pojawiają się sporadycznie i nie do końca w trafiony sposób. Przeszkadzają tutaj duże zbiegi okoliczności, które dają raczej wrażenie, że te postaci są w tym serialu raczej na siłę, niż faktycznie mają niezbędną rolę do spełnienia. Jeśli jest to ukłon w stronę fanów serialu The Fosters, to być może ma to większy sens, ale z punktu widzenia bieżących wydarzeń można byłoby śmiało ich pominąć. Co ciekawe, ta zasada nie do końca aplikuje wobec Stef i Leny, których wizyty mają więcej sensu i są ze sobą dość spójne.
Szczerze powiedziawszy to pierwszy sezon jest zaskakująco dobry, o wiele bardziej niż się tego spodziewałam. Przebija się tutaj przede wszystkim wolność młodych bohaterów i brak rodzinnych autorytetów. Oczywiście nie jest to produkcja idealna, posiada pełno małych nieścisłości i skrótów, byle tylko ułatwić przebieg wydarzeń. Z drugiej jednak strony jest rewelacyjną i emocjonalną przejażdżką, zabawną opowiastką o błędach młodości, które ostatecznie kończą się dobrze. Serial dostarcza zatem wszystko to, co obiecuje, a czasem nawet więcej. Okazuje się bowiem, że jako widz, bardzo szybko można przywiązać się do mieszkańców Koterii. A to jest przecież jednym z najlepszych wyznaczników o jakości serialu. Z niecierpliwością czekam na drugi sezon, tym bardziej że moje nadzieje zostały rozbudzone, a poprzeczka stoi wysoko.
Pokaż pełną recenzję
Obsada
-
David Lambert Brandon FosterBrandon Foster
-
Noah Centineo Jesus Adams FosterJesus Adams Foster
-
Cierra Ramirez Mariana Adams FosterMariana Adams Foster
-
Hayden Byerly Jude Adams FosterJude Adams Foster
Sezony
Sezon 1
- DTLA (8 stycznia 2019)
- The Coterie (15 stycznia 2019)
- Allies (22 stycznia 2019)
- Playing the Game (29 stycznia 2019)
- Parental Guidance Suggested (5 lutego 2019)
- Imposter (12 lutego 2019)
- Swipe Right (19 lutego 2019)
- Byte Club (26 lutego 2019)
- Willful Blindness (5 marca 2019)
- Re-Birthday (12 marca 2019)
- Less Than (19 marca 2019)
- Broken Arted (26 marca 2019)
- Vitamin C (2 kwietnia 2019)
Sezon 2
- Percussions (18 czerwca 2019)
- Torn (25 czerwca 2019)
- Doble Quince (2 lipca 2019)
- Unfiltered (9 lipca 2019)
- Happy Heckling (16 lipca 2019)
- Twenty-Fine (23 lipca 2019)
- In the Middle (30 lipca 2019)
- Disruptions (6 sierpnia 2019)
- Nochebuena (16 grudnia 2019)
- A Very Coterie Christmas (16 grudnia 2019)
- Clapback (15 stycznia 2020)
- Gumboot Becky (22 stycznia 2020)
- Daylight (29 stycznia 2020)
- In Good Conscience (5 lutego 2020)
- Palentine's Day (12 lutego 2020)
- Fragility (19 lutego 2020)
- Truths and Dares (26 lutego 2020)
- Trap Heals (4 marca 2020)
Sezon 3
- Capoeira (17 lutego 2021)
- Arraignment Day (24 lutego 2021)
- Whoosh, Pow, Bang (3 marca 2021)
- Klompendansen (10 marca 2021)
- Because, Men (17 marca 2021)
- Help (24 marca 2021)
- New Moon (1 kwietnia 2021)
- Trust (8 kwietnia 2021)
- Driver's Seat (15 kwietnia 2021)
- She's Back (22 kwietnia 2021)
- Knocked Down (15 lipca 2021)
- Shame (22 lipca 2021)
- Making a Metamour (29 lipca 2021)
- Picks and Strikes (5 sierpnia 2021)
- Lunar New Year (12 sierpnia 2021)
- Opening Statements (19 sierpnia 2021)
- Anticipation (26 sierpnia 2021)
- Blindside (2 września 2021)
- Closing Arguments (8 września 2021)
Sezon 4
- Turn and Face the Strange (9 marca 2022)
- Kiss Me and Smile for Me (16 marca 2022)
- Meet the New Boss (23 marca 2022)
- It's Lonely Out in Space (31 marca 2022)
- So This is What the Truth Feels Like (7 kwietnia 2022)
- Something Unpredictable, but in the End It's Right (14 kwietnia 2022)
- Take These Chances (21 kwietnia 2022)
- I Don't Belong Here (28 kwietnia 2022)
- That's Me in the Spotlight (5 maja 2022)
- What I Wouldn't Give for Love (8 lipca 2022)
- Baby, Just Say Yes (15 lipca 2022)
- Pick a Side, Pick a Fight (22 lipca 2022)
- A Penny With a Hole In It (29 lipca 2022)
- Life Is What Happens... (5 sierpnia 2022)
- You Know You Better Watch Out (12 sierpnia 2022)
- Mama Told Me (19 sierpnia 2022)
- Wake Up from Your Reverie (26 sierpnia 2022)
- This Is Not My Beautiful House (2 września 2022)
Sezon 5
- Shot in the Dark (16 marca 2023)
- It Was Not Your Fault But Mine (23 marca 2023)
- About Damn Time (31 marca 2023)
- Under Pressure (7 kwietnia 2023)
- I Gotta Feeling (14 kwietnia 2023)
- Once a Cheater (21 kwietnia 2023)
- Turkey for Me, Turkey for You (28 kwietnia 2023)
- I'll Take All the Blame (5 maja 2023)
- Tell Me Sweet Little Lies (12 maja 2023)
- Opening Night (19 maja 2023)
- I Am Doll Parts (2 stycznia 2024)
- With a Little Help From My Friends (9 stycznia 2024)
- Hanging by a Moment (16 stycznia 2024)
- Party of One (23 stycznia 2024)
- It's My Party, I Can Die if I Want To (30 stycznia 2024)
- One Way or Another (6 lutego 2024)
- You Can't Always Get What You Want (13 lutego 2024)
- All These Engagements (20 lutego 2024)
- It's All Coming Back to Me Now (27 lutego 2024)
- What Now? (5 marca 2024)