Czas na Super Bowl i nie tylko
Dla amerykanów dzisiejszy dzień jest szczególny. Przed telewizorami podczas transmisji Super Bowl zasiądzie ponad 100 mln widzów. Ile z nich zdecyduje się pozostać przed ekranami i obejrzeć premierę 2. sezonu "The Voice"?
Dla amerykanów dzisiejszy dzień jest szczególny. Przed telewizorami podczas transmisji Super Bowl zasiądzie ponad 100 mln widzów. Ile z nich zdecyduje się pozostać przed ekranami i obejrzeć premierę 2. sezonu "The Voice"?
W niedzielę wieczorem Super Bowl rozegrany zostanie poraz 46. Dla każdej ogólnodostępnej stacji w USA jest to świetna okazja, by tuż po meczu futbolu amerykańskiego, wyemitować nowy odcinek serialu lub programu telewizyjnego. Emisja tuż po Super Bowl gwarantuje znacznie wyżsżą widownię przed telewizorami, niż podczas emisji w zwyczajnym dniu tygodnia.
Promowanie seriali tuż po Super Bowl nie ma aż tak długiej tradycji. W latach 1960-1995 częściej emitowano programy telewizyjne niż seriale. Przełom nastąpił w 1996 roku, kiedy to tuż po Super Bowl stacja NBC wyemitowała nowy odcinek kultowego sitcomu Friends. Zgromadził on przed telewizorami 52,93 mln widzów i jest to rekordowa oglądalność programu/serialu, emitowanego po meczu futbolu amerykańskiego.
Rok później, podobnie zachował się FOX, emitując po Super Bowl nowy odcinek {{X-Files}}. Przed telewizorami zasiadło wtedy 29,10 mln widzów. Emisje po Super Bowl zaliczyły również takie seriale jak:
- "Trzecia planeta od słońca" (NBC) - 33,66 mln (1998 rok)
- "Kancelaria adwokacka" (ABC) - 23,85 mln (2000 rok)
- Malcolm in the Middle (FOX) - 21,44 mln (2002 rok)
- Alias (ABC) - 17,36 mln (2003 rok)
- Chirurdzy (ABC) - 37,88 mln (2006 rok)
- Criminal Minds (CBS) - 26,31 mln (2007 rok)
- House M.D. (FOX) - 29,04 mln (2008 rok)
- The Office (US) (NBC) - 22,90 mln (2009 rok)
- Glee (FOX) - 26,80 mln (2011 rok)
Warto dodać, że stacja CBS częściej decydowała się emitować po Super Bowl nowe odcinki swoich reality shows ("Survivor" i "Undercover Boss"). ABC, FOX i NBC przeważnie promowały seriale.
W 2012 roku NBC postanowiło dodać zastrzyk widzów telewizyjnemu show, który i tak jest najchętniej oglądanym programem stacji. Mowa o premierze 2. sezonu "The Voice", która odbędzie się właśnie dzisiaj, tuż po Super Bowl. Amerykańskie media liczyły po cichu, że slot po meczu futbolu amerykańskiego otrzyma debiutanckie Smash. NBC zdecydowało inaczej, ale dla Smash jest to bardzo korzystny ruch. "The Voice" po dzisiejszej premierze o godzinie 22:00, kontynuowane będzie od 20:00 do 22:00 w poniedziałek. A tuż po nim przyjdzie czas na premierę Smash.
Dzisiaj urodziny obchodzą
ur. 1998, kończy 26 lat
ur. 1984, kończy 40 lat
ur. 1978, kończy 46 lat
ur. 1949, kończy 75 lat
ur. 1970, kończy 54 lat